• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland
    Trojka skrev 2009-11-05 17:27:26 följande:
    Har efter många om och men kommit fram till att jag ska sälja buggan. Trist som fasen, men den står bara och samlar damm i nuläget.Men. Vad är vettigt rent prismässigt?Nya chassit m foamhjul. Brun bas/vit topp, vit åkpåse, vitt parasoll (+ några extrafästen), regnskydd, vinterhjul, specialuppsytt sittdelsöverdrag (gjort av skräddare) i frotté/fleece (randig flerfärgad, röd/rosa/mm). Hmm...tror det var alles.Vad är rimligt att ta för vagnen? Har ingen liggdel till. Det här är alltså ingen annons, vill bara ha hjälp med prissättningen!Tack på förhand!
    Hänvisar till Blocket för att få en uppfattning om pris. Det är standardsvaret
  • Champagne77

Tittar in med en fråga till alla experter . När man har bågen på sittdelen, då kan man väl bära bebisen i den också? Vet nån viktgräns på att bära i bågen?

• Senap
    Trojka skrev 2009-11-05 17:27:26 följande:
    Har efter många om och men kommit fram till att jag ska sälja buggan. Trist som fasen, men den står bara och samlar damm i nuläget. Men. Vad är vettigt rent prismässigt? Nya chassit m foamhjul. Brun bas/vit topp, vit åkpåse, vitt parasoll (+ några extrafästen), regnskydd, vinterhjul, specialuppsytt sittdelsöverdrag (gjort av skräddare) i frotté/fleece (randig flerfärgad, röd/rosa/mm). Hmm...tror det var alles. Vad är rimligt att ta för vagnen? Har ingen liggdel till. Det här är alltså ingen annons, vill bara ha hjälp med prissättningen! Tack på förhand!
    Kolla blocket. För även om du skriver att det inte är en annons så ser FL det som annonsering och kan leda till att tråden stängs.

%"¤#& Varför glömmer jag alltid att skriva det i trådstarten? *sparkar på mig själv*
    My sugar is raw
  • Stargirl
    Champagne77 skrev 2009-11-05 20:14:09 följande:
    Tittar in med en fråga till alla experter . När man har bågen på sittdelen, då kan man väl bära bebisen i den också? Vet nån viktgräns på att bära i bågen?
    Ja, bågen heter faktiskt carry handle så det är bara att bära på. Men Bugaboo säger att så fort barnet blir lite tyngre ska man vara försiktig med att bära då man lätt kan tappa greppet om bågen.
  • daphniamagna

Är det någon som har en bugga med orange bas?
    Börjar smått ångra att jag tog brun bas. Borde ha valt orange bas och rosa toptyg..

• Stargirl
    thj skrev 2009-11-05 20:22:59 följande:
    Nu är jag kär igen ....Brunbas + åkpåse Clancy Stargirl iieee du har för bra smak du
    Jag vet det är en sån bra kombo. Den ska jag köra ett tag nu. Vet inte om det blir flera åkpåsar för min del. Dottern blir ju 3 i februari. Nästa år behöver hon bara en Bee och knappast ngn åkpåse *buhuuuu*
  • Bellbox
    daphniamagna skrev 2009-11-05 20:33:50 följande:
    Är det någon som har en bugga med orange bas? Börjar smått ångra att jag tog brun bas. Borde ha valt orange bas och rosa toptyg..
    Nä jag tror det är mer klassiskt i längden
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    daphniamagna skrev 2009-11-05 20:33:50 följande:
    Är det någon som har en bugga med orange bas?Börjar smått ångra att jag tog brun bas. Borde ha valt orange bas och rosa toptyg..
    Ja det finns iaf två i tråden som har det. Men du kan uppdatera bastyget till sittdelen och varukorgen i orange. Beställ separat från ex Kidzshop (de brukar ha hemma eller vara pigga på att bestälal hem) Då har du både orange och brunt. Orange + rosa är bland de finaste kombosarna jag vet. Men älskar även den bruna basen då den passar med ALLT.
  • thj
    Stargirl skrev 2009-11-05 20:34:39 följande:
    Jag vet det är en sån bra kombo. Den ska jag köra ett tag nu. Vet inte om det blir flera åkpåsar för min del. Dottern blir ju 3 i februari. Nästa år behöver hon bara en Bee och knappast ngn åkpåse *buhuuuu*
    Borde det inte bli för mig heller men vad sjutton jag kör på så länge det går
    Vem vet detta kanske är den siste bebben för mig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19