• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • LR75

det är verligen inte skillnad på folk och folk, förstår inte hur någon kan tro det...
    tycker att vi har hållit det på en ganska skämtsam nivå...

• straw2008
    LR75 skrev 2009-11-19 12:19:24 följande:
    det är verligen inte skillnad på folk och folk, förstår inte hur någon kan tro det...tycker att vi har hållit det på en ganska skämtsam nivå...
    Tror hon skulle känna sig ganska pikad o hånad om hon läste här inne... tja inte många som "håller på o pikar på en skämtsam nivå" med tex "mamma på vift" o fler som syr o säljer..

Tycker det är asbra att folk säljer mönster osv, så vi som inte kan ens rita av en suflett kan sy egna :O)
  • Ms J

Jag har gjort en provsufflett och dyna till min Bee och väntar på att min symaskin ska lagas för att göra en "riktig" till vagen. Tycker det är superkrångligt bitvis och hade jag gärna mottagit ett vl fungerande mönster på en sådan. Gärna dyna med. Så... är et ngåon som hgar något liknande som ligger och skräpar så....*hihihi*

Att inte Bugaboo startar en kampanj eller något likande där man lyfter fram kreaktiviteten och ser det hela som ett försäljningsargument. Eller det gör de kanske redan... *harkel*

• LR75
    straw2008 skrev 2009-11-19 14:14:46 följande:
    Tror hon skulle känna sig ganska pikad o hånad om hon läste här inne... tja inte många som "håller på o pikar på en skämtsam nivå" med tex "mamma på vift" o fler som syr o säljer.. Tycker det är asbra att folk säljer mönster osv, så vi som inte kan ens rita av en suflett kan sy egna :O)
    folk är fria att göra vad dom vill och vi är fria att tycka vad vi vill.
    det som utlöste det hela var nog att det kanske var lite dyrt...skulle själv aldig betala så mycket för det...men som sagt folk är fria att göra vad dom vill. vill någon betala så mycket för ett mönster, varsegod.
    sen att fröken småland började skämta om vad hon ska göra på 1klass tycker jag är ett lättsamt roligt skämt. mer sånt!
    man måste ju se ironin i det hela.

eller?
  • modestyclara
    myHappiness skrev 2009-11-19 10:17:11 följande:
    Nån som har bild på gecko med barn i sittdel?
    kom förbi och prova min?
  • Senap

Såg en riktigt ledsen Gecko idag. Solen hade gått hårt åt det "som en gång kallades svart"

My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-11-19 17:21:16 följande:
    Såg en riktigt ledsen Gecko idag. Solen hade gått hårt åt det "som en gång kallades svart"
    alla svarta buggor tenderar att se för hemska ut om man utsätter dem för för mycket sol...enda jag inte sett solblekt är bee... än..
  • daphniamagna

Nu har jag utökat mina tillbehör :)

Har köpt en brun skip hop duo.
    Ett oranget topset i fleece.
    Ett rosa sittdelstyg(vet ej om det är gamla eller nya, får se när det kommer, ebay-fynd)

• livet från ljusa sidan

Fröken Småland skrev 2009-11-19 08:58:13 följande:

Klart man ska, och man skall också ha lastnät så att inget kan flyga fram i kupén (tänk vilken enorm skada en flygande liter mjölk kan göra på en spädis). Helst skall man så klart också ha en större/krocksäker bil men många kör ju ändå runt i småbilar med barn i och då får man göra det bästa av situationen. Själv spänner jag alltid fast lösa saker om jag transporterar dem i bilen och har aldrig matkassar i kupén. Sittdelen/liggdelen är busenkel att spänna fast genom att trä bältet genom lyftbygeln.
    Precis. klart man gärna hade velat köra omkring i en stor volvo suv för sina barns säkerhet men det är inte ekonomiskt genomförbart eller miljövänligt så jag kör en hellre en liten miljöbil. Jag kör mitt barn till dagis som ligger 500 meter hemmifrån på väg till min skola och sedan hem så jag tycker inte att det är så mycket att tänka på. Men sedan när lillfisen kommer ut så kommer den behöva åka med till skolan ibland, men bilen kommer absolut inte användas mycket så jag prioriterar en riktig vagn till förmån för att få plats med alla delar i bagaget. Självklart hade jag tänkt på att spänna fast liggdelen
  • LR75
    Fröken Småland skrev 2009-11-19 09:07:45 följande:
    Fast allt som är fastspänt är ju säkert. Glöm inte att spänna fast det större barnets stol t ex (om det är en lös bältesstol eller kudde) om bara lilla barnet åker med.
    tack för det goda rådet, har jag aldrig tänkt på och ända var det i januari som jag tog körkort. Det var aldrig något som min körskolelärare tog upp, oki det där med mjölkpaket, drickabackar i bagaget och sånt men aldrig bilbarnstolar.

ska börja med det genast!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19