• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Katjan

Är det ngn som vet ifall det går att köpa bugaboo filtar som man kan få sitt namn broderat på ngn stans i sthlm?

Har några ifrån usa men skulle vilja ha en till.

• Stargirl
    Katjan skrev 2009-11-24 13:06:05 följande:
    Är det ngn som vet ifall det går att köpa bugaboo filtar som man kan få sitt namn broderat på ngn stans i sthlm?Har några ifrån usa men skulle vilja ha en till.
    I Sverige kan man bara köpa Paul Frank filtar. Ingen butik har brodyr service i sthlm vad jag vet.
  • mollan nu
    Stargirl skrev 2009-11-24 10:00:22 följande:
    76 cm är maddrassen. Hittade en gammal bild där jag måttat maddrassen.
    tack
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Liinda83
    Minatre skrev 2009-11-24 12:31:42 följande:
    Hej! Slänger in en fråga här också. Har någon rest med camelons transportväska och Bee? Hur fungerar det? Vi tänkte använda been och behöver köpa en transportväska (begagnat) men de flesta ute på försäljning är ju camelons. Finns det några andra alternativ kanske? Vill helst slippa slänga ut 1600 kr för en reseväska...
    Jag hade camens resväska till Bee och det fungerade hur bra som helst, du kan trycka ner andra saker också vilket jag tyckte var kanon =)
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-11-24 12:43:10 följande:
    Inte sant....de drar ner på antalet återförsäljare som inte satsar på Bugaboo. Men Kidzshop finns ju alltid till hands om man vill köpa men inte har en återförsäljare i sin egen stad.
    Tror jag är bra. Om man inte kan dema produkten borde man förlora sin licens- jag kan ställa upp som spökshoppare
  • Berit82

Vet ni något butik i Göteborg som är väldigt bra på Bugaboo? Duktiga över huvud taget helst så man diskutera fördelar och nackdelar med andra vagnar. Var på babyproffsen i Borås men de är kass! Sa att jag vill ha en lätt och smidig vagn som även funkar på sogsvägar (Cameleon!) och så började de visa upp tunga åbäken... Och sa att det där med ergonomisk sittdel är ingenting att ha. Själv vill jag ha just det!

Tycker iofs att Barnvagnscentralen i Borås är bra men ska man köpa en vagn för 10.000:- känns det bra att prata med fler experter.

• Fröken Småland
    Berit82 skrev 2009-11-24 19:48:48 följande:
    Vet ni något butik i Göteborg som är väldigt bra på Bugaboo? Duktiga över huvud taget helst så man diskutera fördelar och nackdelar med andra vagnar. Var på babyproffsen i Borås men de är kass! Sa att jag vill ha en lätt och smidig vagn som även funkar på sogsvägar (Cameleon!) och så började de visa upp tunga åbäken... Och sa att det där med ergonomisk sittdel är ingenting att ha. Själv vill jag ha just det!Tycker iofs att Barnvagnscentralen i Borås är bra men ska man köpa en vagn för 10.000:- känns det bra att prata med fler experter.
    Babyproffsen är det den butiken som ligger uppe i Brämhult? De säljer väl inte Bugaboo alls? Den butiken nere i stan vid busshållplatsen har inte haft Bugaboo så länge och kan inte så mycket men de är i alla fall trevliga

Fast jag blev lite mörkrädd sist jag var där; då stod det fyra Cameleon i butiken och samtliga hade glidande handtag. När jag påpekade det för personalen så sa de; oj då, ja det blir ju reklamation sen. Närdå sen? frågade jag. Ja, när någon köpt vagnen alltså.

Istället för att sälja en felfri vagn så väljer de att ignorera problemet och skeppa över det på den stackars intet ont anande kunden {#lang_emotions_undecided}

Sen stod det en stackars Bee med bara tre hjul i butiken. De hade visserligen varit snälla och gett ett av hjulen till en tjej som fastnat i rulltrappan med sitt hjul men det ser ju inte så snyggt ut med en "halt" vagn i butik...

Och när jag ändå gnäller över de stackarna så kan jag lika gärna fortsätta med att de vägrade tro att det fanns ett gult parasoll.

Men trevliga var de {#lang_emotions_dreamer}
  • Senap
    Berit82 skrev 2009-11-24 11:45:04 följande:
    Vet inte om det var hela handtag eller delar, med det berodde på handtagen iaf. Enligt FAQ ska det var bättre nu men inte helt bra, så frågan är vad innebär det? Hur stor är risken att man får ett handtag som glider?
    Eum... jag vet inte hur det är nu. Det där uppdaterade jag senast i... somras?
    My sugar is raw
  • Berit82

Nej, babyproffsen säljer inte bugaboo, jag var där för att titta på liknande vagnar. Tycker också att de är väldigt trevliga på barvagnscentralen men som du säger är det stor skillnad i hur duktiga de är så jag skulle vilja prata med något annat ställe innan jag bestämmer mig.

Nu har jag väl i princip uteslutit alla vagnar utom Cameleon men jag vill verkligen vara helt säker att jag vet allt om vagnen innan jag köper den.

Det låter inte så kul med handtagen, var det länge sen? Tänkte jag skulle köpa därifrån eftersom de är billiga och min man absolut vill köpa en vagn där vi bor.

• Senap
    modestyclara skrev 2009-11-24 18:59:28 följande:
    Tror jag är bra. Om man inte kan dema produkten borde man förlora sin licens- jag kan ställa upp som spökshoppare
    Jag med. {#lang_emotions_djavulsk}
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19