• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland

Berit82: Det var ett tag före semestern så just de vagnarna behöver du nog inte vara rädd för att du får. Men prova att dra (väldigt försiktigt dock) så märker du ju om något är knas. Fast du köper kanske inte butiks-exet utan beställer vagn lagom tills det är dags?

• Berit82

Jo, det är sant!

Åker till Thailand 11 dec så innan dess måste jag ha övertygat mig själv att det är vagnen för oss men framför allt övertyga min man att den är värd 9000:- När vi kommer tillbaks säljer de inte Bugaboo längre.

Hans tvekande + problemen med handtagen gör tyvärr att jag fortfarande själv tvekar lite...

• FridaLee
    Berit82 skrev 2009-11-24 20:44:53 följande:
    Jo, det är sant! Åker till Thailand 11 dec så innan dess måste jag ha övertygat mig själv att det är vagnen för oss men framför allt övertyga min man att den är värd 9000:- När vi kommer tillbaks säljer de inte Bugaboo längre. Hans tvekande + problemen med handtagen gör tyvärr att jag fortfarande själv tvekar lite...
    Ja de finns bara 2 vagnar som jag kan se som funkar som enda vagn och det är Bugaboo Cameleon och sen ska jag svära i tråden och säga Brio go, gillar faktist den men den är inte snygg som Cameleon men funktionell är den.
  • Berit82

Go var ett alternativ, men jag kan inte se att den har några fördelar jämfört med Cameleon och den är inte direkt billigare heller.
    Blev visad en Crescent Diva (nu svär jag verkligen) som ska ha bättre handtag än buggan, men det känns inte riktigt bra med en kopia. Fram för allt verkar fjädringen vara riktigt bra på buggan vilket är viktigt efter som jag kommer gå en del på vägar som inte är asfalterade.

• FridaLee
    Berit82 skrev 2009-11-24 21:17:52 följande:
    Go var ett alternativ, men jag kan inte se att den har några fördelar jämfört med Cameleon och den är inte direkt billigare heller. Blev visad en Crescent Diva (nu svär jag verkligen) som ska ha bättre handtag än buggan, men det känns inte riktigt bra med en kopia. Fram för allt verkar fjädringen vara riktigt bra på buggan vilket är viktigt efter som jag kommer gå en del på vägar som inte är asfalterade.
    gillar go pga. fjädringen och att man kan fälla den utan att ta bort sitt eller liggdelen. Men Buggan älskar jag för att den kan jag byta färg på hur som och mycket snyggare design. Behåller min Cam
  • Senap
    FridaLee skrev 2009-11-24 21:03:17 följande:
    Ja de finns bara 2 vagnar som jag kan se som funkar som enda vagn och det är Bugaboo Cameleon och sen ska jag svära i tråden och säga Brio go, gillar faktist den men den är inte snygg som Cameleon men funktionell är den.
    Inga svordomar i tråden! {#lang_emotions_yell}
    My sugar is raw
  • LR75
    Berit82 skrev 2009-11-24 20:44:53 följande:
    Jo, det är sant! Åker till Thailand 11 dec så innan dess måste jag ha övertygat mig själv att det är vagnen för oss men framför allt övertyga min man att den är värd 9000:- När vi kommer tillbaks säljer de inte Bugaboo längre. Hans tvekande + problemen med handtagen gör tyvärr att jag fortfarande själv tvekar lite...
    varför skall dom inte säja bugaboo när ni kommer tillbaka?

är det så att dom köpt upp ett gammalt parti vagnar med glidande handtag och därav priset?
  • Senap
    Berit82 skrev 2009-11-24 21:17:52 följande:
    Go var ett alternativ, men jag kan inte se att den har några fördelar jämfört med Cameleon och den är inte direkt billigare heller. Blev visad en Crescent Diva (nu svär jag verkligen) som ska ha bättre handtag än buggan, men det känns inte riktigt bra med en kopia. Fram för allt verkar fjädringen vara riktigt bra på buggan vilket är viktigt efter som jag kommer gå en del på vägar som inte är asfalterade.
    Bättre handtag?  *rofl*
    Ärligt talat: Crecent är en riktig skitvagn. Mååånga reklamtioner - men de hävdar att den nya vagnen ska hålla. Jo, tjena... Det tror jag när jag ser det.
    My sugar is raw
  • Berit82
    LR75 skrev 2009-11-24 21:46:01 följande:
    varför skall dom inte säja bugaboo när ni kommer tillbaka? är det så att dom köpt upp ett gammalt parti vagnar med glidande handtag och därav priset?
    De slutar sälja Bugaboo vid årsskiftet. Enligt butiken själva för att Buggan ska vara mer svåråtkomlig. Enligt folk här för att Bugaboo rensar bland återförsäljare som inte satsar på dem.
  • Berit82

Ni som äger den. Vad tycker ni om Cameleons fjädring om man går på lite ojämnare underlag?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19