• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    mollan nu skrev 2009-11-23 20:18:53 följande:
    någon som har innermåtten på liggdelen i huvet? jag hittar inget måttband....

76 cm är maddrassen. Hittade en gammal bild där jag måttat maddrassen.
  • thj
    FridaLee skrev 2009-11-23 22:34:44 följande:
    snart är buggan komplett igen, kommer bli denim/brun
    Oh så snyggt
    Berit82 skrev 2009-11-23 23:07:25 följande:
    Suck, blir tokig... Hur är det egentligen med kvalitén på Cameleon? Har de rättat till problemet med handtaget? Var inne i min barnvagnsbutik och de hade 7-8 chassin de väntade på nya handtag till efter reklamationer.
    jag tror det är åtgärdat för längesen,men väntade på handtag till bugaboo?Har aldrig hört att de bytt ut ngr handtag tidigare?
  • LR75
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-11-23 17:36:58 följande:
    Jepp, var det din kanske? =)
    näe men den har legat ute ett tag och jag har varit sugen på den.
    hade matchat min vagn sååå bra. fast jag har ju en annan petunia som matchar asbra den också (finns ju i bildtråden).
  • LillaÄlskadePyret
    LR75 skrev 2009-11-24 11:06:42 följande:
    näe men den har legat ute ett tag och jag har varit sugen på den.hade matchat min vagn sååå bra. fast jag har ju en annan petunia som matchar asbra den också (finns ju i bildtråden).
    Ja, tycker den var superfin, och så fick jag den lite billigare också, så jag är supernöjd..=)..Ska kila in i bildtråden o kolla på din! =)
  • Berit82
    thj skrev 2009-11-24 10:10:10 följande:
    jag tror det är åtgärdat för längesen,men väntade på handtag till bugaboo?Har aldrig hört att de bytt ut ngr handtag tidigare?
    Vet inte om det var hela handtag eller delar, med det berodde på handtagen iaf. Enligt FAQ ska det var bättre nu men inte helt bra, så frågan är vad innebär det? Hur stor är risken att man får ett handtag som glider?
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-11-24 11:45:04 följande:
    Vet inte om det var hela handtag eller delar, med det berodde på handtagen iaf. Enligt FAQ ska det var bättre nu men inte helt bra, så frågan är vad innebär det? Hur stor är risken att man får ett handtag som glider?
    Bugaboo byter varken ut delar eller handtag. De byter ut hela chassit så butiken måste ha svarat konstigt. Enligt info så är handtagen 100% nu. Men det kan ju finnas kvar kunder som inköpt sin vagn tidigare som har ett glidande handtag.
  • Berit82

Låter skönt om det är så. Håller på att velar fram och tillbaks vilken vagn jag ska köpa men kommer alltid tillbaks till buggan. Men jag måste bestämma mig snart för enligt affären ska Bugaboo dra ner på antalet återförsäljare så att de bara ska gå att köpa i storstäderna nästa år.

• Minatre

Hej! Slänger in en fråga här också. Har någon rest med camelons transportväska och Bee? Hur fungerar det? Vi tänkte använda been och behöver köpa en transportväska (begagnat) men de flesta ute på försäljning är ju camelons. Finns det några andra alternativ kanske? Vill helst slippa slänga ut 1600 kr för en reseväska...

• Stargirl
    Berit82 skrev 2009-11-24 12:24:20 följande:
    Låter skönt om det är så. Håller på att velar fram och tillbaks vilken vagn jag ska köpa men kommer alltid tillbaks till buggan. Men jag måste bestämma mig snart för enligt affären ska Bugaboo dra ner på antalet återförsäljare så att de bara ska gå att köpa i storstäderna nästa år.
    Inte sant....de drar ner på antalet återförsäljare som inte satsar på Bugaboo. Men Kidzshop finns ju alltid till hands om man vill köpa men inte har en återförsäljare i sin egen stad.
  • Berit82

Vill gärna känna och klämma tills ag bestämt mig. Sen är den också väldigt billig här i Borås, de tar 9000 för en komplett vagn.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19