• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Minatre
    Liinda83 skrev 2009-11-24 15:34:25 följande:
    Jag hade camens resväska till Bee och det fungerade hur bra som helst, du kan trycka ner andra saker också vilket jag tyckte var kanon =)
    Tack för svaret Låter bra att det ger lite extra utrymme för blöjor och annat som kan vara bra att ta med.
  • thj
    Berit82 skrev 2009-11-24 21:57:15 följande:
    Ni som äger den. Vad tycker ni om Cameleons fjädring om man går på lite ojämnare underlag?
    jag har kört min bugaboo i över 3år på de flesta underlag och det funkar toppenmn Grusvägar,gräs,asfalt till och med elljusspår,nysnö har funkat bra!
    Det ända som ställt till det är småsten som man sjunker ner i men det tror jag även är jobbigt oavsett hjul tyvärr
  • Nikas

Hur svårt ska det vara att hitta beggade vinterhjul till vettigt pris?? *fräser*

• modestyclara
    Berit82 skrev 2009-11-24 21:17:52 följande:
    Go var ett alternativ, men jag kan inte se att den har några fördelar jämfört med Cameleon och den är inte direkt billigare heller.Blev visad en Crescent Diva (nu svär jag verkligen) som ska ha bättre handtag än buggan, men det känns inte riktigt bra med en kopia. Fram för allt verkar fjädringen vara riktigt bra på buggan vilket är viktigt efter som jag kommer gå en del på vägar som inte är asfalterade.
    för grus -och skogsvägar tycker jag inte bugaboo är ultimat...bubagoo är en stadsvagn. Om du mest ska köra på grus och i skog så är det en emmaljunga citycross du ska ha, köp även en bugaboo bee och lägg i bilen.
  • Berit82

Hade en citycross till min första tjej och jag vägrar fasta hjul igen, tyckte den var jätteklumpig!
    Köpte en trehjuling när tjejen blev större för att få ett stort hjul fram men tycker det är jättetråkigt att det inte går att vända sitsen. Dessutom blir den så lång ihopfälld.
    Så nu får det bli en med två rörliga hjul fram och då verkar camen vara det bästa alternativet om man går en del på asfalt men även på grusvägar mm.

• Diana och Thea

Någon som ska till NK i veckan (helgen) för att hämta en good bag från Bugaboo (som det står om i inbjuan). Jag ska in och köpa en åkpåse och passa på att få dubbla poäng på den samt hämta en väska. Undrar var det är i den eller om det är själva väskan som är själva grejen. Jag undrar hur länge de 100 st räcker. Jag vågar inte vänta och går när de öppnar varuhuset på fredag

• misshallonsaft

Hej!

Ni som har barn på 1,5 år och uppåt vilken bugga har ni? undrar hur länge man kan ha barn i en bee? har en cam nu men e såå nyfiken på en bee. men de ser ju så små ut.

vad kostar en ny bee?

• Stargirl
    misshallonsaft skrev 2009-11-25 10:47:43 följande:
    Hej!Ni som har barn på 1,5 år och uppåt vilken bugga har ni? undrar hur länge man kan ha barn i en bee? har en cam nu men e såå nyfiken på en bee. men de ser ju så små ut.vad kostar en ny bee?
    Vi har en dotter på 3 år. Hon åker sin Cam dagligen och sover i den på dagis varje vardag. På helger och resor har vi med oss Bee. En ny Bee kostar väl dryga 5000 kr? Minns inte då vi köpte våran 2007. Tror de var lite billigare då.
  • modestyclara
    Berit82 skrev 2009-11-25 09:19:17 följande:
    Hade en citycross till min första tjej och jag vägrar fasta hjul igen, tyckte den var jätteklumpig! Köpte en trehjuling när tjejen blev större för att få ett stort hjul fram men tycker det är jättetråkigt att det inte går att vända sitsen. Dessutom blir den så lång ihopfälld. Så nu får det bli en med två rörliga hjul fram och då verkar camen vara det bästa alternativet om man går en del på asfalt men även på grusvägar mm.
    ja du verkar ju ha bestämt dig
  • starlet
    misshallonsaft skrev 2009-11-25 10:47:43 följande:
    Hej!Ni som har barn på 1,5 år och uppåt vilken bugga har ni? undrar hur länge man kan ha barn i en bee? har en cam nu men e såå nyfiken på en bee. men de ser ju så små ut.vad kostar en ny bee?
    Hade min Bee till min son tills han var typ tre. Han är ett ganska stort barn dessutom.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19