• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Lille Mammsen

Menar att det kostar inge extra för en själv! Att testet kostar säger sig själv...allt kostar

modestyclara skrev 2009-11-28 21:55:05 följande:
    klart det kostar för sjukvården att ta prover och analysera! hur menar du?
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-11-29 02:25:13 följande:
    Menar att det kostar inge extra för en själv! Att testet kostar säger sig själv...allt kostar
    aha ja du menar så
  • FruFA79

Vi köpte en Bugaboo Cam på 1Klass i januari 2009. Nu börjar styret glappa, eller hur skall jag beskriva det... När man drar ut handtaget för att göra handtaget högre (min man är jättelång - jag jättekort) så åker det ner i botten igen. T.ex när man drar den på gräsmatten ex... Är det ok, eller skall man ringa 1Klass??

• Senap
    FruAhlander skrev 2009-11-29 15:32:13 följande:
    Vi köpte en Bugaboo Cam på 1Klass i januari 2009. Nu börjar styret glappa, eller hur skall jag beskriva det... När man drar ut handtaget för att göra handtaget högre (min man är jättelång - jag jättekort) så åker det ner i botten igen. T.ex när man drar den på gräsmatten ex... Är det ok, eller skall man ringa 1Klass??
    så klart det inte är ok. Ring 1Klass och reklamera!
    My sugar is raw
  • FruFA79
    Shoegirl skrev 2009-11-29 15:53:42 följande:
    så klart det inte är ok. Ring 1Klass och reklamera!
    Ok, men jag har hört att de är svåra med reklamationer... Vi HAR dragit upp vagnen för vår yttertrappa (tre steg) ett otal gånger. Men det skall den väl tåla??
  • Fröken Småland

FruAhlander: En vagn ska klara att dras uppför några enkla trappsteg utan en massa vikt i vagnen MEN det skriver Bugaboo (och alla andra vagntillverkare) att man inte skall göra så hade jag varit som du skulle jag inte nämnt just detaljen...

1klass och alla andra butiker är väl medvetna om det här handtagsproblemet så de lär inte krångla med reklamationen. Lycka till!

• Nikas
    FruAhlander skrev 2009-11-29 17:30:32 följande:
    Ok, men jag har hört att de är svåra med reklamationer... Vi HAR dragit upp vagnen för vår yttertrappa (tre steg) ett otal gånger. Men det skall den väl tåla??
    Jag har fått tipset om att ifall man nu MÅSTE dra vagnen upp för trappor eller ner, så ska man fälla ut styret helt, så att det inte finns nåt som kan glida/glappa.
  • Stargirl
    Nikas skrev 2009-11-29 18:48:10 följande:
    Jag har fått tipset om att ifall man nu MÅSTE dra vagnen upp för trappor eller ner, så ska man fälla ut styret helt, så att det inte finns nåt som kan glida/glappa.
    Eller hålla nedanför "fästena" på sidan av handtaget.
  • Bellbox
    Nikas skrev 2009-11-29 18:48:10 följande:
    Precis!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Berit82

Har en fråga angående det sk bärhandtaget på camen. Kan man ta bort det eller måste man ha det på för stabiliteten? Gäller fram för allt liggdelen eftersom det känns som att det är i vägen när man ska lägga i och ta ur barnet.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19