• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Bellbox
    Jossanjo skrev 2009-11-30 23:05:08 följande:
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips? Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula. Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig. Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag. Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    Kolla den jag har; en black/silver Ju Ju Be modell "BeAll" från
    www.mylittlestar.se

OBS: de finns i fula och snygga mönster så kolla runt, men den i black/silver gillar t.o.m min man!
    Skötunderlägget har foam-material, den har en kanon-ficka för mamma/pappa på framsidan där det finns fack för plånbok, solglasögon + en suverän nyckel-kedja med krok i gummibandsmodell så man vet vart nycklarna är + att man kan låsa upp dörren med en hand när man har barnet på ena höften t.ex
    Bra med indivuduella fack för saker (bl.a separat blöjfack med plats för krämer osv) + en separat "mess-shuttle" i plast med dragkedja så man kan lägga nedkladdade kläder där att ta med hem och tvätta...
    OBS: ganska dyra men affären har jul-erbjudnden varje dag med % rabatt + gratis frakt, kanske dyker en sådan upp?
    Köp "BeConnected" så hänger alla skötväskor kanon på vagnen (bara de har krokar/hållare på väskan)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • malinkaunitz
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips?Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula.Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig.Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag.Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    babyproffsen i stan har rea på sina jujube.. finns med fästen att hänga på vagnen med..
    tror det fanns en svart kvar i söndags när det va julskyltning.. jättebra väska..
  • Kajsan
    malinkaunitz skrev 2009-12-01 11:16:39 följande:
    babyproffsen i stan har rea på sina jujube.. finns med fästen att hänga på vagnen med.. tror det fanns en svart kvar i söndags när det va julskyltning.. jättebra väska..
    Vilken stad?
  • starlet
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips?Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula.Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig.Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag.Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    Jag har en skiphop saddlebag till min RED. Får plats med min kalender, blöjor, våttservetter. ombyte, salva och napp utan problem.
  • malinkaunitz
    Kajsan skrev 2009-12-01 11:23:16 följande:
    Vilken stad?
    visby :)
  • malinkaunitz

50 procent på alla som finns kvar :)

• Senap
    Fröken Småland skrev 2009-12-01 07:25:21 följande:
    Inte så många dagar kvar av den här tråden nu... *sneglar menande på Shoegirl*
    He?
    I fix! *gör honnör och följer order*
    My sugar is raw
  • Senap
    Åhh vad jag tycker det är svårt med skötväska. Grejen är att alla är så tjejiga, min man kommer aldrig gilla ngt färgglatt. Å bugaboos egna tycker jag är så enormt stora. Har ni experter tips? Grejen är att jag skulle vilja ha en (till mig tänker jag bara då) som inte ser så skötväskeaktig. Vet petunia, men finns det fler? tycker skötväskor är rätt fula. Å har ni ngt tips till mannen... den behöver nog inte vara så jääättestor, men inte så tjejig. Idag sa han; hur ofta har man skötväskan med sig då? ehhhh varje gång du lämnar huset sa jag. Har en red-vagn, får gärna passa till den.
    Kan han inte köpa sig en egen skötväska?
    Jag gillar dock Bugaboos nya.
    My sugar is raw
  • Lalalong

Nu börjar det så sakta närma sig BF och ni kan tro att det kliar i fingrarna på att bädda och göra den fina Froggen redo för bebis
    Jag har haft total skötväskepanik eftersom jag inte vill ha väskan på handtaget, hade hoppats på en Saddlebag men den är för liten. Hittade i alla fall sen att man även kan fästa SkipHops andra väskor direkt på ramen, så en SkipHop har det blivit.
    Har t.om. låtit lillan välja ut en Dinglis.... så nu är allt till vagnen fixat lixom.
    Men jag får allt tåla mig lite till.

Under tiden så läser jag alla roliga tips och trix här hos er
    Ska ta någon bild sen också när vagnen är helt redo!

• straw2008
    frieden skrev 2009-12-01 11:09:59 följande:
    ni vana bugabooare kanske kan svara på mina frågor!jag tycker min bugaboo vagn tar upp jättemycket plats när jag packat in den i bilen, hur lastar ni den? den tar ju upp hela bagageutrymmet på våran v50...sen när ni fäller ihop den hur gör ni med sittdelen då...ställer man den på marken blir den ju skitig...dessutom fäller man ju ner handtaget i marken också...vad gör jag för fel eller ska man göra så?sen när jag ska fälla upp vagnen så åker typ allt som ligger i varukorgen ut och man skrapar också varukorgen i marken hur ska man göra?jag är nöjd med vagnen i övrigt men vill ju inte att den ska bli förstörd när den fälls upp och ner och tycker att den tar alldeles för mycket plats...hmmm
    Vi hade samma "problem" slutade alltid med att jag o mannen drog i varsin del av chassit för att försöka få upp det, eller att jag kastade det på marken o sa åt min man att fälla upp "skiten" (blev lika arg varje gång :O) ) o sen fick man snällt plocka upp allt ur förvaringspåsen för de i denim går inte att få igen när vagnen är ny o tyget är så stelt.

De flesta här säger att de aldrig har haft problem med att chassit hamnar i marken eller att man tappar bort sig i uppfällningen men det hade vi varje gång.

Dock vet jag inte hur mkt plats en annan vagn tar i bilen ? Vi kör bee nu o den är lagom stor, större än så o bagaget är knökfullt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19