• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Fröken Småland
    Life is a bitch skrev 2009-12-01 18:50:05 följande:
    det knäpper på nåt vis i chassit när jag svänger från sida till sida (typ när liten ska sova) jag gungar inte vagnen utan hjulen rullar, men varje gång jag byter håll så knäpper det till.det låter även skumt på nåt vis när vi går.undrar varför allt ALLTID ska krångla för mig, vad det än gäller jag är superförsiktig med vagnen. drar den inte upp för trappor om det inte är nödvändigt (har visserligen 4 trappor in, men oftast får jag hjälp att bära in vagnen och skulle ja dra in den själv tar jag alltid tag under snäppfästena)farmor ska passa liten i morgon och vill gå ut och gå, men jag vet inte om jag vill att hon ska ta vagnen, är väldigt rädd om den som om den är gjord i glas och alla fnyser åt mig. men detta är ju min ögonsten ja förutom bäbis som ligger i då hihinästan så ja hoppas det ska bli regn i morgon så hon inte ska gå ut. iofs så vill ja inte ens att sambon ska köra vagnen MIN MIN MIN MIN.. hahahamen åter till min fråga.låter era  vagnar nåt, eller är de helt ljudlösa??
    Nej, låta skall den inte göra... Gå till butiken där du köpt den (eller en annan serviceminded butik som säljer Bugaboo) och be dem lyssna på problemet.

*håller tummarna för snöstorm imorgon*
  • Berit82

Är det någon som har en bild på en saddlebag el. liknande som inte hänger på handtaget? Låter intressant.

• Asereht
    Jossanjo skrev 2009-12-01 20:09:24 följande:
    tack alla för olika tips, skall spana in ikväll. En fråga om sadelbagen, tycker den verkar supersmidig på en liggdel, men är den lätt att ta loss?? eller har man den alltid kvar på vagnen? såg även att ngn sa att en bugga tar hela utrymmet i en v50? stämmer det, vi funderar på en men har en hund som behöver få plats därbak oxå. ang hur man ställer in den har jag tänkt man gör som modestyclara förklarar... dock smart att tejpa delar som kan skadas...
    Plättlätt att lossa en saddlebag. Nu har jag iofs inte börjat använda min på buggan än men jag har använt min på övriga vagnar vi haft.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • daphniamagna
    Bellbox skrev 2009-12-01 19:35:19 följande:
    Är det bara jag eller brukar man inte anlita en "stylist" eller så när man ska ta bild på en produkt som ska säljas i hela Sverige? Tyget HÄNGER ju i veck verkligen på sidan av liggdelen... Jag blir då inte sugen på att köpa denna när jag har en "riktig Bugga" hemma www.blocket.se/goteborg/Crescent_Diva__09__ka...
    den går nog inte att få snyggare än så ;P
  • Bellbox
    daphniamagna skrev 2009-12-01 21:38:35 följande:
    den går nog inte att få snyggare än så ;P
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • redfox
    såg även att ngn sa att en bugga tar hela utrymmet i en v50? stämmer det, vi funderar på en men har en hund som behöver få plats därbak oxå.
    Som motfråga skulle jag vilja fråga: hur stor är hunden och sitter den i bur? Vi har en SAAB 9-5, stor bil, ja, men det var också en av de få bilar som rymde hundbur + barnvagn. Nu har vi en medelstor hund, en bullterrier.
  • Jossanjo
    redfox skrev 2009-12-01 22:20:53 följande:
    Som motfråga skulle jag vilja fråga: hur stor är hunden och sitter den i bur? Vi har en SAAB 9-5, stor bil, ja, men det var också en av de få bilar som rymde hundbur + barnvagn. Nu har vi en medelstor hund, en bullterrier.
    golden, har haft galler på min nuvarande mellan baksätet och bagageutrymmet. Ingen helbur. Dock ngt vi funderar på till nuvarande. Passar det inte på en v50? vi har tittat på v70 oxå. men den känns så himla stor. Saab 9-5 är den som en v50 eller v70?
  • frieden

det var jag som sa att vagnen tog upp hela utrymmet i en v50 och det gör det verkligen...vi får bara in ett par kassar brevid när vagnen är där...men v50 har faktiskt inte speciellt stort utrymme alls...inte som en v70 iaf...me jag trodde att detta var en av dom mindre vagnarna och att den inte skulle ta upp all plats..har ju iofs inte testat med nån annan vagn så jag vet inte...

tack alla för olika tips, skall spana in ikväll. En fråga om sadelbagen, tycker den verkar supersmidig på en liggdel, men är den lätt att ta loss?? eller har man den alltid kvar på vagnen? såg även att ngn sa att en bugga tar hela utrymmet i en v50? stämmer det, vi funderar på en men har en hund som behöver få plats därbak oxå. ang hur man ställer in den har jag tänkt man gör som modestyclara förklarar... dock smart att tejpa delar som kan skadas...
  • Miss Lau

Vet någon här hur mycket en ny Bugaboo-åkpåse kostar? Och kan kan ta av överdelen helt?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19