• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Miss Boring
    straw2008 skrev 2009-12-01 14:25:30 följande:
    Vi hade samma "problem" slutade alltid med att jag o mannen drog i varsin del av chassit för att försöka få upp det, eller att jag kastade det på marken o sa åt min man att fälla upp "skiten" (blev lika arg varje gång :O) ) o sen fick man snällt plocka upp allt ur förvaringspåsen för de i denim går inte att få igen när vagnen är ny o tyget är så stelt. De flesta här säger att de aldrig har haft problem med att chassit hamnar i marken eller att man tappar bort sig i uppfällningen men det hade vi varje gång. Dock vet jag inte hur mkt plats en annan vagn tar i bilen ? Vi kör bee nu o den är lagom stor, större än så o bagaget är knökfullt.
    Jo, visst är det trixigt i början, det finns ju så många sätt att fälla ihop den på. Helt, bara ner med handtaget etc. Det där fick man ju dock fort kläm på och numera uppskattar jag att den är så lätt och har verkligen fått in rätta knycken! Swiften däremot med sitt framhjul som far hit och dit. Mjä, gillar den inget vidare i bilen, men den är ju iaf lätt den också. (Hoppas fortfarande att det ska vara en träningssak, det får väl framtiden utvisa)
    Förresten sätter jag lite av sambons svarta eltejp på ställen som kan hamna i marken så det skyddar lite. Swift/UJ är ju tex utsatta där fram på knoppen.
    Tacka vet jag att fälla ihop/ut Rollerbugen! Vilken dröm och så liten den blir!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Bellbox
    Miss Boring skrev 2009-12-01 15:33:10 följande:
    Jo, visst är det trixigt i början, det finns ju så många sätt att fälla ihop den på. Helt, bara ner med handtaget etc. Det där fick man ju dock fort kläm på och numera uppskattar jag att den är så lätt och har verkligen fått in rätta knycken! Swiften däremot med sitt framhjul som far hit och dit. Mjä, gillar den inget vidare i bilen, men den är ju iaf lätt den också. (Hoppas fortfarande att det ska vara en träningssak, det får väl framtiden utvisa) Förresten sätter jag lite av sambons svarta eltejp på ställen som kan hamna i marken så det skyddar lite. Swift/UJ är ju tex utsatta där fram på knoppen. Tacka vet jag att fälla ihop/ut Rollerbugen! Vilken dröm och så liten den blir!
    rollerbug??
    Vilken vagn är det?
    *har ingen koll tydligen*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • modestyclara
    straw2008 skrev 2009-12-01 14:25:30 följande:
    Vi hade samma "problem" slutade alltid med att jag o mannen drog i varsin del av chassit för att försöka få upp det, eller att jag kastade det på marken o sa åt min man att fälla upp "skiten" (blev lika arg varje gång :O) ) o sen fick man snällt plocka upp allt ur förvaringspåsen för de i denim går inte att få igen när vagnen är ny o tyget är så stelt. De flesta här säger att de aldrig har haft problem med att chassit hamnar i marken eller att man tappar bort sig i uppfällningen men det hade vi varje gång. Dock vet jag inte hur mkt plats en annan vagn tar i bilen ? Vi kör bee nu o den är lagom stor, större än så o bagaget är knökfullt.
    jag tar loss sittdelen och lägger i bagagutrymmet, fäller chassit och lyfter upp det så det vilar ytterst i bagagutrymmet, lägger över sittdelen ovanpå chassit och skjuter in hela kalaset i bilen....
  • Life is a bitch

det knäpper på nåt vis i chassit när jag svänger från sida till sida (typ när liten ska sova) jag gungar inte vagnen utan hjulen rullar, men varje gång jag byter håll så knäpper det till.
    det låter även skumt på nåt vis när vi går.
    undrar varför allt ALLTID ska krångla för mig, vad det än gäller jag är superförsiktig med vagnen. drar den inte upp för trappor om det inte är nödvändigt (har visserligen 4 trappor in, men oftast får jag hjälp att bära in vagnen och skulle ja dra in den själv tar jag alltid tag under snäppfästena)
    farmor ska passa liten i morgon och vill gå ut och gå, men jag vet inte om jag vill att hon ska ta vagnen, är väldigt rädd om den som om den är gjord i glas och alla fnyser åt mig. men detta är ju min ögonsten ja förutom bäbis som ligger i då hihi
    nästan så ja hoppas det ska bli regn i morgon så hon inte ska gå ut. iofs så vill ja inte ens att sambon ska köra vagnen MIN MIN MIN MIN.. hahaha

men åter till min fråga.
    låter era  vagnar nåt, eller är de helt ljudlösa??

• Bellbox

Är det bara jag eller brukar man inte anlita en "stylist" eller så när man ska ta bild på en produkt som ska säljas i hela Sverige?
    Tyget HÄNGER ju i veck verkligen på sidan av liggdelen...
    Jag blir då inte sugen på att köpa denna när jag har en "riktig Bugga" hemma

www.blocket.se/goteborg/Crescent_Diva__09__kampanj___omg_leverans__24699463.htm&w=1

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • modestyclara
    Bellbox skrev 2009-12-01 19:35:19 följande:
    Är det bara jag eller brukar man inte anlita en "stylist" eller så när man ska ta bild på en produkt som ska säljas i hela Sverige?Tyget HÄNGER ju i veck verkligen på sidan av liggdelen...Jag blir då inte sugen på att köpa denna när jag har en "riktig Bugga" hemma www.blocket.se/goteborg/Crescent_Diva__09__ka...
    jag blev verkligen supersugen...NOT
  • Jossanjo
    Kajsan skrev 2009-11-30 23:51:04 följande:
    Fast vad ska han med en skötväska till egentligen? Jag har skötväskor för att de är snygga, och har i dem vad jag skulle ha i en handväska. Några blöjor, våtservetter och ett ombyte tar ju ingen plats allt i varukorgen... Köp du en petunia!
    Han skall vara pappaledig 50% så varför skulle han inte behöva en?
  • Jossanjo
    malinkaunitz skrev 2009-12-01 11:16:39 följande:
    babyproffsen i stan har rea på sina jujube.. finns med fästen att hänga på vagnen med.. tror det fanns en svart kvar i söndags när det va julskyltning.. jättebra väska..
    tack för tips, skall spana...
  • modestyclara
    Jossanjo skrev 2009-12-01 19:59:55 följande:
    Han skall vara pappaledig 50% så varför skulle han inte behöva en?
    klart han behöver en skötväska! jag röstar på bugaboos nya eller en skip hop...
  • Jossanjo

tack alla för olika tips, skall spana in ikväll.
    En fråga om sadelbagen, tycker den verkar supersmidig på en liggdel, men är den lätt att ta loss?? eller har man den alltid kvar på vagnen?

såg även att ngn sa att en bugga tar hela utrymmet i en v50?
    stämmer det, vi funderar på en men har en hund som behöver få plats därbak oxå.

ang hur man ställer in den har jag tänkt man gör som modestyclara förklarar...

dock smart att tejpa delar som kan skadas...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19