Mammagrupp Göteborg
Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)
Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)
NI får berätta hur föreläsningen på biblioteket var..lät väldigt spännande
che82, som jag skrev så var det synd att vi missade dig.
Inte lätt att veta att man nästan ska bryta sig in på biblan för att få vara med.
Mins & ni andra,
Det var en mysig föreläsning där den lilla gruppen av mammor som kommit dit pratade om sina erfarenheter kring uppfostran, vi diskuterade kring olika teorier.... USA vs. Europa och Norden... Gick igenom en del böcker & vad de kunde ge... Kan tipsa att hålla ögonen på bibliotekens hemsidor, för det finns ju en hel del bra föreläsningar och ... de är GRATIS! Nice!
stor kram M
Hej på er!
Har haft internetkrångel så därför har jag inte varit här på några dagar. Hade dop för skrutten i söndags och det känns skönt att det är gjort. Tänkte att den här veckan skulle bli lugn men har haft fullt upp. Min svärmor har varit här på besök i två dagar och så håller skrutten på att få tänder så kvällarna och nätterna har inte varit något vidare. Dessutom är han jätteförkyld (kanske beror på tänderna), det har tagit på krafterna så jag är helt slut. Hoppas på att han blir bättre snart så att vi kan hänga med på saker igen.
Har också haft problem med mitt internet!
Missade ju helt föreläsningen men är sugen på att gå om det blir fler gånger. Kan vi styra upp ngt nästa vecka?
Jag föreslår naturhistoriska på tisdag med en liten promenad kanske? (Då måste väl ändå doodie fått sin skatt? Du kanske är o föder nu? Du är ju sjukt på övertid...)
Träffas vid linneplatsen tis 14:00?
Torsdag fika på glädejebubblan kanske? Går det ngt föreläsning på onsdag kanske?
Träffade Doodie idag på antenatalen där hon skulle ta ctg och träffa läkare...tydligen hade lite av slemproppen kommit ut under natten så hon kanske ligger för igångsättning nu
.
Själv så fick jag inte nån igångsättning eftersom dom anser min förlossning som en riskfaktor...helst ska det komma igång av sig själv då förra gången blev snitt men samtidigt får det inte gå över v40 och jag är superomogen därnere så pust och stånk.
Kan väldigt svårt att gå och svullnar mer och mer....
Naturhistoriska låter kul...återkommer om det känns bättre.....fast Glädjebubblan låter bättre för min del då jag får sitta still ![]()
Riskfaktor? får man snoka i varför?
Min slempropp började lossna en dag innan jag fick värkar o två dagar innan barnet kom till världen. Hade ju värkar i nästan *pust* två dygn.
Alex09- Dop o grejer, hade ni kul?
Vi kan väl se vilka som kan på tisdag så gör vi ngt som passar alla? Själv trivs jag kanon med att snacka skit stillasittande!
oj, fy fan som att det inte är nog att vara pregnant. Fy.
Då kanske du är lite orolig inför bf?
Förskräckt förtjusning?