• Roots82

Mammagrupp Göteborg

Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)

• Svar på tråden Mammagrupp Göteborg
  • Roots82

Är fortfarande i min hemstad..Kommer hem på lördag..

• Mojan

Hej! Har tyvärr fått förhinder på fredag, men träffas gärna nästa vecka, kan alla dagar utom tisdag och fredag...

• tovalo

che: Jag tror att vi stannar inne idag. Lilla A är snuvig och dessutom har hon framtänder som är på g...Och det innebär att hon inte sover på nätterna eller äter och är allmänt grinig...Lite jobbigt just nu!

Men nästa vecka kan jag tis, tor och fre...Ska vi ta naturhistoriska då istället?

• Doodie1

hello, när jag kläckt min bäbis, så hoppas jag att ni fortfarande är aktiva här. Skriver ni ofta upp här när ni ses? Jag är inne på min vecka 42, så just nu är det väldigt rastlöst... Vore skoj att hänga på framöver när allt har fått sina rutiner!

Hur gamla är era bäbisar, var bor ni?

Jag bor i centrala gbg, är sambo och ja.... ledig & väntandes nu som sagt.

mins,aile mojan - känner igen er från andra forum. Mins har jag träffat några gånger, mojan hoppas vi också ses snart!

KRAM

• Che82

Tovalo- har precis mökat mig upp efter en sjukt jobbig natt, gallskrik till två o först då somnade skrutten. upp i vanlig tid, fattar inte hur bebisar orkar...själv är jag död. Så orkar mig inte heller för ngt särskilt idag, vi kollar dagsform nästa vecka istället.

Doodie1- hoppas din skatt tittar ut snart, gick själv över o det var seeeeeegt. Satt här hemma o gnällde o bitchade för min karl. var så nedstämd. Usch. Hur mår du annars då? Haft en bra grav? Min lilla goding är åtta månader...Klart du ska med när du orkar o återhämtat dig från allt å så.

• Doodie1

che82, tack
    Gud ja, vad skönt att höra att du säger det. Det är seeeeeeegt (me många e!). Har försökt sysselsätta mig så himla mkt på dagarna, men nu börjar orken tryta. PRECIS som du säger, så har jag blivit lite nedstämd sista dagarna, guuu va skönt att höra att de inte bara är jag. Tack! skönt att läsa. min graviditet i övrigt har varit kalas, förutom att jag hmm... lade på mig några kg mer än vad jag tänkt, är slagit 20 sträcket och ligger nu på 21kg! Men det gör inte så mkt, för allt annat har ju gått så himla bra, tills nu då... och frustrationen med att vänta och vänta. He, sambon har nog också fått sig en liten dos knäll (ja ja... erkänner att den nog är ganska stor sista dagarna).
    Hur går det att vara mamma? Måste ha varit perfa att vara det över sommaren?! Var bor du?
    Kram!

• Che82

Doodie1-

Det som är skönt med att vara hemma på sommaren är ju att det är så promenadvänligt o lätt att vara ute. Men alla åldrar har sin charm, nu leker ju grodan som en dåre så nu hade vi ju haft kanonkul ute. Sen är det såklart skönt att ens partner brukligen har sin semester nån gång då. Det är ju mkt mysigare att vara hemma hela familjen.

Jag hade sån tur att min man var hemma i sex v o sen jobbade han deltid mer eller mindre fram tills semestern o då var han hemma ytterligare sex v. Jag hade det ganska jobbigt med omställningen o hade o har fortfarande ett barn som kräver ganska mkt. Lätt på många sätt att ha o göra med, väldigt glad o lättroad liten goding men ändå påfrestande o så slukas min totala uppmärksamhet såklart. har ju haft det lite si oså med nattsovandet också. det gör såklart att man orkar mindre o så med.

när det gäller föräldrarollen tog det ungefär tre månader innan jag fattade att jag fått barn o ingen skulle ta barnet ifrån mig. Barnet var mitt liksom. Det var på riktigt. Jag skulle inte lämna ifrån mig grodan utan grodan bodde hos mig...låter kanske konstigt...? varje dag talar jag om för mitt barn att jag älskar h*n o att tackat för att just det barnet kom till mig. Utav alla barn som kunde komma så har jag fått ett så underbart, härligt o fint barn. Som du kanske kan utläsa mellan raderna har det varit lite turbulent, dels att anpassa sig så till den milda grad o sätta ngn annan flre jämnt o samtidigt så tacksam att få följa denna lilla människa som är som balsam för min själ.

O du, denna kg hets. alla frågar hur mkt man gått upp å så...blä. Själv har jag gått upp en del nu när jag ammar. Mindre skönt men det är väl som det är liksom. De flesta kg rasslar ju av efter förlossningen . O vad som händer sen, ja det får man se.

• minSaile
    Che82 skrev 2009-11-06 18:35:22 följande:
    Doodie1-Det som är skönt med att vara hemma på sommaren är ju att det är så promenadvänligt o lätt att vara ute. Men alla åldrar har sin charm, nu leker ju grodan som en dåre så nu hade vi ju haft kanonkul ute. Sen är det såklart skönt att ens partner brukligen har sin semester nån gång då. Det är ju mkt mysigare att vara hemma hela familjen.Jag hade sån tur att min man var hemma i sex v o sen jobbade han deltid mer eller mindre fram tills semestern o då var han hemma ytterligare sex v. Jag hade det ganska jobbigt med omställningen o hade o har fortfarande ett barn som kräver ganska mkt. Lätt på många sätt att ha o göra med, väldigt glad o lättroad liten goding men ändå påfrestande o så slukas min totala uppmärksamhet såklart. har ju haft det lite si oså med nattsovandet också. det gör såklart att man orkar mindre o så med.när det gäller föräldrarollen tog det ungefär tre månader innan jag fattade att jag fått barn o ingen skulle ta barnet ifrån mig. Barnet var mitt liksom. Det var på riktigt. Jag skulle inte lämna ifrån mig grodan utan grodan bodde hos mig...låter kanske konstigt...? varje dag talar jag om för mitt barn att jag älskar h*n o att tackat för att just det barnet kom till mig. Utav alla barn som kunde komma så har jag fått ett så underbart, härligt o fint barn. Som du kanske kan utläsa mellan raderna har det varit lite turbulent, dels att anpassa sig så till den milda grad o sätta ngn annan flre jämnt o samtidigt så tacksam att få följa denna lilla människa som är som balsam för min själ.O du, denna kg hets. alla frågar hur mkt man gått upp å så...blä. Själv har jag gått upp en del nu när jag ammar. Mindre skönt men det är väl som det är liksom. De flesta kg rasslar ju av efter förlossningen . O vad som händer sen, ja det får man se.
    Men visst är det en konstig känsla att vara mamma helt "plötsligt". Känslan är ju helt annat när barnet är i magen men när den kommer ut. Jag tyckte det var overkligt i några veckor och ännu mer att han hade legat i min mage. Men ett tu tre en dag så var det som han alltid hade funnits hos oss.
    Det tog 1 år innan jag sov 6 timmar, innan dess så fick jag max 3-4 timmar varje natt men det vande jag mig också med. Men med tidigare erfarenhet så ska jag vila mkt mer när lillasyster vilar sig och inte göra en himlans massa.

När det gäller vikten så gick jag upp 28 kg under förra graviditeten men gick ner 26 på 5 månader. Men tyvärr så gick jag upp 12 kg igen sista halvan av föräldrarledigheten och det var pga för mkt sötsaker och cafébesökande. Denna gången har jag "bara" gått upp 15 kg än så länge men med dom 12 kg så är det ju ändå mot 30 kg så det blir en hel del att gå ner. Eftersom allt satt på magen mellan graviditeterna så har folk trott, både okända dom jag känner, att jag har varit gravid. Sambon säger alltid "ja, du har varit gravid snart i 3 år"....
    Fast ärligt så har jag inte brytt mig konstigt nog
  • Che82

oj 28 kg...det låter sjukt påfrestande. Vi tar många promenader här framöver så ska du se att du tappar. Antar att man lär sig sin läxa under första grav o lär sig vad man inte ska göra om nästa gång?

• minSaile
    Che82 skrev 2009-11-06 21:49:46 följande:
    oj 28 kg...det låter sjukt påfrestande. Vi tar många promenader här framöver så ska du se att du tappar. Antar att man lär sig sin läxa under första grav o lär sig vad man inte ska göra om nästa gång?
    ja det får bli många promenader . Saken är den att man har inte tid under andra graviditeten att fundera och drömma om den på samma sätt då man har ett barn att passa. Tiden går också mkt snabbare och man har andra funderingar tex hur man ska orka och kunna räcka till bägge barnen, hur ska storasyskonet acceptera nr 2 osv....
Svar på tråden Mammagrupp Göteborg