• Roots82

Mammagrupp Göteborg

Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)

• Svar på tråden Mammagrupp Göteborg
  • Che82

halloj, här var det inte liv i luckan...hur är det?

Har fortfarande inte internet men sitter på jobbet.
    Ska jobba i morgon så jag kommer inte dyka upp på nån föreläsning....

Minsaile- ska jag tolka din frånvaro som att du har händerna fulla med bebis?

• tovalo

Hej igen,

Nu är vi tillbaka, tågresan gick jättebra. Jag hade inte behövt oroa mig, lilla A tyckte det var roligt att sitta i sitt babyskydd.

Har det hänt ngt skoj under tiden? Jag tror att jag har fått en släng av maginfluensa, fast en ganska lindrig variant...Nu är det iaf bättre!

Är det ngt planerat i veckan?

• Roots82

Grattis till er som fått bebis!:) Och välkommen tillbaka Tovalo!:)

Både jag och lillan har blivit kalasförkylda, tänkte ju gå på den där föreläsningen imon, men riskerar inte att andra smittas..
    Någon som kan på måndag eller tisdag nästa vecka?

• Madamet

Hej hej!
    Får man joina er grupp eller är det för sent? Fick en dotter för 6 veckor sedan och bor i Guldheden :)

• Roots82

Såklart du är välkommen! :) I ärlighetens namn är det bara några som har träffats ett par ggr tror jag.. Men det är kanske dags att styra upp lite mer nu när alla fått bebisar.. Några speciella dagar du/ni kan?

• Madamet

Va kul!
    Nä jag o lilltjejen kan närsomhelst för vi har inte börjat boka upp oss på några grejer än. Men jag får börja med att hänga med o promenera för tanten på BVC sa att jag inte ska ha ute min tjej på café o dyl innan hon är 3 månader. Stämmer det, hur har ni gjort?

• Roots82

Nja, när hon var så liten hade jag inte med mig henne på café o dyl.- man blir ju nojig för svininfluensan också..helt klart..

• Madamet

Ja det är helt sant. Jag får hålla tummarna för fint väder :)

• Doodie1

hej alla, ääääntligen är jag också mamma! Till en liten charmör på ca. 3kg och 51cm. Det hela gick ganska så bra... lite utdraget och en det tester och läkarundersökningar, men efter lite stimulerande dropp så slutade förlossningen i raketfart. 3cm till 10cm kryst kryst... och en Isac är ute på 1 ½ timme!!

Tovalo... den sidan har jag också hittat. Visst är det grymt mkt kul! Jag vill ju komma igång och röra lite mer på mig, hmmm... de där 10kg som jag trodde skulle "dumpas" under förlossningen blev "bara" ca. 7kg, så nu promenixar jag varje dag och försöker undvika godis mm... :-P går rätt bra! man får ju unna sig lördagsgodis! Tänkte försöka ta en tur med powerwalk och barnvagn som står på schemat i Mossen fram till vecka 50.

Vi måste hitta på nån kul aktivitet därifrån som vi kan gå på tillsammans eller vad säger ni tjejer???

Hur går det för er alla? KRAM

• minSaile

Halloj tjejer....idag kom vi hem efter har spenderat på östra spec sen lördags. Då satte dom igång mig med ballongmetoden men den trillade ut efter 4 timmar. Mina bm blev så glada och snabbt ut med vanliga sängen och in med förlossningssängen  för att trycka hål på hinnorna men dom blev så snopna när jga inte hade öppnat eller mognat alls.
    Sen satte dom i en hormonplatta som verkar precis som gel men efter 24 timmar så funkade den inte heller så månd förmiddag blev det snitt och lillasyster kom ut...
    5060g tung och 53cm lång så det var ju inte en lättviktare....hon har dock gått ner 300g under dessa dagar och glad som jag blev så kan hon ha storlek 50 ...tänkte på alla kläderna jag har köpt.

Tror hon ska heta Maja då sambon önskar det med så vi får se....

Ni får klicka på bilderna för förstora...
    IMG_5351.JPGIMG_5347.JPGIMG_5340.JPGIMG_5329.JPG

che...det visade sig förra måndagen när bm vägde mig att jag hade i enbart vätska gått upp 10kg under 2,5 veckor så även läkaren blev bekymrade och under tiden jag har legat på östra så har en massa prover tagits då jag blev mer och mer svullen. Men tur nog så var det inget. Men nu har jag gått upp 38kg så det blir mkt att gå ner men mkt försvinner i o med vätskan försvinner.

Hoppas alla mår bra här och inga förkylningar etc..

Svar på tråden Mammagrupp Göteborg