• Roots82

Mammagrupp Göteborg

Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)

• Svar på tråden Mammagrupp Göteborg
  • minSaile
    Che82 skrev 2009-11-12 20:38:20 följande:
    oj, fy fan som att det inte är nog att vara pregnant. Fy. Då kanske du är lite orolig inför bf? Förskräckt förtjusning?
    Eg så är jag inte det för jag vet att läkarna kommer att förlora detta. Men jag ser inte emot smärtan....
    Just nu är jag så besviken på dom så jag skulle vilja typ säga till dom efteråt "vad var det jag sa till er" för att dom låter mig lida just nu.
  • tovalo

Hej allihopa,

Jag satt precis och tänkte på glädjebubblan, det är alltid en favorit! Men tyvärr kan jag inte hänga med nästa vecka. Jag och lilla A ska ta tåget till gamla hemtrakter: Kalmar! Att åka tåg med en tio månaders galen bebis ser jag inte fram emot...Det gick ju an när hon var en lite skrutt och inte gjorde så mycket väsen av sig. Jag tar med mig babyskyddet, som hon fortfarande kan sitta i, och hoppas på det bästa!

Jag lyckönskar alla barnaföderskor ännu en gång! Doodie kanske ligger just nu med ett knytte i famnen...

minsaile: Min lilla är alltså 10 månader, en ganska härlig ålder! Det är så roligt när det börjar hända saker och man kan börja "leka" lite mer med dem! På tal om snitt så har jag en kompis som har ungefär samma erfarenhet som du, andra gången blev det akut snitt, trots att hon bad om planerat...Inte så roligt...

Ha de bra allesamman! Jag kommer hålla mig uppdaterad, internet finns ju i Kalmar oxå :)

• tovalo

På tal om internet så brukar jag skoja med min mamma och säga att det håller stängt på helgerna :)

• Roots82

Vad sägs om att försöka oss på en fika på Naturhistoriska denna veckan istället? Fanns ju med på den där listan också, och gott om plats för barnvagnar stod det..När kan folk? Denna veckan är det inget på bibblan här, men nästa onsdag är det babyöppet igen..

• minSaile

Hej tjejer...hoppas ni har haft en skön helg...själv så har det varit mkt jobbigt då jag verkligen har svårt att gå och det blir värre men på tisd ska jag träffa en läkare till så vi får se hur det går. Men det är svårt att bara vara hemma så det blev en tur till Liseberg och det var fint med alla ljusen men synd att det skulle börja regna.

Doodie har fått en liten Isac under fredags natt och det verkar ha gått bra..

Säger Grattis här med

Jag tittade på lite inspelat på Elias då han var mindre och ja, utvecklingen går både fram snabbt och mkt. 10 mån känns som en evighet med tanke på hur han är nu men jag håller med. Dom upptäcker så mkt vid den åldern och det händer mkt

• Isa12

Dopet gick jättebra! Vi hade det i Utby kyrka och det var min doppräst som döpte skrutten, kändes extra kul. Mottagningen höll vi väldigt enkel med de närmsta släktingarna och vännerna i en lokal precis där vi bor.

Doodie: Ett stort grattis till dig!

minSaile: Hoppas att det snart är din tur. Vem vet du kanske redan fått?

tovalo: Hur gick resan till Kalmar? Det är ju en hel del fart i de små nu för tiden. De vill ju inte direkt sitta still längre.

che: Vad sägs om naturhistoriska nästa vecka? Eller var ni där den här veckan?

Roots: Vad skulle det handla om på bibblan nästa vecka? Jag kan gärna tänka mig naturhistoriska någon dag, kan dock inte på fredag. För min del så skulle det passa bättre nästa vecka för då har vi inget inplanerat ännu. Tänkte eventuellt bara ta en tur för att hälsa på på jobbet någon dag.

• Roots82

Nästa vecka handlar föreläsningen om "Genus i familjen".På onsdagen.

• minSaile

halloj...har spenderat 2 timmar på östra idag bara för att veta att den jävla läkaren vill jag ska vänta 7 dagar till. Min kropp funkar mkt dåligt, svullnar varje dag mer och  mer som gör att benen inte klarar av trycken och belastningen. Så jag får mkt ont när jag går och rör mig, svullar mer och mer i händerna och ansiktet, kan inte sova och mentalt mår dåligt.
    Äggvita i urinet har ökat och även blodtrycken så min bm pratade med läkaren som gav mig en ny tid på fred så ska man även göra ny ctg, tillväxtul och andra prover för att se om jag måste läggas in då. Önskar faktiskt att jag fick h-förgiftning..

Är otroligt trött på stället och läkare som principiellt vill att kroppen ska sätta igång av sig själv. Men dom jävla dumma idioterna (ursäkta ordvalet) kan ju inte lova att min kropp gör det och jag är lika omogen därnere som det skulle snöa här mitt i högsommaren....och måste sätta igång mig ändå..fan vad jag avskyr dom 

• Che82

Internet är helt dött i mitt hem, sitter på jobbet nu.

´Min saile- usch o fy, fattar att det är tungt nu, hör på dig att du fått nog. Hoppas det har löst sig för dig redan- kanske den naturliga vägen? =)

Tovalo-vilken bra sida! Finns ju massor att hitta på, senast igår kände jag mig sjukt uttråkad med lillskrutten som numera även är känd som mr gnäll o sova jäkligt dåligt på natten- killen. Kul-not.

Alex-va roligt att det var samma präst, han har tydligen varit med i ett par årtionden!!

O doodie! gratulerar till ditt lilla tillskott, gud vad roligt. Hoppas ni bara myser hemma nu, luktar på bebisen o "vet" (precis som alla andra föräldrar) att ni fått det finaste barnet någonsin!!

Roots- genus i familjen? Låter onekligen ganska spännande, om inte annat så högaktuellt. Har ju inget internet nu men hoppas jag får en ny dosa snart men tills dess bokar jag nog inte upp mig.

Svar på tråden Mammagrupp Göteborg