• Roots82

Mammagrupp Göteborg

Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)

• Svar på tråden Mammagrupp Göteborg
  • Swelanka

Hej jag skulle gärna vilja vara med i er mammagrupp, men såg inte inläggen förrän idag. Har ni bestämt någon fler promenad? Min pojke är tre månader snart.

• Che82

Tack för idag tjejer. Kul att träffa så sköna mammor, hoppas vi ses igen!

Hade lite väl bråttom iväg men hade så trevligt att tiden bara flög iväg.
    Ingen mössa som dök upp?

Vi smider väl medans järnet är varmt? När kör vi på nästa gång?

Slutet av nästa vecka? Tors el fred?

• tovalo

Hej igen,

swelanka: Välkommen!

Ja det var kul att ses idag. Tyvärr dök det inte upp ngn mössa, jag vet hur det är, jag lider oxå av "mösstok"...Och den var fin! Jag ska ev till glädjebubblan i morgon igen, jag kan höra om de hittat den! Var det geggamoja?

Alma röjde loss ordentligt idag men vill ändå inte sova nu, undrar hur hon får sin energi?

Jag ses gärna nästa vecka, kanske lika bra att bestämma tid snart så att man kan planera resten av veckan? Jag kan inte på måndagar dock...

• Isa12

Var jättetrevligt att ses idag!

Träffas gärna snart igen. Har lite mycket nästa vecka men kan eventuellt i slutet av veckan.

Var mycket nya intryck för min skruttis, han hade lite svårt att somna ikväll, mycket som bearbetas i natt säkert. Hoppas på att det inte blir en orolig natt utan att han är så trött efter dagen att han sover gott.

• Che82

jisses, min skrutt är oxå...ja orolig o så där att man inte känner igen beteendet liksom. Kanske är ngt som går =) eller så tog de ut varandra idag. Hoppas på en lugn natt nu när det stackars barnet är fullständigt utslagen men det brukar dessvärre bli tvärtom när sövningen går så illa som idag...men jag är optimist...hoppas, hoppas, hoppas!

Om vi inte blir för många kan vi vara hos mig nästa vecka, jag fixar lite fika o så o kidsen kan greja i barnrummet. Blir lite väl trångt o jobbigt om vi ska sitta både vuxna o barn på varandra där inne men blir vi för många hittar vi på något annat!

Alla som vill är välkomna, jag föreslår tors el fred som sagt, det som passar er bäst runt elva halv tolv kanske? Vilka är på?

• Isa12

Hej tjejer!

Har för andra morgonen i rad en skruttis som vaknar pigg och glad kl.06.15 och vill upp och leka. Hoppas inte att det blir till en vana. Är ju van att få sova till sju.

Hoppas att ni fortfarande sover gott.

Låter jättetrevligt om nästa vecka Che. Hör av mig så fort jag vet om jag kan komma.

• Che82

Tovalo- har funderat hela natten över den ensamma mössan som säkert vill komma hem o bo här igen, kom på att den kanske kan ligga under bänken där jag satt?

Är du ändå i krokarna ta gärna en titt, vi saknar mössan!

• Swelanka

Hej igen! jag var inte med på första fikan men hänger som sagt var gärna med på den andra (eller tredje). Jag skulle kunna torsdag fm. Var bor du Che om det nu blir hos dig? Å vad är glädjebubblan förrästen?

• tovalo

Hejsan,

Hoppas ni haft en trevlig helg. Lillan är lite förkyld och snuvig, det blir värst på natten då hon vaknar c. tre ggr i timmen...Kan man gå på babyrytmik med en snuvig tjej? För övrigt verkar hon må bra...

Jag är inte säker om jag kan på torsdag men jag kollar upp det senare idag. Var i majorna bor du che? Vi kanske skulle kunna fika på zenit nån gång? Jag glömde givetvis fråga efter mössan, men jag har säkert vägarna förbi fler gånger...

• Roots82

Vi är gärna på,på torsdag.. Ska kolla med hyresgästföreningen här med, ifall man kan hyra deras lokal..så kan vi ju vara där och pyssla med olika grejer isåfall.. Är det någon som vill hänga på så är det även ett baby/mammamöte på Gamlestadens Bibliotek på onsdag klockan 10.. Föredrag av nån kvinna om stress o fika o grejjer..

Svar på tråden Mammagrupp Göteborg