Mammagrupp Göteborg
Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)
Undrar om det finns intresse för mammagrupp eller liknande för nyblivna mammor i Gbg? Hör av dig om du är intresserad..:)
Hej igen, vad roligt att ni har börjat träffas osv...nu så är det troligtvis bara 3 veckor kvar innan lillasyster kommer så därefter kan jag joina er
Både jag och lillen har blivit förkylda men om vi blir friska så kommer vi gärna på torsdag. Tänkte även att vi skulle ta en tur till Gamlestadens bibliotek på onsdag då det är babyöppet, om vi hinner bli friska vill säga.
Välkommen minsaile!
Ok, jag vet kanske imorgon om vi kan på torsdag...Men Roots83 när börjar det på onsdag?
Det är jobbigt med förkylning, lillan kunde inte äta välling i natt för hon var så täppt i näsan. Men jag hittade en "snorblåsutgrej" som funkar jättebra!
Swelanka: Glädjebubblan är ett barnvänligt café som ligger i Annedal! De har en barnavdelning med matta och leksaker...
Börjar 10 på bibblan..
Jag kan på torsdag..Var är det någonstans?
Halloj!
Jo alltså jag bor i majorna, ganska nära stigbergstorget o masthuggstorget. adress kan vi ordna senare. Tanken är kanske att vi kunde varit hos mig men jag har nog lite för litet för att vi ska få plats alla men om vi blir "lagom" så kan vi vara här annars kanske vi kan ta en runda i slottskogen? O en utomhusfika på björngårdsvillan om vädret är ok o vi blir ett litet gäng?
Nu vet jag inte alls hur det ser ut för mig på torsd, vi har varit på flygande fot här hela helgen då min man vart iväg men han kommer i morgon så då vet jag hur våra planer ser ut å så.
Tovalo o alex09- min skrutt är oxå lite snuvig...trots att grodan inte var särskilt med o lekte o så på fiket. Men bara pytte, inge problem att amma o så o det är ju skönt.
Roots82- den föreläsningen har jag oxå spanat på men jag jobbar då. Du (eller ni som går) får uppdatera oss andra om vad som togs upp...tycker sånt är skitspännande o jag hade ju inte dött av att bli lite mentalt stimulerad heller!
Nä hörs i morgon!
Just nu känns det inte som att vi orkar ha ngt här hemma oavsett, det ska ju alltid fixas lite fika o så o jag vet ärligt talat inte om jag hinner ligga på det. Börjar snart jobba o sen ska jag hem i kväll o amma skrutten fortast möjligt...hmmm. Kankse kan hålla det lite öppet o kolla dagsform i kväll?
Men vi kanske kan bestämma att vi träffas ändå, vart det än blir?
vilka är med?
Jag har en tjej här i krokarna som nog vill hänga på så det är minst två m tillhörande bebisar som träffas i morgon!
Promenad i slottskogen m utomhusfika på björngårdsvillan 14:00
Che
Jag kan tyvärr inte följa med imorgon. Men hänger gärna med nästa vecka. Ha de så trevligt! Om det blir sånt här väder är det ju perfekt.
Lite svårt att veta hur man ska klä de små nu. Jag måste nog inhandla en overall...
Vi är fortfarande väldigt förkylda så vi stannar hemma imorgon. Hittar gärna på något nästa vecka om vi är friska.
Hoppas att ni får det kul!
Lät jätte mysigt men jag hade tänkt mig förmiddagen, har redan bokat upp mig på eftermiddagen. Hänger på nästa tillfälle istället. Hoppas det blir fint väder för er!
sicken tur då, skrutten är inte i sin bästa form så det hade nog blivit lite mkt för oss båda.
Höras om en dag nästa vecka i stället?