varför fick ni prematurisar?
Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?
skirv gärna o diskutera massor i tråden =)
Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?
skirv gärna o diskutera massor i tråden =)
Nu var hon itne så mycket prematur. hon föddes i v 36+0 men vi vet inte varför!
Vattnet gick i 33+3, varför vet man inte. Sonen föddes dagen efter.
Tidig vattenavgång.
Vattnet gick i vecka 32+3. Sonen föddes i vecka 36+3, så han var inte mycket prematur. Däremot var han tillväxthämmad och vägde 2095 g.
Jag har ett stort myom (muskelknuta, godartad tumör) på livmodern som "retade" igång förlossningen. Lillen föddes vecka 26+5!
Röstade annat
Fick tvillingar i v 34+0 med kejsarsnitt pga att killen var tillväxthämmad han vägde 1265g och hon vägde 2510g.
Double the joy skrev 2009-09-07 16:48:33 följande:
Tidig vattenavgång båda gångerna, troligen för att båda barnen varit väldigt stora.
Båda födda iv36 (35+2 och 35+4), och detta troligen för aatt jag är typ1 diabetiker.
Tjejen född 35+2 vägde 3995 och var 50 lång, och killen född 35+4 4680g och 53 cm.
Rätt normalstora barn alltså, OM de stannat tiden ut vill säga ;)
Röstade försvagad livmoder/livmoderhals. Min livmoder var formad som en "tvårummare" från början, men de tog bort skiljeväggen och rättade till formen någorlunda med en operation. Utan den operationen hade jag troligen inte blivit gravid alls, eller fått missfall. Dock går det tydligen inte att fixa formen helt, utan jag fick höra redan mycket tidigt i graviditeten att jag antagligen skulle föda för tidigt pga livmoderns form. Det var bara att hoppas att det inte blev alltför mycket för tidigt. Vi hade tur och sonen höll sig kvar rätt länge. Vattnet började sippra v. 33+4 och rann sedan mer och mer. När jag kom till BB gick förloppet inte att stoppa och dagen därpå föddes min son.
Sonen är född i v. 34+6 tror jag det var.
Vattnet gick, dom visste inte varför det satte igång.