• linda1985

varför fick ni prematurisar?

Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?

skirv gärna o diskutera massor i tråden =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden varför fick ni prematurisar?
  • MammaDiana

3 premisar har jag... fast lillan v 36+0 är väl knappt prematur, men mådde dåligt ändå..

Första barnet kom v 34+5 pga misstanke om att moderkakan lossnat (vilket det sen visade sig att den inte hade, men i höll på att dö båda två, jag hade omätbart blodtryck)

Andra barnet v 36+0 pga spontan värkstart.

Tredje barnet v 30+1 pga spontan värkstart

• kylielinda

Jag fick urininfektion som gick upp till min njure och det var orsaken till att jag fick min son förtidigt....

• Trollet Ludenben

jag fick propp, förlöstes med snitt v 31+4

• iorlina

Infektion som övergick i barnsängsfeber med en sänka på 260 och 42 graders feber...
    Drabbar tydligen 4-6 nyblivna mödrar i sverige varje år.... TYPISKT mig!

• sofieh1

jag fick mina tvillingpojkar i vecka 28+0 och nu efteråt har jag fått reda på att det nog var för att det blev för tungt...men jag hade massa sammandragningar också och dom gjorde allt för att stoppa upp det men sen beslutade dom att ta ut dom för jag fick urinvägsinfektion också....

• linda1985
    iorlina skrev 2009-09-10 23:17:38 följande:
    Infektion som övergick i barnsängsfeber med en sänka på 260 och 42 graders feber... Drabbar tydligen 4-6 nyblivna mödrar i sverige varje år.... TYPISKT mig!
    o fy f va hög sänka :O du kan ju inte mått så bra då :/ va gjorde dom åt det?
  • iorlina
    linda1985 skrev 2009-09-11 14:09:58 följande:
    o fy f va hög sänka :O du kan ju inte mått så bra då :/ va gjorde dom åt det?
    Ner på Gynakuten mitt i natten och sedan intravenös antibiotika i 5 dagar var 6:e timma.
    Fattar inte att jag pallade att gå själv mellan avdelningarna bara dagen efter men det är väl överlevarinstinkten....
  • lemco

vattnet gick i v 36. men hade mkt sammandragningar under lång tid innan, han höll på att komma först i v 23, men tack o lov stannade han till v 6(4 v för tidig.)

men han är extremt infektionskänslig(låg inne för rotavirus när han var 4 mån,blir förskyld lätt), är era också det?
    är jätteorolig för svininfluensan....usch...

• lemco
    lemco skrev 2009-09-12 11:53:31 följande:
    vattnet gick i v 36. men hade mkt sammandragningar under lång tid innan, han höll på att komma först i v 23, men tack o lov stannade han till v 6(4 v för tidig.)men han är extremt infektionskänslig(låg inne för rotavirus när han var 4 mån,blir förskyld lätt), är era också det?är jätteorolig för svininfluensan....usch...
    har dessutom astma, får medicin flera ggr dagligen.
Svar på tråden varför fick ni prematurisar?