• linda1985

varför fick ni prematurisar?

Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?

skirv gärna o diskutera massor i tråden =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden varför fick ni prematurisar?
  • linda1985
    Birry skrev 2009-09-08 14:48:06 följande:
    Röstade infektion, men det var ju också tidig vattenavgång, för det var så det startade.Men sen visade en odling att jag hade GBS så det var med största sannolikhet en sådan infektion som gjorde att vattnet gick. 28+6 gick vattnet och 29+6 föddes sonen, som klarade sig utan att bli smittad i alla fall. Vid en ev kommande graviditet hoppas jag på att få täta odlingar och kontroller...
    jag har länge gått o funderat på vad GBS är o hur man vet att man har det? för man tar det ju bara vid misstanke på mvc vad jag har förstått.  nån som har lust att skriva lite om det så jag blir lite klokare =)=)
  • Javah

Mina pojkar föddes i v 34 samt 33, efter andra barnet konstaterade läkaren att jag "nog" hade försvagad livmoderhals och om jag blir gravid igen skulle de sätta en förstärkning på livmodertappen... brydde mig inte om att lyssna mer på den infon än så, då vi inte vill ha fler barn.

• Javah

Mina pojkar föddes i v 34 samt 33, efter andra barnet konstaterade läkaren att jag "nog" hade försvagad livmoderhals och om jag blir gravid igen skulle de sätta en förstärkning på livmodertappen... brydde mig inte om att lyssna mer på den infon än så, då vi inte vill ha fler barn.

• kaffebönan
    Min äldsta flicka är född i v 36. Då var det jag som blev sjuk-har en tarmsjukdom-
    Det blev akut kejsarsnitt

Med pojken: Jag var väldigt sjuk hela graviditeten och i v 36 orkade förmodligen kroppen inte mer så vattnet gick för tidigt.

Min lillflicka föddes i v 35. Har varit väldigt sjuk och legat på sjukhus nästan hela gravven.
    I v 35 kände jag inte bebisen röra sig.
    Åkte in akut till fl- där det konstaterades att det inte fanns något vatten kvar.
    Alltså hade vattnet sipprat ut utan att jag märkte det.
    Jag hade även gbs.
    Det blev akutsnitt tre timmar senare.
    vi fick ligga på neo i nästan två veckor innan vi fick komma hem!

Nu blir det inga fler barn i den här familjen- isåfall får vi adoptera.. (skojar bara det räcker med tre!!)
    min kropp klarar inte att vara gravid..
    Men jag är sååååå tacksam för mina tre underbara sötnosar!
    Ångrar inte att jag varit gravid även om jag mått dåligt ,för de är det finaste mitt liv!
  • Midsommarafton 77

I v.35+0 gick mitt vatten, men hade inga sammandragningar.

V. 35+4 föddes sonen och hadedå haft sammandragningar i ca 18 timmar.
    mamma till Enzo född 29 april 2009 i v.35+4
  • Lorina

Annat: Tvillingar, vattenavgång pga att ena tvillingen stoppat ut en fot! Vecka 34+5

5 barns mamma!!
  • hannamiller

vecka 36 sövd urakut kejsarsnitt.. Hade åkt på hf.. men moderkakavlossning och det började forsa ut massa blod och det kom ut klumpar..
    en liten pojke... som nu är mega vild och är 2 år..

• tjorvig

På grund av immunisering.
    Två barn i v 36
    0ch tre barn i v 35

• FridaochSamuel

Hur tidigt kan ett barn klara sig? såg någon som skrev 24+1... vilken otrolig tur att vi har så bra sjukvård idag!

• Anemia

Hellp, svår havandeskapsförgiftning och leversvikt, är snart ett år sen men kroppen är ännu inte helt återhämtad. Fick våran lilla dotter i v 30+6, 1171 gram, växer och utvecklas normalt!

Svar på tråden varför fick ni prematurisar?