varför fick ni prematurisar?
Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?
skirv gärna o diskutera massor i tråden =)
Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?
skirv gärna o diskutera massor i tråden =)
Mina pojkar föddes i v 34 samt 33, efter andra barnet konstaterade läkaren att jag "nog" hade försvagad livmoderhals och om jag blir gravid igen skulle de sätta en förstärkning på livmodertappen... brydde mig inte om att lyssna mer på den infon än så, då vi inte vill ha fler barn.
Mina pojkar föddes i v 34 samt 33, efter andra barnet konstaterade läkaren att jag "nog" hade försvagad livmoderhals och om jag blir gravid igen skulle de sätta en förstärkning på livmodertappen... brydde mig inte om att lyssna mer på den infon än så, då vi inte vill ha fler barn.
I v.35+0 gick mitt vatten, men hade inga sammandragningar.
Annat: Tvillingar, vattenavgång pga att ena tvillingen stoppat ut en fot! Vecka 34+5
vecka 36 sövd urakut kejsarsnitt.. Hade åkt på hf.. men moderkakavlossning och det började forsa ut massa blod och det kom ut klumpar..
en liten pojke... som nu är mega vild och är 2 år..
På grund av immunisering.
Två barn i v 36
0ch tre barn i v 35
Hur tidigt kan ett barn klara sig? såg någon som skrev 24+1... vilken otrolig tur att vi har så bra sjukvård idag!
Hellp, svår havandeskapsförgiftning och leversvikt, är snart ett år sen men kroppen är ännu inte helt återhämtad. Fick våran lilla dotter i v 30+6, 1171 gram, växer och utvecklas normalt!