• linda1985

varför fick ni prematurisar?

Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?

skirv gärna o diskutera massor i tråden =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden varför fick ni prematurisar?
  • sunshinedust

Eftersom jag precis slutat skolan så får jag lägsta nivå från försäkringskassan, så i somras jobbade jag som ett svin för att få ihop lite pengar,
    droppen som fick bägaren att rinna över var en jävligt jobbig flytt där jag också tog i lite för mycket.

Var på jobbet till kl 18, åkte in till sjukhuset vid 21tiden var då öppen 7 cm och kl 01.01 kom han i V.34+2

med nästa barn ska jag ta det lite lugnare och sluta jobba när jag har mycket sammandragningar... :)

• Jag kom inte på något bättre

Annat:
    tror jag tog i lite för mycket med att flytta skrivbord och hyllor, och dra en 21 kg´s vagn upp för trappan.. men annars så vet jag inte, kanske bara var lillan som ville ut :P

• FruMadde4barnTätt

mycket sammandragningar och GBS

• Tvåbarnsmorsan

Tidig vattenavgång i vecka 35+3.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Drabbades av moderkakalossning i v 28+3, så det vart akut kejsarsnitt.

• linnswe21

tidig vattenavgång i v.35+4.....men de började me att ja blev förbannad på hunden som inte skulle röra sig efter ja satt en tratt på han tack vare hans otäcka fukteksem på kinden. ville då inte han skulle klia på detta ju, o då står han blixt stilla o e livrädd för detta runt hans stackars huvve, så ja tar i lite hårt (rottweiler, så ja var tvungen) för att han ska röra sig o lägga sig ned..då rinner de bara till längs innersidan av benen...jaha...var nog att ja ansträngde mig...födde då 24h senare..men bara 3h förslossning..gick jättebra o lillkillen mådde super o var helt o fullt utvecklad..tack typ till vovven..för de började bli tungt

• linda1985
    linnswe21 skrev 2009-11-09 23:00:01 följande:
    tidig vattenavgång i v.35+4.....men de började me att ja blev förbannad på hunden som inte skulle röra sig efter ja satt en tratt på han tack vare hans otäcka fukteksem på kinden. ville då inte han skulle klia på detta ju, o då står han blixt stilla o e livrädd för detta runt hans stackars huvve, så ja tar i lite hårt (rottweiler, så ja var tvungen) för att han ska röra sig o lägga sig ned..då rinner de bara till längs innersidan av benen...jaha...var nog att ja ansträngde mig...födde då 24h senare..men bara 3h förslossning..gick jättebra o lillkillen mådde super o var helt o fullt utvecklad..tack typ till vovven..för de började bli tungt
    haha va häftigt, skönt ändå att det inte var jätte mycket förtidigt o bebben mådde bra =)
  • erjo

tidig vattenavgång i v 35+3 ingen känd anledning varför..hade inget på känn, sen kom inga värkar på 2 dygn så då fick de sätta i gång allt, ut kom en frisk och pigg pojke:)men ganska liten 2510 g.. fortfarande undrar jag varför han ville komma ut så tidigt när inga tecken fanns på det..

• Sarah84
    Kazeer skrev 2009-09-07 16:30:16 följande:
    Tidig vattenavgång.Vattnet gick i vecka 32+3. Sonen föddes i vecka 36+3, så han var inte mycket prematur. Däremot var han tillväxthämmad och vägde 2095 g.
    Fick du ligga inne under den tiden? Hur kommer de sig att de ville vänta så länge?
    Då mitt vatten gick i vecka 36 ville de sätta igång mig så fort som möjligt just för infektionsrisk då sonen va så pass tidig. Jag fick inte ens åka hem då vattnet gått..
Svar på tråden varför fick ni prematurisar?