• linda1985

varför fick ni prematurisar?

Som frågan lyder, varför fick ni prematurer?

skirv gärna o diskutera massor i tråden =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden varför fick ni prematurisar?
  • linda1985
    lemco skrev 2009-09-12 11:53:31 följande:
    vattnet gick i v 36. men hade mkt sammandragningar under lång tid innan, han höll på att komma först i v 23, men tack o lov stannade han till v 6(4 v för tidig.) men han är extremt infektionskänslig(låg inne för rotavirus när han var 4 mån,blir förskyld lätt), är era också det? är jätteorolig för svininfluensan....usch...
    min son e ju oxå född i vecka 36 o jätte känslig, han har oxå legat inne flera ggr me sond o andningshjälp pga astma. ska få rör inoperarade snart då han alltid har öroninflammation :/
    tror inte man behöver oroa sig jätte mycket för svinifluensan men man ska ju vara föroktig. vi har handsprit som vi änveänder när vi handlat osv.
  • Mammatillmini2008
    Ha varit iväg till närakuten med min lilla prematurkille idag men oro över svininfluensan då han plötsligt fick högfeber jättesnuvug och hostig och läkare där sa att RS-viruset är värre än svininfluensan och dessutom brukar inte småbarn få infuensan utan dom får den "bara" med vanliga förkylningssymtom... Alla säger olika om detta det vet jag men det fick iallafall mig att känna mig lite tryggare
  • Bite me

Havandeskapsförgiftning alla gångerna men jag räknar bara de två första som prematura, de andra två föddes i v.36+1 o vi åkte hem samma dag.

• iorlina

min 06a född i v 38 får alla sjukdomar medan 09an född i v 34 verkar tåla allt

• SaJo81

mina tvillingpojkar föddes i vecka 30+1 efter vattenavgång i vecka 29+3 fick egentligen ingen förklaring till varför dom hade så bråttom ut men som sagt d e ju vanligare med tvillingar att dom har bråttom, d blir la lite trångt, även fast dom inte var så stora

• Mannehkunda

Placentaavlossning i v.33, så det blev akutsnitt.

• linda1985
    Mannehkunda skrev 2009-09-13 11:23:29 följande:
    Placentaavlossning i v.33, så det blev akutsnitt.
    åhh fy, hur kunde det bli så, vet dom det?
  • Mannehkunda
    linda1985 skrev 2009-09-13 13:46:24 följande:
    åhh fy, hur kunde det bli så, vet dom det?
    Ja, en av de farligaste komplikationerna Nej jag vet inte varför, lillen var normalstor och helt frisk, jag mådde också bra. De kunde inte förklara heller, det är sånt som händer tyvärr.
  • lemco
    linda1985 skrev 2009-09-12 16:13:21 följande:
    min son e ju oxå född i vecka 36 o jätte känslig, han har oxå legat inne flera ggr me sond o andningshjälp pga astma. ska få rör inoperarade snart då han alltid har öroninflammation :/tror inte man behöver oroa sig jätte mycket för svinifluensan men man ska ju vara föroktig. vi har handsprit som vi änveänder när vi handlat osv.
    Det e bara att hoppas att dom kommer lindrigt undan om dom nu får svininfluensan...(och man själv,har också kronisk astma)
    Ja,vi kör oxå mkt med handsprit.
Svar på tråden varför fick ni prematurisar?