• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • gyro

Chania
    stenåldersmat, atkins GI påminner nog om varandra

• Chania

Jo men vid atkins så äter man inga kolhydrater alls om jag förstått det rätt.

• MrsK

Mollie:
    De värsta just nu är att jag är så... *galen*
    Måste tänka på allt...
    Börja fundera på vart jag ska ha saker och om jag måste köpa något nytt.
    Ska man bo ett tag och sedan tapetsera osv el ska man göra de först...
    Massa saker som snurrar just nu...

De som jag känner just nu är att jag måste kolla efter en tvbänk, för den vi har nu skadar golvet och är så trist nu... men frågan är vart ska man kolla...

• gyro

Chania
    fast grönsaker innehåller lite kolhydrater och ost med tror jag.. så lite 10-50gr/dag kanske?

• Mollie

MrsK, ja, man blir rätt väldigt vimsig! Det sätter liksom griller i knoppen på en!
    Ang. tapetsering.., jag skulle säga; Gör det innan ni flyttar in! Vi gjorte kök och sovrum innan vi flyttade in, sen skulle vi göra de andra rummen..., men det blir nog aldrig av för det är "för jobbigt" att möblera om och så. Har man chansen att göra det innan man drasslar dit sina saker så är det ett bra tips!
    Men sen kan jag tycka det är skönt att vara på plats och bo in sig, sen sätta fart på renoveringen! Så det är både och...
    Blev du nått klokare?

• MrsK

Mollie:
    Klokare vet jag inte om man blev...
    Men bra att höra att man inte är helt knäpp...

• Mollie

Knäpp, knäppare, knäppast! Nädu, du är fullkomligt NORMAL vännen!

• MrsK

Snacka om att man hittar mycke kul och en massa idéer här...
    sitter just nu och kollar på kök och hall...
    Snacka om att man vill flytta nu och vinna lite pengar så man kunde fixa allt man känner för... men men får planera och suga lite på de och fundera om de passar osv...

• TessaLisa

Hello! har inte hittat denna tråd förr! Hoppas att jag är välkommen jag med!

Jag ligger en bra bit över 100kg-strecket, men kämpar mig nedåt.
    Efter flera år av övervikt, fel kost och brist på motion, har 30-årskrisen (eller vad det nu kan vara) nu fått mig att ta tag i min situation på allvar.
    Har äntligen börjat märka resultat, men kämpar ständigt mot lusten att falla tillbaka i gamla vanor.
    Som mest har jag vägt 130 kg, men har lyckats gå ner 16 kg hittills och har som första delmål att komma ner till 2 siffrig vikt.

Äter sällan vitt mjöl, äter högst 2 hg godis per vecka, fikar mycket sällan sötsaker och äter "aldrig" skräpmat (pizza, hamburgare o.s.v)
    Jag går promenader, 3-10 km/dag (har hund) beroende på väder, tid och humör.

Men ibland bara skriker min kropp efter att få frossa i vitt franskbröd med smör och ost, tugga sourcreme-onionchips och vräka i mig massor med choklad.

Det kan vara bra att få söka stöd hos likasinnande.

Svar på tråden 100+?????? Del 4