• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • TessaLisa

Kanske ska tillägga att jag är 178 cm lång
    högsta vikt 130 kg (BMI 41)
    Startvikt i mitt "nya liv" 127 kg (BMI 40)
    Nuvarande vikt 114 kg (BMI 35)

• Linda1976

Hejhej! Nu är jag tillbaka efter en vecka i Malmö, hemma hos lilla mamma! Alice var ju med förstås, och vi har gått lååånga turer med vagnen, minst 1 timme och 20min/dag. Å andra sidan så har jag inte varit supernyttig heller.....
    Mamma bor ju mitt inne i stan, men frestelser utanför dörren.... Dock har jag skött mig ganska bra, men jag trillade dit en gång ordentligt... Jag har käkat upp ½ liter ben&jerry-glass! Jag har inte ätit B&J sen jag var i USA faktiskt. Det måste ju vara världens onyttigaste glass.... Och kostar FEMTIO kronor för ½ liter.... Tur man inte bor i USA, där allt onyttigt nästan är gratis
    Jag tänker inte väga mig idag, för då skulle jag nog slänga mig framför tåget , så jag kör stenhårt 1 vecka, och sen omstart med vikten på måndag. Oj, vad jag saknat er förresten!

TessaLisa: VÄLKOMMEN!! Här får man bara uppmutran, och aldrig skäll (om man inte ber om det själv förstås )

KRAM på er!

• Theorese

Men Linda inte ska du ha dåligt samvete för Ben & Jerry glassen jag är säker på att du njöt av den och inte vräkte i dig den. Som sagt den är dyr, vilket gör att man inte köper den så ofta... Saker man njuter av att äta tror jag inte man ska ha dåligt samvete över det är en liten policy jag har. Hellre att jag köper 4 chokladpraliner på chokladbutiken här i stan och verkligen njuter av dem än att jag köper en chokladkaka som jag inte njuter av!

• Linda1976

jamboochjag: Sant, jag åt med liten sked och njöööööt!!! Men tyvärr känner inte kroppen skillnad på Bigpack och B&J Men men... man måste leva ocks¨å, och nu är jag tillbaka på rätt spår igen!

• Theorese

Absolut. Man kan inte gå omkring och få dåligt samvete för allt man stoppar i sig... Trots att man är en tjockis måste man ju få må bra också!!

• Hoppets stjärna

Hejsan TessaLisa

Vill bara hälsa dig välkomen hit och hoppas att du skall trivas här hos oss.

Sussi H

• gyro

gick i en lång brant trappa hem idag med sonen på magen hem.. jädrar vad jobbigt det är och vilken dålig kondition jag har.. längtar så tills operationen är gjort och jag kan börja träna på gym igen

kram

• Chania

TessaLisa

Välkommen hit till oss!! Du har ju gjort en otrolig prestation redan, 16 kilo är ju mycket!

Jag känner igen mig i längtan efter att falla tillbaks till gamla vanor. Man måste på ett vis få sörja att man lagt de gamla vanorna bakom sig. För mig känns det svårt, även om jag nu är inne i en stark period. Men ännu så ser jag inte att dessa vanor som bestående, utan längst inne så väntar jag bara på att jag gått ned tillräckligt mycket eller nåt annat svepskäl till att få börja äta som förr igen. Jag älskar ju godis och mat!!

Nåja, jag tänker mig till framgång just nu. Jag kämpar hårt och jag måste fortsätta eftersom jag då kanske lyckas bli gravid och behålla barnet. Så godisfrossandet får vänta tills sen. Däremot så har jag en unnardag per vecka när jag får äta det jag längtat efter, i rimliga mängder förståss. Det tror jag är bra, för annars finns risken att man inte orkar hålla ut.

Lycka till!!

Svar på tråden 100+?????? Del 4