• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • ICanDoIt

Visst är det jobbigt när folk tjatar på vad man äter eller inte äter??

Jag gick ner 20 kg nyligen.... eftersom att jag var sjuk och inte KUNDE äta.. självklart går man ner då.. och när jag blev frisk kunde jag ju äta igen.. MUMS! Så jag ätandes kortison och efter 2 månaders nyponsopps-diet är lika med + 10 kg!! Och guuuud vad folk tjatar på mig! Som om att jag syndar för att jag äter! Klart jag vill äta efter en sån pärs! Men jag tror att det är avundsjuka som ligger bakom tjatet.. jag gick ju ner 20 kg utan att kämpa.. och jag kan faktiskt ta att jag gått upp 10 igen.... de ska jag gå ner på ett hälsosamt sett :D

Så strunta i vad folk säger.. :P

• Theorese

Men folk kan vara jobbiga åt andra hållet också...min chef till exempel. tror att han har förstått nu att jag ej äter godis..har tackat nej till choklad flera gånger nu och han säger men vad duktig du är, likaså när jag springer iväg på lunchen och tränar.."du tränar ju mer än mig nu" och han är vältränad... Blir så irriterad. Vill kunna göra vad jag vill utan att någon lägger sig i. Kankse är fel av mig men för mig innebär det att någon ser att jag kämpar och i mitt huvud är det stödet lika med krav...jag vill ju inte misslyckas... Jag vet det är ju jag som tänker fel men jag vill inte att det ska bli ett krav för då slår det bakut hos mig och allt går fel...

• ICanDoIt

jag vet vad du menar... om någon säger till mig att jag är duktig och att det är bra att jag går ner i vikt.. då hör jag "Du är så fet, fortsätt banta för fan".. haha.. ungefär! =)

För hade jag varit smal hade folk inte uppmuntrat mig ...

• Theorese

Precis, nu vet jag visserligen att det absolut inte är så min chef menar...vi är inte så många kvinnor på min arbetsplats och många av kvinnorna är hälsofreak och han brukar skämta om det faktiskt...brukar lägga in någon ironisk kommentar om mig själv då...då brukar han bli tyst...

• Endoriana

ICanDoIt: Jag hade nog hört dom orden, men samtidigt hade jag blivit glad över att få höra dom:-d

Imorgon ska jag på anställningsintervju Har sökt en massa jobb och detta är det första jag fått komma på intevju på. Är så glad, fast så tänker man att dom kanske ser mycket på utseendet och då har inte en tjej på 130 kilo någon chans. Fast OK..dett aär ett telefonförsäljarjobb, men ändå..
    Någo här som har eerfarenhet av Proffice? Det är dom som jag ska på intervju hos.

Annars går det någolunda här. Pengarna är slut så det blir att äta vad som finns här. Kan bli både nyttig oxh onyttigt..vi får se vad vågen säger i morgon...

• Endoriana

TessaLisa:
    Välkommen till vårat glada gäng

• Mollie

TessaLisa välkommen hit!

Nu har det gått utför igen! Ätit ca 200g choklad idag... *iiiii* Mackor och annat skit... Nä, *tar mig rejält i kragen*

• MrsK

rauseus:
    Klart du kommer klara de... de kommer vi alla...
    Man får ha lite dåliga dagar...
    Idag har jag själv syndat, men de ska bli ändring på de imorgon...
    Då vi ska börja försöka äta frukost, lunch och middag.
    Har varit dålig på de...

Idag var jag iväg på en viktgrupp och de var sådär, men jag ska ge de en chans...
    man ska inte ge upp första gången...
    Idag har jag även fått tag på byrå som jag letat och bonus blev en gästsäng...
    Så nu funderar jag om jag ska bjuda ner pappa nästa helg och fråga om han vill gå på hem och villa mässan... Skulle vara bra då min man jobbar och jag behöver insperation.

• TessaLisa

Mollie och Endoriana: Tack tack!

Idag är en helt ny dag på resten av mitt liv! Den började toppen! Ställde mig på vågen i morse innan frukost och väger nu "bara" 113 kg! På rätt väg! (konstigt med tanke på att jag verkligen åt knepig mat under helgen. Jag var säker på att jag skulle ha gått upp!)

Har fortsatt bra med morgonpromenad till jobbet och grovt osötat bröd till frukosten, men jag är lite nervös inför kvällen när jag ska träffa tjejgänget.
    Det kommer att vankas fikabröd, vitt bröd och annat onyttigt och det känns som att jag måste fika med dem eftersom att vi alltid fikar ihop när vi träffas.
    Jag hoppas att de inte märker så mycket att jag kanske mest håller mig till théet och låter bli fikabrödet.

Jag känner igen mig i vissa av kommentarerna här ovan, om att det är lite kravfyllt när andra börjar lägga sig i, även om de menar väl.
    Jag håller på att lära mig att mina närmsta som kommenterar min träning och min mat menar det av omtanke.

Fast det är ganska komiskt, jag har totalt tappat 17 kg. Det är ändå inte så många som märker det! Jag ser det mest på att jag tvingats byta ut en del kläder i garderoben och så skramlar mina vigselringar oroväckande på fingret (måste snart sätta dem i halskedjan istället.), men i övrigt så har kilona tappats ganska diskret!

Svar på tråden 100+?????? Del 4