• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Mollie

Vallie, jag hoppas du får remiss så du hamnar i RÄTT händer direkt!! Är du på väg nu...? Håller tummar och tår för din skull!

• Endoriana

Malia: Oj, vad reductilen har gett resultat för dig Kanonbra ju.
    Jag längtar tills jag skall till min läkare den 16 november så att jag kan disskutera min viktminskning med honom. Han sa ju att vi skulle prata om det vid nästa möte. Men jag vet inte om jag vill ha xenical. Vet inte om jag vill riskera attt bli kass i magen. Blir man kass i magen av reductil om man äter fett och sådant?

• Turnit

+/- noll idag. Men nöjd ändå då jag var sjuk förra veckan. På torsdag ska jag böraj spinning igen. Ska bli kul!!
    Ha en bra dag!!

• minislängtan

vad tränar ni o hur ofta

• Gossensmamma32

Minis Det vet du väll vi gör det ju i hop hahahaha....

• gyro

om man går till vc här i småland så får man remiss till dietist gruppträning och operation finns inte mer att välja mellan tyvärr

kram

• TessaLisa

Minislängtan: Jag tränar inget speciellt, men jag har hund så jag går flera promenader per dag. Ibland så långt som 1 mil per dag totalt.

Har drygt 1 km till jobbet och går både till och från (har hunden med) + lunchpromenad i 20-30 min och sedan en längre promenad 3-5 km nån gång på eftermiddan/kvällen
    Passar mig perfekt! Känns inte jobbigt eftersom att jag ändå måste ut med "skrutten". Brukar roa mig med att räkna samman sträckorna på kvällen. Det brukar visa sig att jag gått mellan 4 km och 10 km, ibland mer.

Skulle vilja simma/gå vattengympa, men p.g.a klorallergi går det inte. Det är lite för långt att sätta sig i bilen och köra 5 mil enkel väg för att simma i saltvattensbadhus istället.

• delfinen76

nu skall jag sätta mig på cykeln och motionera här hemma blev ju tyvärr inge i lördags min dotter vakna lagom till man skulle hoppa upp på sadeln vilken tur haha skoja bara......
    Suttit i bilen idag och kört 30 mil så lite motion skulle inte skada sedan har man fått lingonveckan oxå suck då e man ju sugen hela tiden på mat och choklad daaaaa...

trevlig kväll

• Vallie

nu är jag tillbaka.
    så jag var på VC och min husläkare verkade faktiskt vara riktigt bra, han hade verkligen satt sig in i ämnet innan jag kom in så det var skönt. han tog en massa prover och så, sen fick jag en remiss till en tjej på VC som hjälper överviktiga, hon var dietist och så.. sen fick jag även *HURRA HURRA* remiss till Huddinge sjukhus överviktsenhet, men tyvärr är det kö i ca två år dit...
    han tyckte inte jag skulle göra en OP, just den biten känns lite jobbigt för det känns som det skulle vara min ända lösning...

men i alla fall så känns det bra överlag höll på att börja tok-gråta inne hos läkaren... tycker verkligen det är skitjobbigt att inte fixa det här själv...

Svar på tråden 100+?????? Del 4