• Anonym

skäms för min förlovningsring

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:14:13 följande:

jag är katolik, lika så min familj. Sambon är döpt/konfimerad men inte någon aktivt troende. Vi sumpa väl mycket när vi skaffa barn innan giftemål enligt min familj.. men ett kyrkligt bröllop är väl därför ett måste. För mig kvittar det.
    Oj jisses du måste sätta ner foten för jössenamn det låter som om dom äger dig.
  • Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:16:19 följande:

absolut inte. Tycker frugan med gräsring har en underbar och fantasifull man :) men min är inte lika uppfiningsrik eller kreativ ;)
    Män är inte det, dom gör så gott dom kan
  • Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:18:17 följande:

absolut inte, jag och min partner är också det. Men mina föräldrar är väl lite högre medelklass om man så säger. Och dom har sina åsikter som ristats in i mig..
    Då behövs det ristas in lite normaltänk också så ska det nog bli folk av dig också
  • Anonym

Jag har inte pallat läsa allas svar men...

Jag har en vanlig slät förlovningsring. Enkel och fin
    Min alliansring är min mormors mors alliansring (vigselringen.

Tycker bara det är dumt med en massa diamanter i ringarna hela tiden. Vi har valt att ha väldigt ovanliga inskriptioner i våra ringar istället. Dessutom är det riktigt snyggt med en slät ring till en med stenar i , annars konkurrerar ju ringarna nästan med varandra.

Vi har även valt att ha både förlovningsring och alliansring till min ma och på så sätt skilja ut oss från mängden.

Till bröllopet- står ni för kalaset gör ni precis som ni vill,
    ska andra betala, då får man dansa efter etikettens regler

• Anonym

Dags att sova, pussa din man och din ring och tänk på hur bra ni har det.

Gå in och läs under ekonomi på alla som knappt klarar dagen...läs under missfall och dom som inte kan bli gravioda alls, dom med hemska män som slår eller är otrogna så förstår du hur bra du har det med en kille som gjorde det mest romatiska han kunde komma på.

• Anonym

jag är nyligen förlovad o min man skulle inte ha drömt om att köpa en ring som jag inte varit med o titta på själv.
    jag är nästan lika kär i min ring som jag är i min man, han tycker åxå den är fin och vi har valt ut och designat den tillsammans.

det e väl inge taskigt att säga att du är superlycklig o älskar killen men att du kanske skulle vilja ha en annan förlovningsring som du vill att ni tittar ut tillsammans, som du ju ska bära varje dag i resten av ditt liv, 'den här är inte jag' typ, kan du väl säga. du vill ha en unik som är just DU. inget som 'alla andra har' usch det låter ju tråkigt.

Tycker inte killar brukar bry sig så mkt, de vet väl att sånt här e viktigt för tjejer.

• Anonym

Har bara läst TS

Bortskämd är det första jag tänker på!

Barn,man, frieri

Buhu så synd det är om ts

• Anonym

här kan man tala om i-landsproblem, ärligt talat vem bryr sig om vem som har fräckaste/dyraste ringen, förmodligen bara fruntimmer och möjligen fjollor till män

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-10 22:38:53 följande:
    Haha, det var det fånigaste jag hört! Den internationella traditionen (som de flesta i mitt umgänge följer) är solitär diamant i förlovningsringen och slät alternativt alliansring till vigseln. Kan lova att det inte är WT. (Antar att du tycker att båda våra prinsessor, som också följer den internationella traditionen, är white trash i analogi med detta?) Man gör PRECIS som man vill, och att anamma den internationella traditionen är populärt i kretsar där man dels rör sig mer internationellt (som i mitt fall) och dels har mer pengar.
    Min man kommer från en old money familj med pengar och titel i adelskalender, hans föräldrar har vanliga enkla ringar. Jag har en enkel förlovninsgring i vitguld och en mer blaffig vigselring.
  • Anonym

Jag o min sambo va o tittade ut ringar tillsammans på vår semester i Thailand. Både jag o sambon ville absolut inte ha helt släta ringar så när vi var o tittade så hittade vi en ring, slät, men med mönster i.
    Jag är det person som inte vill ha massa blingbling, jag vill ha det enkelt. Nu till sommaren ska vi väl kolla efter vigselringar, blir likadanr där. En som inte är helt slät, passa ihop med den jag har o inte för prålig.

Jag tycker egentligen att ringen har inte den största betydelse så att man ska haka upp sig hur den ser ut. Hade sambon kommit med en slät ring som en överraskning så hade jag blivit lika glad för det - för det är ju faktiskt hela grejen i sig som har betydelse. Frieriet o känslan att nu är det verkligen VI!

Svar på tråden skäms för min förlovningsring