Min man och jag har släta, ganska tjocka guldringar som förlovningsringar. Vigselring fick jag vara med och välja, det blev en vitguldsring med 5 diamanter, totalt 1 ct, en 21000-kronorsring. MEN. Stenarna är så stora att det inte går att använda ringen lika mycket som jag skulle vilja. Ringen är ivägen/blir smutsig om jag bakar, tränar, drar händerna genom håret osv osv osv. Nu i efterhand tänker jag att en ring med mindre stenar i hade varit bättre, som det är nu får ringen ligga i smyckeskrinet för det mesta. Endast när jag vet att jag inte kommer att behöva använda händerna så mycket (tex om man ska på finare middag) tar jag på den.
Så din "pinsamma" ring är inte alls så dum. Tänk förresten på detta när du väljer vigselring! Jag önskar att någon hande kunnat tala mig tillrätta, men jag var förblindad av bling-bling.
En sak till: en gång har jag bytt ut en ring jag fått av min dåvarande fästman (nu make). Det var en julklappsring som jag inte var nöjd med, så vi gick till affären och jag valde en annan. Men GUD så jag har ångrat mig! Han hade ju för sjutton stått och valt ringen till mig!
Om jag kunde skulle jag LÄTT byta tillbaka, trots att den ring jag själv valde både var dyrare och har större diamanter. Sedan dess har jag ALDRIG bytt ett smycke jag fått av honom, även om jag ibland tänker att jag skulle velat lägga den summa pengar som smycket han valt kostade, på något annat från den affären. Men lustigt nog så betyder hans insats så mycket, att jag tycker mer och mer om alla smycken han ger mig.
Var glad för din ring, finns inget så tonårsaktigt som att jämföra förlovningsringar!