• Anonym

skäms för min förlovningsring

Fy fan TS du borde skämmas. Saknar ord...

• Anonym

Har inte läst hela tråden men ville bara dela med mig av min historia..

När jag och min sambo förlovade oss var jag gravid i v.20, jag betalade för ringarna, det var också en slät tunn guldring som var på extraerbjudande. Vi förlovade oss på kvällen, jag stog framför spegeln i badrummet och borstade tänderna, sen tog vi helt enkelt på oss ringarna och sen var vi förlovade. Mer än så var det inte.

Visst hade jag velat ha det lite mer romantiskt, men när jag var gravid så orkade jag inte vara vaken mer än till kl 9 på kvällarna så vi fick helt enkelt ta en dag när sambon var ledig för att mysa till det och "fira" förlovningen.

Jag kan i efterhand bli lite ledsen över att det blev såhär när vi förlovade oss, för det ska ju faktiskt vara något fint.
    Men sen tänker jag, jag har ju det finaste av allt! Min sambo! Min man, bara min egen!
    Och då hade det gärna fått vara en plastring från en myntautomat, jag hade fortfarande älskat min man lika mycket, och ringen hade betytt allt för mig. Oavsett frieri och utseende.
    Man älskar ju sin man och inte ringen.

• Anonym

Jag tycker det är piiiinsamt med brudar som lägger så STOR betydelse av hur ringen ser ut......jag fattar inte??!!

Är det DEN som är grejjen-......eller är det att mannen i ens liv friat och vill gifta sej med dej....
    Men jag har förstått hur viktigt det är att visa upp sin ring....
    För mej kunde det lika gärna vart en i plast från en automat på cooop.........spelar NOLL ROLL.............

Frågan är varför du inte köpte ringar själv...å friade själv...men då kommer man åter till ett känsligt ämne.....Tjejen ska ju inte betala.....TRAMS!!!!

• Anonym
    200908291 skrev 2009-09-11 13:12:36 följande:
    Anonym (ej matrealist) skrev 2009-09-11 13:07:29 följande: Klart kärleken inte sitter i ringen men TS man visar bristande respekt mot sin blivande fru. Ett frieri ska vara genomtänkt och uppfylla kvinnans alla drömmar.
    VA????? VArför i HELA fridens namn handlar det ALLTID om kvannans drömmar......

JAg fullkomligt kräks av att tillhöra detta egoistiska kön......MANNEN då???
  • Anonym
    200908291 skrev 2009-09-11 13:16:45 följande:
    Jag är man och tycker om att skämma bort min fru. Och vet du vad, min fru skämmer bort mig också.
    Jamen för att du är man....betyder det väl inte att ALLA män har en så krävande fru som du verkar ha!!!!

Bortskämda fruar som bara ska gå och stoltsera och kunna tala om priset,himla med ögonen och tycka att deeet är jag värd minsann.......huga...ha ett flådigt bröllop å gäster från höger å vänster som egentligen tycker allt är ett skådespel.......
    Nä,fysatan.....tacka vet jag ÄKTA kärlek....det sitter fasen inte  i priset på ringen.....

Tycker synd om karlar som vändet ut och in på sej själva ......och aldrig har en 100 % nöjd kärring........MÅ jag aldrig bli en sån hagga.....
  • Anonym
    Burberry skrev 2009-09-11 13:24:00 följande:
    Nej, man kan inte bli det man redan är.
    AJDÅ....va synd för din man....
  • Anonym
    Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:32:43 följande:
    Hur kan det vara bristande respekt mot sin nya fru?? Han hade ju lika gärna gett fan i att fria till henne lika gärna.. Jag skulle bli så pissed-off om jag fick reda på att min respektive sitter o klagar över en förbannad ring. Han har ju trots allt lagt energi på att gå o köpa en....medan du klagar över att den är ful....... Mäter du hans engagemang och kärlek i en förbannad ring, ta av den o lämna tillbaka den för då är du inte värd varken den eller hans kärlek!!
    HAlleluuuujaaaaaaaaa!!!!
    PRECIS vad jag menade....men fick liksom inte fram det i min frustration.....{#lang_emotions_dreamer}
  • Anonym
    200908291 skrev 2009-09-11 13:12:36 följande:
    Anonym (ej matrealist) skrev 2009-09-11 13:07:29 följande:
    Klart kärleken inte sitter i ringen men TS man visar bristande respekt mot sin blivande fru. Ett frieri ska vara genomtänkt och uppfylla kvinnans alla drömmar.
    Och mannen kanske vill ha en kvinna som värderar familj och kärlek högre än en ring, eller utomståendes åsikter om densamme. Jag antar att ingen av dem får som de vill.
  • Anonym
    Burberry skrev 2009-09-11 13:41:37 följande:
    Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:38:26 följande: Va fan har kärlek med en ring att göra? Tycker ni blandar ihop begreppen lite här alla anonyma. Kärlek är väl orsaken till att man förlovar sig, men ringen är ju bara en prydnad man bär som bevis på förlovningen. Att man gillar/ ogillar en viss typ av ring har inget med kärlek att göra, det har bara med ens smak att göra.
    Ännu en som måste påpeka att man är anonym.....alltså haft råd (måste va den billiga ringen) att betala sin anonymitet......{#lang_emotions_tongue_out}
  • Anonym
    200908291 skrev 2009-09-11 13:38:24 följande:
    Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:32:43 följande:
    Nu verkar det dock inte så att TS man har lagt ner så mycket energi och på gå och köpa en. Hade han lagt ner energi så hade han vetat vad hans kvinna ville ha.
    Han kanske inte hade råd med en massa diamanter. Jag kan garantera att detta fruntimmer inte nöjer sig med vilken skit som helst till sin unge med. Det ska säkert vara märkeskläder och dyra barnvagnar, etc. Vad ska släkten eller grannarna sägas annars?!
Svar på tråden skäms för min förlovningsring