skäms för min förlovningsring
Fy fan TS du borde skämmas. Saknar ord...
Fy fan TS du borde skämmas. Saknar ord...
Har inte läst hela tråden men ville bara dela med mig av min historia..
När jag och min sambo förlovade oss var jag gravid i v.20, jag betalade för ringarna, det var också en slät tunn guldring som var på extraerbjudande. Vi förlovade oss på kvällen, jag stog framför spegeln i badrummet och borstade tänderna, sen tog vi helt enkelt på oss ringarna och sen var vi förlovade. Mer än så var det inte.
Visst hade jag velat ha det lite mer romantiskt, men när jag var gravid så orkade jag inte vara vaken mer än till kl 9 på kvällarna så vi fick helt enkelt ta en dag när sambon var ledig för att mysa till det och "fira" förlovningen.
Jag kan i efterhand bli lite ledsen över att det blev såhär när vi förlovade oss, för det ska ju faktiskt vara något fint.
Men sen tänker jag, jag har ju det finaste av allt! Min sambo! Min man, bara min egen!
Och då hade det gärna fått vara en plastring från en myntautomat, jag hade fortfarande älskat min man lika mycket, och ringen hade betytt allt för mig. Oavsett frieri och utseende.
Man älskar ju sin man och inte ringen.
Jag tycker det är piiiinsamt med brudar som lägger så STOR betydelse av hur ringen ser ut......jag fattar inte??!!
Är det DEN som är grejjen-......eller är det att mannen i ens liv friat och vill gifta sej med dej....
Men jag har förstått hur viktigt det är att visa upp sin ring....
För mej kunde det lika gärna vart en i plast från en automat på cooop.........spelar NOLL ROLL.............
Frågan är varför du inte köpte ringar själv...å friade själv...men då kommer man åter till ett känsligt ämne.....Tjejen ska ju inte betala.....TRAMS!!!!