• TessitN

Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?

Varför slutar vissa mammor att bry sig om hur dom ser ut bara för att man fått barn?
    Jag tycker det är viktigt att själv få känna sig fin om dagarna, och inte bara sin bebis.
    Man var ju något annat innan man blev mamma.

Visst finns det kanske inte lika mycket tid längre till att spegla sig jämt och ständigt, men man försöker så gott man har tid.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?
  • Pilea

Har inte brytt mig direkt innan o gör det inte nu heller! Huvudsaken man är hel o ren, men smink o sånt, nej tack!

Alve 060129 Tyra 071019
  • Schnooglewookiemush

Fattar inte varför jag ska sminka mig för att jag är hemma. Av vilken anledning ska jag klä upp mig när jag ska plocka ut ur diskmaskinen? Varför ska jag duscha och sminka mig när jag ska och handla? Jag vill ju ändå inte vara uppiffad resten av dagen, så varför ska jag vara det en halvtimme på coop?

• Elli47

Men TS en del kanske känner sig fina utan smink och fina kläder! Alla är ju olika!

• Matillin

Man kanske helt enkelt insett att utseendet inte är allt, det finns så mycket andra viktigare saker?
    Man kanske växt ifrån det där tonårsytliga då man satt (jag) framför spegeln 1h innan man visade sig ute
    Nu kan jag t.o.m gå ut, ja inte på fest, och glömma bort att titta mig i spegeln ibland, hemskt men sant

• TessitN

Tänkte mer när man hälsar på folk eller ska ha främmande. Jag sminkar inte heller upp mig om dagarna om jag inte ska träffa någon förutom bebis.

• tulinas

Det finns väl annat att lägga tid på. Är man bara hel o ren, så ska väl det räcka? Om inte jag bryr mej mer, varför ska andra då ha problem med det?

• Elli47
    TessitN skrev 2009-09-16 12:22:57 följande:
    Tänkte mer när man hälsar på folk eller ska ha främmande. Jag sminkar inte heller upp mig om dagarna om jag inte ska träffa någon förutom bebis.
    Jag skulle ju inte börja sminka mig bara för att vi ska få gäster! Det har jag aldrig gjort. Nu sminkar jag mig nästan aldrig även om barnen är 7 resp 9 år!
  • Ororo

Eller så pratar TS varken tjusiga kläder eller smink... däremot rena, välsittande klädet och en dusch. Varje gång man är och handlar ser man mammor i grå gällivarehängmysbyxor och smutsigt hår i tofs.

Tvätta håret och dra på dig ett par jeans, det tar verkligen inte många minuter. Min tjej sitter i babysittern och lyssnar på mig medans jag sjunger när jag duschar, funkar jättebra.

• Skruff

Jag tolkade ts på samma sätt som LinaB. Jag går inte runt toksminkad och uppklädd om dagarna men duschar alltid och tar på mig "vardagssnygga" kläder och mascara. Dels för att själv känna mig snygg men också för att jag vill att min man ska tycka det samma. Vill inte att han sunkar ner sig när det är hans tur att vara hemma med dottern heller

• Miss Lau

Kan man inte känna sig fin utan smink, eller hur menar du?

Jag sminkar och "fixar" mig sällan men känner mig fin ändå

Svar på tråden Varför bry sig vissa inte om sitt utseende längre?