• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

Jo, men just nu vet jag inte vad som är bäst. Shit alltså! Men du känner dig helt säker på ditt val?

Ord blind skrev 2009-11-08 20:10:23 följande:

Det är endast du som kan avgöra vad som är bäst för dig. :)
  • Velour

Ja, fy! Men jag kan inte komma över den diskussionen som behandlade disktrasa i ansiktet på barn

Isnogood skrev 2009-11-08 20:08:56 följande:
    Mm...(!)-Försökte läsa i tråden...men blev så äklad så jag var tvungen att hoppa ur den igen...känner liksom doften av gammal sur disktrasa bara vid tanken..."blä"
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-11-08 21:12:06 följande:
    Jo, men just nu vet jag inte vad som är bäst. Shit alltså! Men du känner dig helt säker på ditt val?Ord blind skrev 2009-11-08 20:10:23 följande:
    Japp. Helt säker. När jag är längre gången i graviditeten och det kommer en våg med svininfluensan kommer jag att undvika folksamlingar och använda handsprit. Men detta enbart p.g.a. graviditeten. Annars hade jag levt som vanligt.
  • Polly S

haha, det är sant -jag läser nästan dagligen om problem och situationer jag inte visste fanns!
    tack FL!

Midka skrev 2009-11-08 21:15:51 följande:
    Fantastiskt rolig tråd! Tänk att det var ett problem... Man lär sig något varje dag!
  • Velour

OK, vad skönt att du är så säker. Själv kan jag inte undvika folksamlingar direkt (både studerar och jobbar). Lillen går på dagis o min pappa jobbar inom omsorg (personlig assistent). Dock är pappa tvungen att vaccinera sig på tisdag på chefens order.

Men jag har aldrig tidigare varit rädd för influensa trots att jag har haft influensa som en gång höll på att göra mig förlamad i halva ansiktet. Jag har heller inte varit rädd för svinisen, men men...Det dumma är att jag VET att media blåser upp och publicerar nästan varenda dödsfall som kan kopplas till denna influensa till skillnad mot noll publicering gällande dödsfall kopplat till andra influensor (korrekt böjning?). Men den senaste veckan tog jag åt mig när den åttaåriga flickan dog. Man undrar varför hon dog bara sådär.

Ord blind skrev 2009-11-08 21:15:08 följande:

Japp. Helt säker. När jag är längre gången i graviditeten och det kommer en våg med svininfluensan kommer jag att undvika folksamlingar och använda handsprit. Men detta enbart p.g.a. graviditeten. Annars hade jag levt som vanligt.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-08 21:20:18 följande:
    Men den senaste veckan tog jag åt mig när den åttaåriga flickan dog. Man undrar varför hon dog bara sådär. Ord blind skrev 2009-11-08 21:15:08 följande:
    Just den händelsen som fick också mig att börja fundera på om man kanske ska ta den där injektionen..., och barnen...

Å andra sidan var det en 4åring som hamnade i koma av vaccineringen.

Man kanske ska singla slant!
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-08 19:34:21 följande:
    "kräks av bara tanken att sätta den till någons ansikte"
    Ingen tatuering

Men bild har du bytt igen, går omgående och byter kalsonger, tack!
  • Velour

Har inte hört om fyraåringen alls! Vad hemskt! Ja, singla slant..Visst är det tragiskt när man inte vet vad man ska göra? Man spelar ju rysk roulette med sitt liv hur man än gör i denna fråga, känns det som. Och det är fanimig helt jävla fel!

Jag vet att det är många fler som inte dött eller råkat illa ut av vare sig sjukdomen eller vaccinet, vilket borde kännas bra, men det gör det inte. För, vad säger att jag/min son kommer att vara bland de som klarar sig? Fan att det inte går att veta med säkerhet!

Sedek skrev 2009-11-08 21:24:31 följande:
    Just den händelsen som fick också mig att börja fundera på om man kanske ska ta den där injektionen..., och barnen...Å andra sidan var det en 4åring som hamnade i koma av vaccineringen.Man kanske ska singla slant!
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-08 21:25:20 följande:
    Ingen tatuering Men bild har du bytt igen, går omgående och byter kalsonger, tack!

Näe...inga tatueringar...

Har idag pratat med en annan...börjar känna att jag inte kan/VILL vänta hur länge som helst...
    -Jag säger till när det är klart..."suck"
Svar på tråden Tråddödare igen....