• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Grizelda
    Isnogood skrev 2009-11-08 12:19:13 följande:
    Jaha...gjort lite nytta på gården i alla fall..rensat lite bland bråten som ligger... lagt in de stolpar som skall sparas under tak o resten i egen hög för att sågas till ved...Men allt är blött o en aning slemmigt...inte så kul att hantera...
    Nä, inte kul med blött och slemmigt... Själv sitter jag med bokföring. Mycket, mycket torrt...
  • Isnogood
    Grizelda skrev 2009-11-08 15:04:14 följande:
    Nä, inte kul med blött och slemmigt... Själv sitter jag med bokföring. Mycket, mycket torrt...
    Ah..ja, det kan jag ju tänka mig....

-Åh, kan varmt rekomendera att läsa lite i denna tråd...fick mina mungipor att rycka lite i alla fall...

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m48522202.html
  • Polly S

hej!
    värst vad tråden lever!

nu börjar det skymma, så det är dags att plocka ihop och lämna sommarstugan, stänga den för vintern.
    känns lite vemodigt -och lååååångt till våren!
    har räfsat löv ca 11 timmar i helgen och även om det inte är helt klart så får det duga nu.

vad har ni hittat på då?

• Ord blind

Kollat på båt och suttit här. Sökt nytt jobb har jag gjort också.

• Polly S

båt minsann! seglar du?
    vi hade en pyttebåt med motor här tidigare, men eftersom vi tog ut den ca 1 gång om året sålde vi den för 3-4 år sen.
    och nu när den inte är tillgänglig saknar jag den förstås!

nytt jobb som i att du är trött på det du har eller vad?

Ord blind skrev 2009-11-08 15:48:55 följande:

Kollat på båt och suttit här. Sökt nytt jobb har jag gjort också.
  • Ord blind

Nej, vi vill ha en motorbåt. Segla innebär att man måste ut när det blåser och då vill jag inte vara på sjön... :)
    Nytt jobb som i att jag inte vill gå tillbaka till mitt gamla för att den nya chefen är idiot... :)

• Grizelda
    Polly S skrev 2009-11-08 15:44:25 följande:
    hej!värst vad tråden lever! nu börjar det skymma, så det är dags att plocka ihop och lämna sommarstugan, stänga den för vintern.känns lite vemodigt -och lååååångt till våren!har räfsat löv ca 11 timmar i helgen och även om det inte är helt klart så får det duga nu.vad har ni hittat på då?
    Ska snart på fars dags-middag hos svärföräldrarna. Fullt med stimmiga ungar och hundar, men jag slipper i alla fall laga mat.
  • Ord blind
    Ska snart på fars dags-middag hos svärföräldrarna. Fullt med stimmiga ungar och hundar, men jag slipper i alla fall laga mat.
    En stor fördel bara det! :)
  • Polly S

ouch! trist! hoppas du hittar nåt nytt & bra snart!

Ord blind skrev 2009-11-08 15:58:08 följande:

Nytt jobb som i att jag inte vill gå tillbaka till mitt gamla för att den nya chefen är idiot... :)
  • Polly S

åh, bra att du skrev, man borde väl iaf tringa och gratta pappa!
    och ja, alltid skönt att slippa laga mat!

Grizelda skrev 2009-11-08 16:01:04 följande:
    Polly S skrev 2009-11-08 15:44:25 följande: Ska snart på fars dags-middag hos svärföräldrarna. Fullt med stimmiga ungar och hundar, men jag slipper i alla fall laga mat.
Svar på tråden Tråddödare igen....