• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Ord blind
    Sedek skrev 2009-11-15 21:45:47 följande:
    Ord blind skrev 2009-11-15 21:42:12 följande:
    Bråka i trådar är underskattat Men nu är det ett tag sedan något triggade igång mig. Nyfiken, vill du avslöja vilken?!
    www.familjeliv.se/Forum-5-163/m48703459.html
  • Velour

Precis och exakt

De allra respondenter är faktiskt schyssta. Många svarar vänligt "nej", men innan de lägger på luren kan jag höra dem förklara för sina partners: "Det var en sån där jävla telefongrej..."KLICK. De väntar inte med att förklara EFTER att de har lagt på, så man får veta vad de egentligen tycker under tiden de håller på att lägga på. Men en eloge att så många kan vara så trevliga i luren trots allt.

Jag har väl också råkat ut för en och annan utskällning, varav en gång blev jag väldigt ledsen. Men man får ta det som en man

Ett tips, om du aldrig vill vara med i en undersökning så be intervjuaren att radera bort ditt nummer. Och om du ändå får ett samtal igen, så säg bestämt att du tidigare har bett dem att ta bort dig. Ge dem ditt nummer, be dem skriva ner det och sedan ge det till chefen. På så sätt kommer du med all sannolikhet att inte få såna samtal. Iaf inte från just DET företaget

Sedek skrev 2009-11-15 21:51:14 följande:
    Är du en sån där som ringer mitt i maten och frågar om vi har tid att ställa upp på en liten undersökning? Och så frågar man hur lång tid det tar och får till svar ca 45 minuter... har hänt ett par gånger. Då försöker jag svara trevligt men bestämt att jag har inte tid.Hur är folk flest?
  • Isnogood
    Polly S skrev 2009-11-15 19:25:40 följande:
    så Isnogood, hur trivs fröken Islänning?
    Verkar gå bra (verkar..... )

Hon e lite skakig o väldigt tittig...men annars så otroligt lugn.
    -Släppte ut henne i hagen några timmar idag då hon stått stilla dels 3 dagar i Reykjavik innan flygresan, sedan under själva resan hit o efter det i karantänstallet på flygplatsen o sedan slutligen här i stallet....
    -Måste säga att det var såååååå "WOW" att få se planet landa o sedan hur de lastade ut alla hästar....var helt klart värt all väntan
    Ja, hur går det med pållen? Här ryktades ett tag att hon hade ätit upp dig... (Haha, "ryktades", vad vitsigt .
    Ha ha...jo jag läste det...njae..e nog ingen risk...hon förstår inte ens att man kan äta hästgodis eller morötter...men hö äter hon i alla fall...
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-11-15 22:04:19 följande:
    Precis och exakt De allra respondenter är faktiskt schyssta. Många svarar vänligt "nej", men innan de lägger på luren kan jag höra dem förklara för sina partners: "Det var en sån där jävla telefongrej..."KLICK. De väntar inte med att förklara EFTER att de har lagt på, så man får veta vad de egentligen tycker under tiden de håller på att lägga på. Men en eloge att så många kan vara så trevliga i luren trots allt.Jag har väl också råkat ut för en och annan utskällning, varav en gång blev jag väldigt ledsen. Men man får ta det som en man Ett tips, om du aldrig vill vara med i en undersökning så be intervjuaren att radera bort ditt nummer. Och om du ändå får ett samtal igen, så säg bestämt att du tidigare har bett dem att ta bort dig. Ge dem ditt nummer, be dem skriva ner det och sedan ge det till chefen. På så sätt kommer du med all sannolikhet att inte få såna samtal. Iaf inte från just DET företaget
    Hoppas jag inte har varit otrevlig. Har sagt ja en gång vilket jag ångrade bittert, jag var 16 år då men fy vad segt. Minns det än idag. Men jag vill inte vara otrevlig. Förväl är att jag inte har fasttelefoni längre och hade hemligt nr länge.
  • Isnogood

Hm...kan ju "skryta" lite med att jag blev intervjuad av en kvinna från en tidning när vi väntade på Flygplatsen...dom skulle nämnligen göra ett repotage om import av Islandshästar...
    -I dag var hon här hemma o intervjuade ännu mera o fotograferade...så vi kommer vara med i tidnignen...
    (Det är andra gången jag är med i just denna tidning...förra gången var för några år sedan o då med mitt Tinkersto...)

• Velour

Men stackare. Fick mig en tjej på 15 år idag som var snäll och ställde upp. Jag försökte göra det så fort som möjligt för att minimera hennes lidande.

Kan tänka mig att du är en sån person som är väldigt trevlig och förstående på telefon och såna vill vi gärna råka på. Förgyller liksom en hel arbetstimma om man har pratat med en trevlig person i tio min.
    Du använder alltså mobilen och/eller internettelefoni idag?

Ord blind skrev 2009-11-15 22:09:16 följande:

Hoppas jag inte har varit otrevlig. Har sagt ja en gång vilket jag ångrade bittert, jag var 16 år då men fy vad segt. Minns det än idag. Men jag vill inte vara otrevlig. Förväl är att jag inte har fasttelefoni längre och hade hemligt nr länge.
  • Velour

Vad kul! Vilken tidning?

Isnogood skrev 2009-11-15 22:17:52 följande:
    Hm...kan ju "skryta" lite med att jag blev intervjuad av en kvinna från en tidning när vi väntade på Flygplatsen...dom skulle nämnligen göra ett repotage om import av Islandshästar...-I dag var hon här hemma o intervjuade ännu mera o fotograferade...så vi kommer vara med i tidnignen...(Det är andra gången jag är med i just denna tidning...förra gången var för några år sedan o då med mitt Tinkersto...)
  • Scratchy

Kan Velour berätta vad BOOYAKASHA! betyder? Du skrev det till mig i den andra tråden men jag fattade inte riktigt.

• Isnogood
    Scratchy skrev 2009-11-15 22:23:03 följande:
    Kan Velour berätta vad BOOYAKASHA! betyder? Du skrev det till mig i den andra tråden men jag fattade inte riktigt.
    Googla..?
Svar på tråden Tråddödare igen....