Tråddödare igen....
Ord blind skrev 2009-11-12 23:08:49 följande:
Ord blind skrev 2009-11-12 23:08:49 följande:
Jag vill bara påminna om att jag faktiskt fick #1316 och nu tog jag #2316. Om ni vill får ni gärna säga att mitt minne är sjukt konstigt eftersom jag kommer ihåg sånt, men det är lugnt. Jag är van vid att höra det och ja, jag ska gå i terapi för det.
Men om nu pula betyder knulla på norska...
*upptäcker att jag inte kan fortsätta meningen utan att det blir satsbyggnadsfel, men skit samma, här kommer fortsättningen*
... kom jag att tänka på när jag var i Danmark och var på ett konditori och skulle köpa frallor med pyllor på. I alla fall här i Jönköping är det helt normalt att kalla fröna på frallorna för pyllor, men det slog lite snett hos tjejerna som jobbade där. När skrattkrampen i magen på dem hade släppt så mycket att de kunde ställa sig upp igen så pekade jag istället på frallorna jag ville ha. Tjejerna bakom disken vägrade berätta vad pyllor betydde, men en svensk tant jag träffade senare (som försökte ge intryck av att hon var språkkunnig) sa att pylla betyder höna på danska. Det är ju möjligt att det gör, och det skulle ju i och för sig ha varit lite roligt, men med tanke på tjejernas reaktion var det nog något lite konstigare än höna. Nu när jag hört pula på norska så blir jag ju lite misstänksam...
Ingen som vill fortsätta gissa på vad "marica" betyder på spanska?
Jag har en släkting som hette Marika, men när hon flyttade till Spanien bytte hon namn. Bra gjort!
Nu försvinner jag in i min uppsats igen (beräknad tid två timmar), så grattis till den som lyckas ta #2345!