• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Isnogood

Ah..jus det...berättade för min mamma om diskutionen om "rumpetroll"...bara det att hon inte lyckas komma ihåg vad det hette...så här kommer några av hennes förslag :

#Rumpetöj....hm...jag...eh....ASG

#Rumpetuss...hm...är det motsatsen till...navelludd..?

Tilläggas kan även då att min lilla mamma inte ens kom i håg vad betydelsen var... så hon gav min dotter som ledtråd att hon nog hade sånna under sängen...

(du har nog rumpetussar under sängen.... .-o )

• Scratchy
    Isnogood skrev 2009-11-16 17:43:26 följande:
    Du vet att det är emot reglerna att lägga samma inlägg mer än en gång va..? -Enligt reglerna så måste du nu anmäla det ena inlägget o skriva motivering om att du råkar få två lika dana o sedan be dem att ta bort ena....."håller mig till reglerna"(några sekunder... )
    Men det var faktiskt så att jag skickade en gång, men eftersom fl är den första sidan att braka ihop när ens internetuppkoppling sjunker under 3kbit/s så tryckte jag på skicka igen. Så med fl's härliga programmering så blir det ju lite random om det blir ett eller två inlägg.

(Senast jag skrev ett inlägg som detta så blev jag varnad... får se om någon i tråden anmäler mig denna gången...)
  • Velour

En gång i tiden, när FL var fredligt, fanns en funktion som hette "överklaga". Den togs bort. Som kompensation startades ett forum som hette "Slutna dialoger" där man kunde diskutera ämnen med moderatorerna, särskilt ämnen som var förbjudna att diskutera i vanliga trådar, såsom frågor om moderatorernas beslut. I "Slutna dialoger" kunde man således överklaga. Men till slut försvann även möjligheten att överklaga i "Slutna dialoger".

Så tycker du att du har blivit orättvist bedömd? Live with it

Ungefär så funkar FL nu.

Jovisst är det skillnad mellan varning och tillsägelse. Efter ett antal varningar blir man bannad från FL, medan tillsägelser är mildare och inte så farliga för ens fortsatta existens på sajten.

Scratchy skrev 2009-11-16 17:36:20 följande:
    Vilken? Kan man inte överklaga, eller är det ingen skillnad på varning och tillsägelse?
  • Velour

En gång i tiden, när FL var fredligt, fanns en funktion som hette "överklaga". Den togs bort. Som kompensation startades ett forum som hette "Slutna dialoger" där man kunde diskutera ämnen med moderatorerna, särskilt ämnen som var förbjudna att diskutera i vanliga trådar, såsom frågor om moderatorernas beslut. I "Slutna dialoger" kunde man således överklaga. Men till slut försvann även möjligheten att överklaga i "Slutna dialoger".

Så tycker du att du har blivit orättvist bedömd? Live with it

Ungefär så funkar FL nu.

Jovisst är det skillnad mellan varning och tillsägelse. Efter ett antal varningar blir man bannad från FL, medan tillsägelser är mildare och inte så farliga för ens fortsatta existens på sajten.

Scratchy skrev 2009-11-16 17:36:20 följande:
    Vilken? Kan man inte överklaga, eller är det ingen skillnad på varning och tillsägelse?
  • Velour

Men jag kan inte se färg på bokstäver, så jag kan omöjligt gissa vilka bokstäver som är gula.

Mattias?

Scratchy skrev 2009-11-16 17:35:11 följande:
    Haha... har du tagit dig in i min hjärna och ser min synestesi? Du gissar bara på bruna namn (och det är inte många namn som är bruna). Nej, jag har ett gult namn.Ledtråd 2: Mitt namn finns i alla språk som använder latinska bokstäver, fast i så olika stavningar att det knappt känns igen. Jag använder den danska stavningen. Min farfar och morfar har och hade båda den engelsk-svenska stavningen.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-16 18:28:01 följande:
    Men jag kan inte se färg på bokstäver, så jag kan omöjligt gissa vilka bokstäver som är gula.Mattias?
    Mattias är rött. Och fel. Fel är brunt. Brunt är rött. Rött är även Mattias, men det är ändå fel, och fel är fortfarande brunt. Däremot är ordet rätt rött, och det är även Mattias, men Mattias är ändå inte rätt, fast det är rött.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-16 18:34:08 följande:
    Mattias är rött. Och fel. Fel är brunt. Brunt är rött. Rött är även Mattias, men det är ändå fel, och fel är fortfarande brunt. Däremot är ordet rätt rött, och det är även Mattias, men Mattias är ändå inte rätt, fast det är rött.
    Är namnet kristet, hebreiskt eller nordiskt?
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-16 18:25:19 följande:
    En gång i tiden, när FL var fredligt, fanns en funktion som hette "överklaga". Den togs bort. Som kompensation startades ett forum som hette "Slutna dialoger" där man kunde diskutera ämnen med moderatorerna, särskilt ämnen som var förbjudna att diskutera i vanliga trådar, såsom frågor om moderatorernas beslut. I "Slutna dialoger" kunde man således överklaga. Men till slut försvann även möjligheten att överklaga i "Slutna dialoger". Så tycker du att du har blivit orättvist bedömd? Live with it Ungefär så funkar FL nu. Jovisst är det skillnad mellan varning och tillsägelse. Efter ett antal varningar blir man bannad från FL, medan tillsägelser är mildare och inte så farliga för ens fortsatta existens på sajten.
    Jo, jag vet skillnaden på varning och tillsägelse. Jag har erfarenhet av båda; det var mest överklagandet jag funderade på. Jag använder ju själv bara biologiska vapen i mina överklaganden så jag har inte riktigt koll på hur det går till för vanliga människor.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-16 18:35:56 följande:
    Är namnet kristet, hebreiskt eller nordiskt?
    Inget av det. Har inget med varken Gamla eller Nya Testamentet att göra, och det kommer söderifrån.
  • Velour

Då ska jag joina dig Ibland löses våld med våld.

Förresten, kan du inte texta några filmer till?

Scratchy skrev 2009-11-16 18:36:35 följande:
    Jo, jag vet skillnaden på varning och tillsägelse. Jag har erfarenhet av båda; det var mest överklagandet jag funderade på. Jag använder ju själv bara biologiska vapen i mina överklaganden så jag har inte riktigt koll på hur det går till för vanliga människor.
Svar på tråden Tråddödare igen....