Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Scratchy skrev 2009-11-12 22:25:37 följande:
    Ja, den skulle man kunna ha kört med. Får göra ett nytt reportage. Tror fortfarande vi har något annat som ligger ute... ska kolla... Jag vill inte ha flickvän, men tack ändå...
    Grattis till 2230 = 7 = kristligt nummer

Singel är det nya sambo.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-12 22:28:08 följande:
    Yay! Rumpetroll...låter lite som homosexuell. (inget illa menat)
    Haha, nej Gaffsan har rätt
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-12 22:32:52 följande:
    Skaffa ett liv! Men okej... grattis till #2233. 2x3. 2233=66... och då saknar vi bara den där sista sexan som du brukar fantisera dit.
    Attans... okristligt igen!
  • Sedek

Tillbaka med några nya norska riktiga ord:

Stövkanin
    Bärs
    Pula

Gissa på ni bara

Och så måste även jag säga godnatt, blir väckt av en liten 2 åring kl 6 antar jag.

• Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-12 23:10:26 följande:
    Ord blind skrev 2009-11-12 23:08:49 följande: Grattis till #2266! Men säg ingenting till Sedek för då blandar han bara in en hypotetisk tvåa i början så att det blir 2+2+2,6,6=666.
    Aha! Number of the beast...
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-11-13 06:10:57 följande:
    jag vill gärna veta vad stövkanin är! (tänker mig en kanin med svår mjäll...)
    Haha! Nej, det är det samma som damråtta (damklump som ligger under soffan ibland när det är dags att damsuga, hemma hos mig i alla fall...)
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-12 23:07:24 följande:
    Okej, vi gör ett nytt försök med reportage. svtplay.se/v/1734050/sportspegeln/18_10... Den finns tillgänglig tills på onsdag. Reportaget jag var med och gjorde börjar vid 25:10 in i programmet. Jag syns inte, vilket är duktigt av mig eftersom jag stod precis bredvid kameran hela tiden. Hur som helst så var jag en av initiativtagarna till projektet så det var kul att vi hittade en person som så bra exemplifierar syftet med projektet: att hjälpa ungdomar att ta sig bort från våldet och drogerna.
    Kollade in reportaget Men det var ju trist att inte se dig, men spännande projekt helt klart.
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-11-13 11:10:13 följande:
    Men du Sedek, är det dam eller damm du menar För det är en jäkla skillnad på att dammsuga och damsuga Pula betyder här i Malmö att antingen äta (lokal slang) eller pilla/fixa med något. Dessutom kan man säga puligt och mena att något soft/coolt Men vad det innebär i Norge vet jag inte? Dagens föreläsning sponsras av Fröken Tönts förkylning
    Min Svenska har försämrats i det sista, vet inte vad det beror på. Ber så hemskt mycket om ursäkt och skyller på en Freudian Slip
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-13 16:48:07 följande:
    Jag hoppas att jag i mitt nästa liv föds som ett kryp eller nåt, som bara går på ren instinkt. Inga känslor, inga tankar och i synnerhet inga HORMONER Iaf inga hormoner som påverkar såsom det påverkar mig som hona av människoart.
    Äh! Du har ju full koll på exakt vad du gör "fel" och varför du reagerar som du gör. Tycker du verkar högst förnuftig och om jag var du skulle jag inte oroa mig speciellt mycket.

De humörsvängningar du beskriver är en droppe i havet av vad jag upplevt.

Men jag förstår även att du upplever det jobbigt, och det är ju din upplevelse man ska utgå ifrån såklart eftersom det är det som är din verklighet ( i bästa Elaine Bergqvist anda )
  • Sedek

Ord blind skrev 2009-11-13 09:49:44 följande:

Stövkanin har jag aldrig hört under de åren jag bodde i Oslo, dock hybelkanin. I vilken del av landet säger man stövkanin?
    Kom att tänka på detta när jag jobbade idag..., du har rätt, det heter Hybelkanin
Svar på tråden Tråddödare igen....