• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy

En fråga till min hälsocoach (alltså Sedek):

Om man äter för lite, sover för lite och stressar för mycket, kan man tappa håret då? Och kommer det i så fall tillbaka när man skärper sig?

Vänliga hälsningar
    Scratchnogoody Sandman

aka
    Isnoo Sandscratch

• Velour
    Scratchy skrev 2009-11-26 21:18:52 följande:
    En fråga till min hälsocoach (alltså Sedek):Om man äter för lite, sover för lite och stressar för mycket, kan man tappa håret då? Och kommer det i så fall tillbaka när man skärper sig?Vänliga hälsningarScratchnogoody SandmanakaIsnoo Sandscratch
    "Isnoo Sandscratch"
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-26 21:16:22 följande:
    HALLÅ ALLA!Helgen mellan 29 och 31 januari har jag tänkt vara bästa tillfället för oss att träffas! Om ingen blir sjuk eller på något annat sätt får hinder, så hoppas jag att vi kan träffas då. Förhoppningsvis är vi fortfarande vän med Isnogood när tiden är kommen Det som återstår att planera är medtagandet av ät- och drickbart och eventuellt material för övernattning.
    Ja, alla är välkommna hem till mig då... eller till Isnogood menar jag... eller... typ...
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-26 21:21:24 följande:
    Ja, alla är välkommna hem till mig då... eller till Isnogood menar jag... eller... typ...
    Vi får nog köra ole dole doff på dig med!
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-26 21:24:44 följande:
    Vi får nog köra ole dole doff på dig med!
    Det är svårt med dubbelliv även på internet. Svårt att hålla reda på vem man är inloggad som.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-26 21:26:17 följande:
    Det är svårt med dubbelliv även på internet. Svårt att hålla reda på vem man är inloggad som.
    Men du har ju erfarenhet av dubbelliv Eller?
  • Polly S

*skriver in i kalendern*
    *skojar bara, har ingen kalender*

Velour skrev 2009-11-26 21:16:22 följande:
    HALLÅ ALLA! Helgen mellan 29 och 31 januari har jag tänkt vara bästa tillfället för oss att träffas! Om ingen blir sjuk eller på något annat sätt får hinder, så hoppas jag att vi kan träffas då. Förhoppningsvis är vi fortfarande vän med Isnogood när tiden är kommen Det som återstår att planera är medtagandet av ät- och drickbart och eventuellt material för övernattning.
  • Velour
    Polly S skrev 2009-11-26 21:37:48 följande:
    *skriver in i kalendern**skojar bara, har ingen kalender*
    Du tror att du kan komma den helgen, om du inte hindras av sjukdom eller annat jobbigt?
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-26 21:18:52 följande:
    En fråga till min hälsocoach (alltså Sedek): Om man äter för lite, sover för lite och stressar för mycket, kan man tappa håret då? Och kommer det i så fall tillbaka när man skärper sig? Vänliga hälsningar Scratchnogoody Sandman aka Isnoo Sandscratch
    Om du har anlag för det, ja! Man kan tappa hår av stress och dålig kost. Om du i tillägg sover för lite så är du på god väg att bli lite skallig! Men nästan uteslutande om du har anlag. Inte samlag.

Om man i en period stressar skiten ur sig och äter fruktansvärt dåligt - tappar hår - ja kanske det kan återkomma när du återställer balansen i kroppen igen. Tyvärr är det nog så att oftast så är tappat tappat.

Det är inte så att du börjat äta androgener? Du var lite väl smal läste jag i nån tråd. Börja nu inte med steroider för att gå upp i vikt, då kommer håravfallet som ett brev på posten. Ett hårigt brev.

Vänlig hälsning
    Dr Sedek
Svar på tråden Tråddödare igen....