• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-26 21:34:13 följande:
    Isnooscratch, pluggar du på Chalmers?
    Kan inte miss Google ta reda på sånt...
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-26 21:42:03 följande:
    Om du har anlag för det, ja! Man kan tappa hår av stress och dålig kost. Om du i tillägg sover för lite så är du på god väg att bli lite skallig! Men nästan uteslutande om du har anlag. Inte samlag.Om man i en period stressar skiten ur sig och äter fruktansvärt dåligt - tappar hår - ja kanske det kan återkomma när du återställer balansen i kroppen igen. Tyvärr är det nog så att oftast så är tappat tappat.Det är inte så att du börjat äta androgener? Du var lite väl smal läste jag i nån tråd. Börja nu inte med steroider för att gå upp i vikt, då kommer håravfallet som ett brev på posten. Ett hårigt brev.Vänlig hälsningDr Sedek
    Är det likadant för en tjej eller har killar större risk att råka ut för detta öde?
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-26 21:43:05 följande:
    Kan inte miss Google ta reda på sånt...
    No can do!
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-26 21:45:07 följande:
    Är det likadant för en tjej eller har killar större risk att råka ut för detta öde?
    Det kan drabba tjejer också, men killar i mycket större grad såklart.

Känner du att du ligger i risksonen...?

Du som lever så lugn och skönt liv
  • Sedek
    Polly S skrev 2009-11-26 20:54:50 följande:
    livet är för kort för att nöja sig.
    Exakt!

Vad fint ni skrivit här ovan om romantiska promenader på natten och allt möjligt. Jag blir ju nästan kär. Ska gå ut lite på terrassen och känna efter lite
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-26 21:52:02 följande:
    Det kan drabba tjejer också, men killar i mycket större grad såklart.Känner du att du ligger i risksonen...?Du som lever så lugn och skönt liv
    Jag har bantat sedan april och har gått ner ungefär 10 kg. Min aptit är inte så jättestor längre, ibland känner jag bara för att äta två gånger på en hel dag. Igår var katastrof då jag åt lite till frukost men var mätt ända till nio på kvällen. Jag är inte så jätteledsen att jag inte är matmissbrukare längre, men jag är rädd att jag förlorar för mycket vitaminer och mineraler när jag inte har så stor aptit. Visst, jag kan passa på att proppa i mig en massa nyttigheter när jag väl blir hungrig, men det gör väl inte så mycket om jag vissa dagar inte kan äta mer än en eller två gånger? För försöker jag tvinga i mig får jag bara ont i magen och börjar gå upp i vikt igen.
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-26 21:42:03 följande:
    Om du har anlag för det, ja! Man kan tappa hår av stress och dålig kost. Om du i tillägg sover för lite så är du på god väg att bli lite skallig! Men nästan uteslutande om du har anlag. Inte samlag.Om man i en period stressar skiten ur sig och äter fruktansvärt dåligt - tappar hår - ja kanske det kan återkomma när du återställer balansen i kroppen igen. Tyvärr är det nog så att oftast så är tappat tappat.Det är inte så att du börjat äta androgener? Du var lite väl smal läste jag i nån tråd. Börja nu inte med steroider för att gå upp i vikt, då kommer håravfallet som ett brev på posten. Ett hårigt brev.Vänlig hälsningDr Sedek
    Eh, ledde samlag till håravfall eller inte? Eller hade det helt enkelt inte med saken att göra alls?

Jag har inga anlag att tappa hår.Vad är androgener? Leder det till håravfall eller tvärt om?

Alltså, är det bra att kombinera samlag och androgener? Tar de ut varandra eller jobbar de åt samma håll?
  • Polly S

jag har skitkass framförhållning och har nu ingen aning om vad som händer i januari, men nu när jag vet om det ska jag försöka hålla den helgen öppen!
    såklart!

Velour skrev 2009-11-26 21:39:33 följande:
    Polly S skrev 2009-11-26 21:37:48 följande: Du tror att du kan komma den helgen, om du inte hindras av sjukdom eller annat jobbigt?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-11-26 22:01:21 följande:
    jag har skitkass framförhållning och har nu ingen aning om vad som händer i januari, men nu när jag vet om det ska jag försöka hålla den helgen öppen!såklart!
    YAY!! *hoppar av glädje*
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-26 21:59:20 följande:
    Jag har bantat sedan april och har gått ner ungefär 10 kg. Min aptit är inte så jättestor längre, ibland känner jag bara för att äta två gånger på en hel dag. Igår var katastrof då jag åt lite till frukost men var mätt ända till nio på kvällen. Jag är inte så jätteledsen att jag inte är matmissbrukare längre, men jag är rädd att jag förlorar för mycket vitaminer och mineraler när jag inte har så stor aptit. Visst, jag kan passa på att proppa i mig en massa nyttigheter när jag väl blir hungrig, men det gör väl inte så mycket om jag vissa dagar inte kan äta mer än en eller två gånger? För försöker jag tvinga i mig får jag bara ont i magen och börjar gå upp i vikt igen.
    Oj, grattis till nedgången får man väl säga först!

Vad äter du då?

Du bör äta fler gånger pr dag, ät lite mindre och sprid ut det. Ät inte när du är hungrig, ät när klockan säger att det var 3-4 timmar sedan sist.

Jag äter nått minst var tredje timme
Svar på tråden Tråddödare igen....