• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-28 23:55:48 följande:
    Du förtjänar ett grattis och en klapp på axeln!Men du, din morgonrock väger mer än nattlinnet du springer runt i nu
    Jag vägde mig faktiskt i samma plagg vid båda tillfällen. Dessutom äger jag varken morgonrock eller nattlinne.
  • Grizelda
    Velour skrev 2009-11-29 00:02:48 följande:
    Jag vägde mig faktiskt i samma plagg vid båda tillfällen. Dessutom äger jag varken morgonrock eller nattlinne.
    Då är det alltså min teori som gäller .
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-11-29 00:00:51 följande:
    Men du är väl äldre än du var då? Sluta nu noja, du är för ung för att ha 40-årskris
    Nä nu alltså, hemma på vår gata i staaan....

Jag nojar inte, men gillar inte att bli kallad äldre bara!

Äldre än jag var då? Nej det tror jag inte

Om 20 år kanske jag verkligen HAR hår på ryggen, då ska jag minnas denna diskussionen
  • Velour
    Grizelda skrev 2009-11-29 00:04:35 följande:
    Då är det alltså min teori som gäller .
    Hm...troligtvis.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-29 00:02:48 följande:
    Grizelda hade rätt med andra ord
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-28 23:59:54 följande:
    Snyggt. Vad har du för bälte?
    Därom tvisar de lärde. Jag har faktiskt inte tränat på überlänge eftersom jag kört karate och lite annat smått och gott de senaste åren, men tänkte börja med jujutsu nu i veckan igen.

Så, eftersom jag ska till en ny klubb tänkte jag fuska mig in som nybörjare och strutta runt i ett vitt bälte så länge jag kan. Hehe... skönt att bli underskattad, men det är egentligen emot reglerna.

Men jag hittade papper igår att jag är på 4:e eller 5:e graden, vilket innebär rött, oranget, gult, lila eller svettgrönt bälte beroende på klubb och förbund... men det är typ fem år sedan jag slutade.

Men som sagt, nu är jag vitbältare...
  • Jagbyttenick

Sedek: Du kommer alltid vara äldre än mig iallafall

Såg nyss denna trådstart: "Hur ska jag tänka?" och blev full i skratt, men sedan var ämnet väldigt deprimerande iofs.
    Typiskt att fråga på FL hur man ska göra för att tänka De får väl ta "hjärntillskott"!

• Velour
    Sedek skrev 2009-11-29 00:05:32 följande:
    Grizelda hade rätt med andra ord
    Jepp
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-29 00:06:21 följande:
    Därom tvisar de lärde. Jag har faktiskt inte tränat på überlänge eftersom jag kört karate och lite annat smått och gott de senaste åren, men tänkte börja med jujutsu nu i veckan igen.Så, eftersom jag ska till en ny klubb tänkte jag fuska mig in som nybörjare och strutta runt i ett vitt bälte så länge jag kan. Hehe... skönt att bli underskattad, men det är egentligen emot reglerna.Men jag hittade papper igår att jag är på 4:e eller 5:e graden, vilket innebär rött, oranget, gult, lila eller svettgrönt bälte beroende på klubb och förbund... men det är typ fem år sedan jag slutade.Men som sagt, nu är jag vitbältare...
    Bra tänkt där Hur många grader finns det? Jag vet ju att svart bälte är högst. Fast på vissa har jag sett svart bälte med vita ränder, men det där är överkurs för mig. Hursom det finns grad 1,2,3,4,5...och högst är?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-11-29 00:06:52 följande:
    Sedek: Du kommer alltid vara äldre än mig iallafall Såg nyss denna trådstart: "Hur ska jag tänka?" och blev full i skratt, men sedan var ämnet väldigt deprimerande iofs.Typiskt att fråga på FL hur man ska göra för att tänka De får väl ta "hjärntillskott"!
    Nybörjarkurs för tänkande!
Svar på tråden Tråddödare igen....