Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare igen....

Isnogood skrev 2009-11-24 21:48:17 följande:
    Det finns två sätt att leva, antingen som om ingenting är ett under eller också är allting ett under.Källa: Albert EinsteinSmart snubbe.....
    Tamt...
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-24 22:45:07 följande:
    Om träffen blir av kan han få min autograf

Ajaj Sedek!
  • Scratchy
    Isnogood skrev 2009-11-24 22:52:29 följande:
    Skulle bli sååååå spännande med er i samma rum....
    Vilka menar du när du skriver "er"?
  • Scratchy
    Grizelda skrev 2009-11-24 23:03:39 följande:
    Suck. Undrar om jag har blivit en osynlig tråddödare IRL också... Har varit en månad på min nya praktikplats, och en av de anställda har gått från att vara supertrevlig till att bokstavligen behandla mig som luft. Jag är bekant med de flesta anställda, även den här personen, sedan flera år tillbaka, och hon har verkligen blivit som en omvänd hand. Jag sa lite skarpa saker på ett möte för två veckor sedan, men det var inte personligt mot henne, utan det var snarare att jag tog ställning för de anställda mot företagsledningen. Fast det kan ju finnas ömma tår som inte jag känner till... Visst, jag borde väl konfrontera henne och fråga vad hon håller på med, men dels vet jag inte om jag vill höra, dels blir jag förbannad för att jag tycker att hon inte beter sig som en vuxen människa på en arbetsplats, utan som en tjurig tonåring fast hon är över femtio. Någon som har något klokt att säga, eller ska jag starta en styrkekram-tråd i KR, där alla måste hålla med mig .
    Fråge henne vad är är hon reagerar på. För nu verkar du ju mest gissa och då är det inte lätt att göra något vettigt år situationen.
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-24 23:08:28 följande:
    Jag veeeet. Sitter här och läser bibeln och gör korstecknet febrilt.Tror jag ska köra några "Fader Vår" innan jag lägger mig för säkerhets skull.
    Har du blivit katolik också? Blir bara värre och värre det här.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-24 23:10:12 följande:
    Eller så kanske du har två konton?
    Vilket i så fall ger oss möjligheten att anmäla honom, för det är förbjudet på fl.

Jag skulle aaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig ha två konton. Förutom att jag ock Isnogood är samma person, men jag hoppas att ingen säger till moderatorerna. Och om någon gör det så se till att ni formulerar det så att Isnogood-delen av mig kastas ut.
  • Scratchy
    Isnogood skrev 2009-11-24 23:14:39 följande:
    "Läser förbannelser över dig, sticker nålarna djupt in i voodoodockan och blir smått hög av dofterna från alla rökelser"
    Grejen är att voodoo-dockor egentligen inte är kopplade till voodoo utan till svart magi. Och då svart magi separerat från voodoo...

Inte för att party-poopa din taktik, men ändå. Rätt ska vara rätt.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-24 23:22:21 följande:
    Nu börjar jag märka att jag återigen är den som gör flest inlägg! Fast det är ju tjugo över elva...så inte så konstigt kanske.
    Pladdertacka! *pekar*
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-24 23:25:00 följande:
    Varför heter det Voodoodockor? (seriös fråga)
    Dels för att det är vanligt med svart magi på Haiti och Benin, och då förväxlas med den katolicistiska idolatrin på samma ställen. Man kan alltså gå och köpa voodoo-figurer i dessa länder som är till för att tillbes, precis som katoliker tillber sina bilder av helgon.

Anledning nummer två är att Hollywood har kopplat voodoo till svart magis användning av dockor. I verklgheten finns dock lika mycket koppling mellan svart magi och andra religioner som med voodoo.

Det är vad jag vet, men jag är inte hel-expert på det.

Men just Hollywood förstör mycket av det riktigt. Schizofreni är ett annat exempel på något som Hollywood helt ändrat betydelsen av.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-24 23:29:06 följande:
    Jag har en fin måndagsmorgonbild på mig själv i galleriet. Den som tog bilden.....bless his soul...
    Hehehe... gillar bilden!
Svar på tråden Tråddödare igen....