• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-15 14:35:23 följande:
    Hoppsan, missade denna igår kväll...Ajdå, trist med skitsnack. Gruppbeteende går i ring, eller hela gruppens beteende börjar gärna om från nästan början om någon större förändring sker. Ex om ni fått en ny in i gruppen, en ny oväntad arbetsuppgift. Någon signifikant som utmärker sig slutar. Därför kan det man förväntar sig i början men inte när gruppen formats komma tillbaka.Eller så är de bara omogna Hoppas det fixar sig, det är ensamt på toppen som de säger. Du vara chef, eller hur?
    Ja, det är nog så vad gäller gruppbeteende. Men jag tror mest att det beror på omoget beteende

Vad gäller att vara chef...nu är vi nog alla fyra chefer, vilket kan ställa till en hel del. Sen att vi alla är trötta på den här uppgiften gör ju att vi lättare blir irriterade på varann. Men idag var det jätteroligt. Vi delade upp oss om två och två och som tur var hamnade jag med den personen jag har trevligast med. Han och jag har hittills inte irriterat oss på varann, utan tvärtom har vi så roligt tillsammans och massor att prata om också. Så idag gick det bra iaf.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-15 15:34:56 följande:
    Nej, men han hade tydligen kastat pasta på henne tidigare under dagen Vilka sötnosar de är!
    Hahha Måste nog betyda att hon inte är tillräckligt snygg!
  • Jagbyttenick
    Hahha Måste nog betyda att hon inte är tillräckligt snygg!
    Nej, det betydde nog att han inte gillar pasta Och hon ville gärna att skulle äta litegrann åtminstone. Men då visade han vad han tyckte på ett bestämt sätt.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-15 16:15:21 följande:
    Nej, det betydde nog att han inte gillar pasta Och hon ville gärna att skulle äta litegrann åtminstone. Men då visade han vad han tyckte på ett bestämt sätt.
    Jo, precis! Så ska det va'!
  • Sedek

Oj vad lugnt det var här...

Inte ens Isnogoods ordspråk får vi längre

• Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-12-15 22:19:13 följande:
    Oj vad lugnt det var här... Inte ens Isnogoods ordspråk får vi längre
    Nä och inget horoskop heller Och inga ord från många längre ju Jag jobbar helt sjuka dagar nu så jag vill ju läsa nåt kul när jag tittar in ju!!!
    Min Facebook-fortune från idag var iallafall rolig: "You are ugly and your mother dresses you funny"
    Natti tråden!
  • Velour

Morgondagens horoskop! Tack för påminnelsen J hjärtar A

*Väduren - Idag handlar det mycket om kommunikation och kontakter. Du är väldigt tillmötesgående mot människor, och något som rör utlandet får stor betydelse.

*Oxen - Du blir nervös och spänd när saker och ting inte utvecklas som du tänkt. Var öppen för det oväntade istället för att låsa dig vid en enda sak!

*Tvillingarna - Du kan verkligen charma och övertala din omgivning. Det kan göra dig till en god problemlösare, men du frestas också att använda ditt inflytande för att uppnå rent personlig vinning.

*Kräftan - Du inser hur mycket dina vänner betyder för dig, och du bjuder gärna på dig själv i olika sammanhang. Ett viktigt samtal ändrar dina planer för den närmaste tiden.

*Lejonet - Du känner dig på humör att pröva sådant du inte tidigare vågat dig på. Även på jobbet är du mer kreativ än de flesta. Vissa skakar på huvudet, men de flesta backar upp dig.

*Jungfrun - Dina känslor växlar snabbt och är emellanåt rätt så extrema. En person försöker dominera dig på ett försåtligt sätt, och då kan du gärna säga ifrån på skarpen.

*Vågen - Du är väldigt alert när det handlar om kunskap och information. Dessutom är du ärlig, och det gör att människor respekterar dig.

*Skorpionen - Du vill hjälpa en annan person men är inte säker på hur mycket du orkar med i längden. Det är nog bättre att ta det försiktigt än att skapa alltför höga förväntningar.

*Skytten - Det är nymåne i Skytten, och tar fram många av dina typiska drag: frihetsbehov, rastlöshet och nyfikenhet för att nämna några. Du är också väldigt optimistisk och kastar dig glatt in i nya projekt.

*Stenbocken - Du kan hävda dig själv även i större sammanhang. Men eftersom du redan har för mycket att göra vill du inte ställa upp med några nya åtaganden.

*Vattumannen - Du visar stor klokhet i en känslig bedömningsfråga. Människor som inte lagt märke till dig tidigare börjar få upp ögonen för dina kvaliteter.

*Fiskarna - Oförutsedda händelser gör att du måste ändra dina rutiner. Det är visserligen besvärligt, men samtidigt är det stimulerande med variation.

• Ord blind
    Velour skrev 2009-12-16 00:16:17 följande:
    *Väduren - Idag handlar det mycket om kommunikation och kontakter. Du är väldigt tillmötesgående mot människor, och något som rör utlandet får stor betydelse.
    Jaha, ja jag har ju nästan blivit sjukskriven (mitt jobb anses vara olämplig på grund av min graviditet och foglossning) men jag ser inte sambandet helt?

Jippie!!!!
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-12-14 23:17:16 följande:
    Ja, jo..Skönt att du är bättre iallafall. Jag ska nog också sova lite tidigare idag. Vårt grupparbete i sociologin dämpar mig så mycket. Det uppstår många irritationsmoment nuförtiden, då vi blir irriterade på varandra lite oftare. Sedan känner jag på mig att det är mycket skitsnack bakom ryggen på både mig och en annan i gruppen, vilket är så fel! När man jobbar i grupp och har gjort så sedan augusti i år, så borde man nog vid det här laget ha kommit in i varande lite mer och liksom kommit ut ur konfliktstadiet. Men nej...inte vår grupp inte. Känner mig rätt besviken faktiskt. Visst, vi skrattar och har roligt tillsammans men jag är inte dummare än att jag märker att det pågår en hel del skitsnack bakom rygg. Men, men...
    Det är så tröttsamt när folk inte har ryggrad!! Blä!
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-16 00:23:29 följande:

Jaha, ja jag har ju nästan blivit sjukskriven (mitt jobb anses vara olämplig på grund av min graviditet och foglossning) men jag ser inte sambandet helt?Jippie!!!!
    Men vad kul att du tittade in

Detta horoskop är för imorgon, så då får vi kanske vänta tills dess.

Ah, så du är nästan sjukskriven p.g.a. foglossning etc.? Vad skönt! Inte just foglossningen, men att du kan ta det lite lugnt.
Svar på tråden Tråddödare igen....