Velour skrev 2009-12-14 23:17:16 följande:
Ja, jo.. Skönt att du är bättre iallafall. Jag ska nog också sova lite tidigare idag. Vårt grupparbete i sociologin dämpar mig så mycket. Det uppstår många irritationsmoment nuförtiden, då vi blir irriterade på varandra lite oftare. Sedan känner jag på mig att det är mycket skitsnack bakom ryggen på både mig och en annan i gruppen, vilket är så fel! När man jobbar i grupp och har gjort så sedan augusti i år, så borde man nog vid det här laget ha kommit in i varande lite mer och liksom kommit ut ur konfliktstadiet. Men nej...inte vår grupp inte. Känner mig rätt besviken faktiskt. Visst, vi skrattar och har roligt tillsammans men jag är inte dummare än att jag märker att det pågår en hel del skitsnack bakom rygg. Men, men...
Hoppsan, missade denna igår kväll...
Ajdå, trist med skitsnack. Gruppbeteende går i ring, eller hela gruppens beteende börjar gärna om från nästan början om någon större förändring sker. Ex om ni fått en ny in i gruppen, en ny oväntad arbetsuppgift. Någon signifikant som utmärker sig slutar. Därför kan det man förväntar sig i början men inte när gruppen formats komma tillbaka.
Eller så är de bara omogna
Hoppas det fixar sig, det är ensamt på toppen som de säger. Du vara chef, eller hur?