• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Jagbyttenick
    Ord blind skrev 2009-12-17 00:46:03 följande:
    Ssrvitris, i vecka tolv. Sist vart jag sjukskriven i vecka tio.... :) Det är jobbigt att jobba, svårt att röra mig och böja mig (smärta). Ja, visst är det skönt! Det ska ju inte ha varit något problem innan om läkarna skrev utförligt, men det vet man ju inte som patient och så finns det anala handläggare på FK. Som väl är jobbar jag i Norge och här begär man omplassering/tillrettaleggning av arbetet och finns det inget annat jobb inom företaget så blir man ledig. :)
    Jo tack, jag vet hur det där känns, förstår att serveringsjobb är väldigt påfrestande :-/
    Ah låter bra ju! Så kunde vi ju haft det också tycker jag!
  • Ord blind
    Jagbyttenick skrev 2009-12-17 12:49:32 följande:
    Jo tack, jag vet hur det där känns, förstår att serveringsjobb är väldigt påfrestande :-/Ah låter bra ju! Så kunde vi ju haft det också tycker jag!
    Ja, det hade varit super! Jag har aldrig förstått de som säger att våran socialförsäkring är bra i Sverige, skulle jag bli ledig går jag hemma med full lön, i Sverige om du lyckas få havandeskapspenning, efter vecka 32, får du 80% av din SGI, vilket enligt min mening är uruselt, du ska straffas för att du gör samhället en tjänst och skaffar barn om du råkar tillhöra den gruppen som inte fysiskt klarar av att jobba under graviditeten.... Staten ska som vanligt ha utan att ge. I Norge kan du begära omplassering redan i vecka 6 om jag inte missminner mig, ännu tidigare om du jobbar med direkt farliga saker till exempel kemikalier.
  • Velour

Idag är det ett riktigt förbaskat väder Visst, det är jättefint med snö, men måste det BLÅSA så förbaskat mycket?! Det var verkligen inte roligt att stå i busskuren och vänta på bussen, även om det bara var sex minuters väntan. De sex minuterna kändes som en timme p.g.a. den nästintill dödande kylan. Fyyyyyyyyy!!

• Isnogood

Oj oj oj....vad ni har skrivit mycket här.....eller inte....
    -Vad har hänt..?
    Har alla gått i ide..?
    Jag förstår er....sjukt kallt ute...o inte var det kul att komma hem i dag o upptäcka att det är 8 grader inomhus.... BURR BURR BURR.....

• Isnogood

Johupp...o här är det som vanligt.... när jag väl är här så är ingen annan här....

Suck...

Ja ja...så kan det gå....

Nu har jag i alla fall bakat klart alla saffransbullar och pepparkakor som ska med på julafton, julklapparna är inköpta och huset pyntat....på lördag som fö är min enda lediga dag innan jul så ska jag (om vädret tillåter...) ut o hugga en julgran
    sedan så tror jag nog att jag klär den o gör den i ordning redan då...även om jag annars alltid hållt hårt i "uppväxttraditionerna" om att man inte gör det förren på kvällen den 23e medans julskinkan e i ugnen o sedan står o svalnar för att när allt e klart njuta av en skinksmörgås....men jag vet inte hur jag ska hinna med allt....
    -Alternativt....så blir vi utan gran i år....men det känns sååååååå tråkigt.... "velar"

• Isnogood

Åh....bortsett från att jag fryser sjukt mycket....( ) Så sitter jag o njuter av en stunds ledighet och lyssnar på Apocalyptica......underbart......

"Skickar ut tacksamhetskramar över landet till qwerty66 som hjälpte mig med Spotify"

• Velour
    Isnogood skrev 2009-12-17 19:56:26 följande:
    Johupp...o här är det som vanligt.... när jag väl är här så är ingen annan här....Suck... Ja ja...så kan det gå....Nu har jag i alla fall bakat klart alla saffransbullar och pepparkakor som ska med på julafton, julklapparna är inköpta och huset pyntat....på lördag som fö är min enda lediga dag innan jul så ska jag (om vädret tillåter...) ut o hugga en julgran sedan så tror jag nog att jag klär den o gör den i ordning redan då...även om jag annars alltid hållt hårt i "uppväxttraditionerna" om att man inte gör det förren på kvällen den 23e medans julskinkan e i ugnen o sedan står o svalnar för att när allt e klart njuta av en skinksmörgås....men jag vet inte hur jag ska hinna med allt....-Alternativt....så blir vi utan gran i år....men det känns sååååååå tråkigt.... "velar"
    Oj, åtta grader inne är inte kul!! Det är ju nästan lika kallt som ute (för mig iaf). Men vilken superkvinna du är då Hinna med allt och lite till...det är coolt.

Hur går det med sjuka hästen? Är den bättre nu?
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-12-17 20:51:55 följande:
    Oj, åtta grader inne är inte kul!! Det är ju nästan lika kallt som ute (för mig iaf). Men vilken superkvinna du är då Hinna med allt och lite till...det är coolt.Hur går det med sjuka hästen? Är den bättre nu?
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Joodå...liiite bättre...
    -Han fick (tillsammans med kompisen) vara ståendes på "boxvila" i stallet i tre dygn men är nu ute igen...peppar peppar så verkar det gå bra...men lite svårt är det att veta då det är så mycket snö o väldigt halt...det blir liksom väldigt svårt att se om han går "rent" eller inte....

-Tio minus ute...o det sjunker fortfarande....f f f f f fryyyyyyyyser....
    Nu är det i alla fall nästan 18 grader inne....men det går segt....o så blåser det ju storm ute....inte kul.....
  • Midka

Kram på er!
    Även om jag inte är inne så ofta just nu är det ändå gott att veta att ni finns här om jag skulle behöva småsnacka lite!!!

Just idag slog det mig att denna tråd är skapad den 24 sept... Ganska lustigt så här i Jultider.... Det innebär i alla fall att det är 7 dagar tills den dör pga regelverk. Får se om någon är så engagerad att denne skriver på självaste Julafton? I annat fall måste vi skapa en ny tråd! Har någon, någon ide om vad vi ska kalla den nya?

Svar på tråden Tråddödare igen....