• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

Men nu vill jag sova lite. Eller som Sedek skulle säga, vila organen lite

Godnatt!

• Velour
    Scratchy skrev 2009-12-20 02:36:37 följande:
    Han är ju inte sanning!
    Han är störtskön
  • Velour

Var bara tvungen att göra en grej till. Den här reklamen tror jag alla känner till. Robotkillen är med i den här reklamen. Det är den mörka killen med skägg, i vit tröja, som dansar fram och skålar

http://video.google.com/videoplay?docid=8633724739663670852#

• Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 02:55:00 följande:
    Var bara tvungen att göra en grej till. Den här reklamen tror jag alla känner till. Robotkillen är med i den här reklamen. Det är den mörka killen med skägg, i vit tröja, som dansar fram och skålar video.google.com/videoplay?docid=863372473966...#
    Hehe... vilka minnen...
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-19 22:18:59 följande:
    Jag har aldrig någonsin deltagit i sådana här trådar där deltagarna blir en sorts sluten grupp. Visst har jag kanske gjort ett par inlägg i "grupp"-trådar förr, men har aldrig skrivit mer än kanske en eller två inlägg och sen hoppat av. Men när jag upptäckte den här tråden tänkte jag att det lät intressant. Främst för att jag kände mig riktigt träffad. Den förra tråddödartråden kommer jag inte ens ihåg om jag kände till..Kanske spg jag den, men ignorerade den..Hursom, jag kände mig träffad angående denna tråd, skrev första inlägget, fick omedelbar och positiv respons och blev kvar
    Jag håller med. Jag fastnade här och nu är jag... fast! Det kan gå dagar utan att jag är ute på nätet och sen tittar jag in här och konversationen består. Nästan som att få delta i en storfamilj....
  • Midka
    confligere skrev 2009-12-19 23:51:59 följande:
    Haha... nej riktigt så illa är det inte. Men vi har ju översättarna som är himla ladida-människor som uttrycker sig så himla fint och de klagar alltid på att vi förvränger budskapen. Men vi översätter i snitt 75 gånger snabbare än vad de gör. (Okej det var en påhittad siffra.)Och vi jobbar korta pass för att inte säga fel. Just ben och njure har jag aldrig blandat ihop, men väl njure (riñón) med knä (rodilla). De blir lite lika när man uttalar dem. Likadant njure (riñón) med hörn (rincón). Fast då fattar ju alla att det är fel eftersom hörn inte är en kroppsdel. Sen sa jag strumpa när jag menade knä en gång också. En stackars fotbollsspelare som fått en förslitning i strumpan.
    Så det finns statuskonflikt mellan översättarer och tolkar... Förvånar mig inte med tanke på de syrliga kommentarerna som brukar finnas med när man ser en tjuvladdad film med någon icke ansluten översättare.

Är du aktoriserad? och i så fall på alla språk??
    Själv kan jag ha problem att höra då och då och då kan det bli lite roligt.... Som när de pratade om hall 1 och hall 2 och jag tecknad kl halv 1 och kl halv 2 innan jag förstod att det rörde sig om hall (som i stor lokal på industri) nr 1 och nr 2. Sååå lätt att göra fel.....
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-20 01:58:57 följande:
    Nu byter jag ämne. Den är här skitrolig

Den är som när man är riktigt sjuk och blir "tvungen" att titta på tio avsnitt av våra värsta år eller march och upptäcker att man tycker de är riktigt bra och vill se fortsättningen... Hjärntvätt tror jag det kallas....
Svar på tråden Tråddödare igen....