• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Midka
    Isnogood skrev 2009-12-20 20:33:00 följande:
    Näe...inte ALLA....Men nu har jag ju hittat så många som jag vill ha...o jag är endå för gammal för att "försöka göra mig snygg för männens skull" ( ) så nu tänker jag helt enkelt bara göra detta för att jag VILL...
    Jag har en jag vill göra men den kostar runt 4000 kr och då blir jag snål... Behöver ny soffa och just nu sitter jag hellre skönt än har fin utsikt..
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 20:36:29 följande:
    Nej, men det är fortfarande sant att tjejer får slita dubbelt så hårt för att bli respekterade jämfört mot en kille som gör exakt samma sak. Dessutom är ju åldersdiskrimineringen också ett faktum som ofta gör att unga eller gamla kvinnor får sämre villkor helt enkelt. Jag är för rättvisa på alla plan och ville mest bara påpeka att det är tråkigt när folk bestämt hävdar att de INTE är feminister. Då menar man ju att det är rätt att ha ett ojämställt samhälle.Dessutom är jag naturligtvis även "maskulinist" och tycker att männen ska ha det lättare, t.ex. i skolans värld där många killar får lägre betyg än tjejerna trots likvärdiga prestationer.Håller med om delar i alla era argument, så vi kan nog fortsätta vara vänner ändå
    Jag tycker oxå att det är åt hel... med att pojkar inte "får" använda rosa. Det anses för tjejjigt! Som om det är något dåligt??
    Jag har en gång nekat till inköp av ett par byxor med röda knappar för att jag var orolig att han skulle bli retad på dagis. (Han var redan tillräckligt utsatt på den sat...s avdelnigen.) Är det klokt?
    Tur att vi i alla fall kan fortsätta vara vänner
    Kanske bäst att jag lägger band på mig innan jag säger för mycket..
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2009-12-20 20:42:30 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 20:36:29 följande: Jag tycker oxå att det är åt hel... med att pojkar inte "får" använda rosa. Det anses för tjejjigt! Som om det är något dåligt?? Jag har en gång nekat till inköp av ett par byxor med röda knappar för att jag var orolig att han skulle bli retad på dagis. (Han var redan tillräckligt utsatt på den sat...s avdelnigen.) Är det klokt? Tur att vi i alla fall kan fortsätta vara vänner Kanske bäst att jag lägger band på mig innan jag säger för mycket..
    Ja, skitlöjligt! Har faktiskt tänkt köpa docka med dockvagn till honom i julklapp. Min son har massor med färgglada kläder i t.ex. rött och lila. Rosa får han inte, men det är mest för att hans far inte gillar den färgen.
    Rättvisa är min lilla käpphäst, det ska inte spela någon roll med ålder, kön eller hudfärg för hur man blir bemött i samhället!
  • Sedek

Intressanta diskussioner, läser och begrundar.

Killen på 6 år här hemma har röda utebrallor vad betyder det? Han är jättestolt över dem.

• qwerty66
    Isnogood skrev 2009-12-20 20:33:00 följande:
    Näe...inte ALLA.... Men nu har jag ju hittat så många som jag vill ha...o jag är endå för gammal för att "försöka göra mig snygg för männens skull" ( ) så nu tänker jag helt enkelt bara göra detta för att jag VILL...
    skulle vi inte få se ett kort föressten eller ligger det på sidan 345 eller nått?
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 20:46:35 följande:
    Ja, skitlöjligt! Har faktiskt tänkt köpa docka med dockvagn till honom i julklapp. Min son har massor med färgglada kläder i t.ex. rött och lila. Rosa får han inte, men det är mest för att hans far inte gillar den färgen. Rättvisa är min lilla käpphäst, det ska inte spela någon roll med ålder, kön eller hudfärg för hur man blir bemött i samhället!
    Men det är samma här! Hans far är inte förtjust i rosa!! Jag tycker det är überintressant (gjorde detta mig automatiskt till sthlmare nu.. ?) Rosa värderas som en lägre stående färg. Det kan låta fånigt men klä pojken i rosa byxor och skåda reaktionen... Det är kraft bakom den! Det gör att jag funderar på varför kvinnor och homosexuella (ofta förknippas en pojke i rosa för att växa upp till att bli homosexuell) upplevs som så farligt?
  • Midka
    Sedek skrev 2009-12-20 20:46:52 följande:
    Intressanta diskussioner, läser och begrundar.Killen på 6 år här hemma har röda utebrallor vad betyder det? Han är jättestolt över dem.
    Rött är inte lika värdeladdat och anses väl mer pk idag men prova att köpa ett par rosa!
  • qwerty66

rädda pojkarna!!

Vad är det jag läser? röda byxor? rosa? dockvagn??

förstör dem inte

herregud.. .räcker det inte med att alla hysteriska dagikärringar ska ha gjälm på ungarna och tammefan knäskydd.... gud förbjude att de klättrar i träd!! de stackars pojkarna kan ju göra illa sig eller slå ut en tand!!!

mer rättvisa åt pojkarna!! :)

sen kan tjejerna bli militanta feministflator då de blir äldre så jämnar det nog ut sig med arbetrollerna... hur vettefan :)

hehehe intresanta diskussioner idag/ikväll faktiskt... sitter alla hemma med söndagsångest samt jul-stress och filosoferar ?

• Sedek
    Midka skrev 2009-12-20 20:54:05 följande:
    Rött är inte lika värdeladdat och anses väl mer pk idag men prova att köpa ett par rosa!
    Haha, jag som trodde det var jämställt med rött! Men han har faktiskt en brosch på sig ibland, det måste väl ändå räknas. Han är superstolt
  • Velour

Isnogood,

såklart! Du är absolut för gammal!

(citatfunktionen funkar inte för mig igen)

Svar på tråden Tråddödare igen....