Jagbyttenick skrev 2009-12-20 20:36:29 följande:
Nej, men det är fortfarande sant att tjejer får slita dubbelt så hårt för att bli respekterade jämfört mot en kille som gör exakt samma sak. Dessutom är ju åldersdiskrimineringen också ett faktum som ofta gör att unga eller gamla kvinnor får sämre villkor helt enkelt. Jag är för rättvisa på alla plan och ville mest bara påpeka att det är tråkigt när folk bestämt hävdar att de INTE är feminister. Då menar man ju att det är rätt att ha ett ojämställt samhälle.Dessutom är jag naturligtvis även "maskulinist" och tycker att männen ska ha det lättare, t.ex. i skolans värld där många killar får lägre betyg än tjejerna trots likvärdiga prestationer.Håller med om delar i alla era argument, så vi kan nog fortsätta vara vänner ändå
Jag tycker oxå att det är åt hel... med att pojkar inte "får" använda rosa. Det anses för tjejjigt! Som om det är något dåligt??
Jag har en gång nekat till inköp av ett par byxor med röda knappar för att jag var orolig att han skulle bli retad på dagis. (Han var redan tillräckligt utsatt på den sat...s avdelnigen.) Är det klokt?
Tur att vi i alla fall kan fortsätta vara vänner
Kanske bäst att jag lägger band på mig innan jag säger för mycket..