• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Midka
    Scratchy skrev 2009-12-20 22:29:55 följande:
    Jag som bott utomlands är ju också lite förvirrad på det där. Det är ju inte alla ställen som delar Sveriges ideal av jämställdhet. Många tycker ju att vår definition är jättekonstig och vill inte alls ha vår jämställdhet i sina samhällen. Det var svårt när jag koordinerade biståndsprojekt i Colombia, att försöka förklara att kvinnorna där nere inte var intresserade av jämställdheten så som svenskarna ville ha den. De ville ju vara hemmafruar och ta hand om barnen. Det är varje kvinnas rätt och totalt ovärdigt att behöva jobba efter att man skaffat barn.
    Eller hur! Och här på FL diskuteras det om att sv kvinnor fördärvar sina barn för att man lämnar dem på dagis.... Män anses nog inte som fullvärdiga som inte kan försörja sin kvinna och sina barn.... (Jag vet inte men jag gissar..)

Själv har jag varit med om att lämna barn på dagis där de inte tagit sitt jobb på allvar och det har fått vidriga konsekvenser för vårt barn. Lev med det och försvara vår kultur.... Ändå är det skönt för mig att kunna sälja bilen, köpa dator mm utan att behöva fråga någon om lov. Värderingarna krockar.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-12-20 22:31:02 följande:
    ANDRA filen menade jag ju...
    Det lät bättre

Eller så kan man bara säga korvryttare.
  • Midka
    Scratchy skrev 2009-12-20 22:31:02 följande:
    ANDRA filen menade jag ju...
    Så lätt att det blir som det blir...
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-20 22:36:57 följande:
    nr
    Jag vill nog inte prata mer med dig ikväll.... *ler*
  • Scratchy

Confligere, stack du eller? Jag tänkte ju att du skulle bjuda på en öl eller två i Göteborg imorgon. Måste jag ringa för att få tag på dig eller?

Jaja, då outar jag dig istället. (För er som inte vet så brukar vi presentera varandra för folk när vi är på krogen. Mycket roligare än att presentera sig själv.)

Confligere heter irl "*******"... eller vänta, hur många bokstäver är det nu? *Räknar på fingrarna.* Fyra. Okej, Confligere heter egentligen "****". "****" i Lönneberga. Han är tolk. Väldigt duktig tolk till och med, men just nu pluggar han psykologi eller nåt sånt för att han tror att han kommer att mogna då.

Han pratar bred småländska och har stor talang för språk, men för absolut inget annat än språk. Om någon frågar oss vem av oss som är störst så är det så att jag är längst men han är äldst och tyngst. Han tycker om stickade tröjor och stickade mössor. Han dricker helst fulöl och äter skräpmat. Han är sån där som är väldigt snäll och ödmjuk, så han får lätt tjejkompisar men inte flickvän.

Om ni vill veta något annat om Confligere är det bara att fråga mig. Jag ger bättre svar än vad han ger...

• Velour
    Sedek skrev 2009-12-20 22:38:53 följande:
    Grattis
    Tack
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-20 22:40:08 följande:
    Jag vill nog inte prata mer med dig ikväll.... *ler*
    Just ja! Förlåt, jag borde ha kommit ihåg att du också ville ta ett nummer.

Kjam?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-20 22:32:15 följande:
    Fast jag anser att man måste få välja vilket liv man ska leva, om man har möjlighet till det. I Sverige anses det som negativt om en kvinna väljer att leva som hemmafru, trots att hon själv har valt det. Visst, jag skulle nog inte vilja leva så riktigt, men tycker att det är fel att ta ifrån kvinnor den rätten.
    Och därför borde man ha en riktigt föräldrapenning (om man är hemma och väljer att inte ha barnen på dagis) och ta bort kvoteringen av dagarna för att låta familjerna välja själva. De kvinnor som vill jobba idag gör nog det, så jämställda som vi är ändå.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-20 22:40:20 följande:
    Confligere, stack du eller? Jag tänkte ju att du skulle bjuda på en öl eller två i Göteborg imorgon. Måste jag ringa för att få tag på dig eller?Jaja, då outar jag dig istället. (För er som inte vet så brukar vi presentera varandra för folk när vi är på krogen. Mycket roligare än att presentera sig själv.)Confligere heter irl "*******"... eller vänta, hur många bokstäver är det nu? *Räknar på fingrarna.* Fyra. Okej, Confligere heter egentligen "****". "****" i Lönneberga. Han är tolk. Väldigt duktig tolk till och med, men just nu pluggar han psykologi eller nåt sånt för att han tror att han kommer att mogna då. Han pratar bred småländska och har stor talang för språk, men för absolut inget annat än språk. Om någon frågar oss vem av oss som är störst så är det så att jag är längst men han är äldst och tyngst. Han tycker om stickade tröjor och stickade mössor. Han dricker helst fulöl och äter skräpmat. Han är sån där som är väldigt snäll och ödmjuk, så han får lätt tjejkompisar men inte flickvän. Om ni vill veta något annat om Confligere är det bara att fråga mig. Jag ger bättre svar än vad han ger...
    Några fler detaljer så hade jag lätt kunnat ta reda på hans namn med
Svar på tråden Tråddödare igen....