• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-20 22:07:05 följande:
    där håller jag med, fast det beror nog mest på att jag inte smin kar mig själv -skulle kännas konstigt om killen sminkade sig mer.
  • Midka
    Sedek skrev 2009-12-20 21:37:34 följande:
    Det är ju just det många debatter handlar om, att kvinnorna inte får samma chans som männen. Problemet flyttas då till hem och skola med uppfostran och hållningsätt inför sina barn, flickor och pojkar.Kan villigt erkänna att min lilltjej kommer få precis allt hon pekar på, bara hon säger snälla pappa. Det GÅR inte att motstå, men för jämställdhetens skull ska jag försöka
    Det är egentligen inget mot att vi kvinnor klagar på män utan att reflektera en sekund på att det är vi som uppfostrar dem.... (Givetvis inte helt och hållet ensamma men det är oftast kvinnor som står för markservice till sina söner enligt mig....)
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 22:06:01 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:05:23 följande: Hoppas han blev ersatt av någon mer mänsklig.
    Jodå, annars hade jag inte stannat kvar, har varit där tio år nästa år. Just nu har jag en ganska skräddarsydd tjänst och har lärt mig att inte ta lika mycket skit
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:54:34 följande:
    Ah, Ok. Men jag håller ändå på detta att väldigt många kvinnor råkar illa ut på arbetsplatsen just för att de är kvinnor. Te.x jag (igen), blev grovt sexuellt trakasserad när jag jobbade på Ericsson, som ju var ett mansdominerat område. De som det som något normalt. Även chefen var med på det. Och naturligtvis tog ingen mig seriöst när jag påpekade detta.
    Jag håller med om det också. Därför är jag för jämställdheten och mot feminismen, för de jobbar inte alls åt samma håll.

Feminismen i Sverige har drabbats hårt av oligarkins järnlag och verkar inte bry sig om jämställdhet längre.

Alla borde behandlas med respekt på sin arbetsplats. Jag tror också att det kan förvärras just av hämdbegär. Till exempel så är det väldigt vanligt på kvinnliga arbetsplatser att man sätter upp lappar i stil med "En kvinna behöver en man lika mycket som en guldfisk behöver en cykel". Sånna grejer är vanligare på kvinnliga arbetsplatser, men det kanske beror på att just att kvinnorna upplever sig undantryckta i samhället. Samtidigt kan det leda till att männen blir arga och går till samma nivå på sina arbetsplatser. Och eftersom media hela tiden försöker trycka på att alla blir så illa behandlade så kommer folk tro att de måste hävda sig mer än de egentligen behöver.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:07:28 följande:
    Och vi är båda hetero idag.
    Jo...eller är du säker på det?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:08:16 följande:
    Jodå, annars hade jag inte stannat kvar, har varit där tio år nästa år. Just nu har jag en ganska skräddarsydd tjänst och har lärt mig att inte ta lika mycket skit
    Micket, micket bera (persisk brytning)

Önskar få jobba på en arbetsplats med MÄNSKLIGA arbetskollegor när jag får jobb i framtiden.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 22:08:28 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:07:28 följande: Jo...eller är du säker på det?
    Tja, jag kan ju inte svara för brorsan men han har bara dejtat tjejer änsålänge.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-20 22:08:27 följande:
    Jag håller med om det också. Därför är jag för jämställdheten och mot feminismen, för de jobbar inte alls åt samma håll.Feminismen i Sverige har drabbats hårt av oligarkins järnlag och verkar inte bry sig om jämställdhet längre.Alla borde behandlas med respekt på sin arbetsplats. Jag tror också att det kan förvärras just av hämdbegär. Till exempel så är det väldigt vanligt på kvinnliga arbetsplatser att man sätter upp lappar i stil med "En kvinna behöver en man lika mycket som en guldfisk behöver en cykel". Sånna grejer är vanligare på kvinnliga arbetsplatser, men det kanske beror på att just att kvinnorna upplever sig undantryckta i samhället. Samtidigt kan det leda till att männen blir arga och går till samma nivå på sina arbetsplatser. Och eftersom media hela tiden försöker trycka på att alla blir så illa behandlade så kommer folk tro att de måste hävda sig mer än de egentligen behöver.
    Men du tycker ju som jag! Jag skrev ju för några sidor sedan att jag är för jämställdhet (eller rättvisa) men inte för feminism.

Håller med om vartenda ord
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:10:05 följande:
    Tja, jag kan ju inte svara för brorsan men han har bara dejtat tjejer änsålänge.
  • Jagbyttenick

Nä, nu är det så ojämställt här att min man vill använda datorn, så jag får väl gå och fixa med naglarna eller nåt.
    Bara tre dagar kvar att jobba innan långledigt iallafall. Behövs efter denna höst! Om jag nu kommer till jobbet med bussarna imorgon Det har ju SNÖAT i Skåne
    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Trådkraaaam

Svar på tråden Tråddödare igen....