Velour skrev 2009-12-20 21:54:34 följande:
Ah, Ok. Men jag håller ändå på detta att väldigt många kvinnor råkar illa ut på arbetsplatsen just för att de är kvinnor. Te.x jag (igen), blev grovt sexuellt trakasserad när jag jobbade på Ericsson, som ju var ett mansdominerat område. De som det som något normalt. Även chefen var med på det. Och naturligtvis tog ingen mig seriöst när jag påpekade detta.
Jag håller med om det också. Därför är jag för jämställdheten och mot feminismen, för de jobbar inte alls åt samma håll.
Feminismen i Sverige har drabbats hårt av oligarkins järnlag och verkar inte bry sig om jämställdhet längre.
Alla borde behandlas med respekt på sin arbetsplats. Jag tror också att det kan förvärras just av hämdbegär. Till exempel så är det väldigt vanligt på kvinnliga arbetsplatser att man sätter upp lappar i stil med "En kvinna behöver en man lika mycket som en guldfisk behöver en cykel". Sånna grejer är vanligare på kvinnliga arbetsplatser, men det kanske beror på att just att kvinnorna upplever sig undantryckta i samhället. Samtidigt kan det leda till att männen blir arga och går till samma nivå på sina arbetsplatser. Och eftersom media hela tiden försöker trycka på att alla blir så illa behandlade så kommer folk tro att de måste hävda sig mer än de egentligen behöver.