Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-11-19 10:52:08 följande:
    Godmorgon flickor.Har haft en riktig skit natt, Liam sa godnatt kl 02, vid det laget var ju sjukt övertrött och somnade inte förens runt kl 4, och kl 06 så sa Meja godmorgon Heja heja. Dessutom har jag bajs ont i armen efter vaccinationen, tog sprutan i tisdags, kände inte så mycket igår men idag gör det sjukt ont.Sååå, nu har jag gnällt av mej lite Behöver lite hjälp, tänkte ta kort på Liam och Meja att förstora och ge bort i julklapp till släktingar, nån som har tips på fina matchande kläder?
    Gud, det låter som du behöver få piggas upp!! *bjuder på kaffe och skickar ut dig i shoppingrymden*
    Tyvärr ingen koll på Katvig leggingsen.
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2009-11-19 11:12:49 följande:
    Ooooh tack...upptäckte dessutom just att vi har soppatorsk på kaffe här hemma *suck*... Shysst att du bjussar.
    Ooo no kaffebrist är inge bra!!
    Jag har haft två sömnlösa nätter på raken toppat med en krupp-vakar-natt så jag har laddat på bra med kaffe kan jag lova!! *Skickar över till Ängeln så hon klarar dagen*

Hur är det med Lilla Meja? Växer så det knakar el? Går det bra med storebror, stolt eller avundsjuk?
    Så himla söt hon är och så lik Liam
  • Fantastiska Skatt
    Greksmurfen skrev 2009-11-19 11:20:00 följande:
    trodde det.... nu till natten så testade jag att bara ge mollipect som ja gett under dagen, vilket var ett stort misstag =S.... han hostade så han höll på att kräkas =(å man hörde där kruppaktiga med =( ävwn om det inte låter lika illa som innan... så det blev till att ge han lepheton.desentholen den hjälpte iaf.. tog ju en stund men sen så fick han iaf sova rätt bra...hur läge har hosta å så hållt i sig på din lillgrabb??.... läkaren när vi var på barnakuten i sön åd han fick inhalera, trodde ev att han kan var på väg attutveckla astma med=S.... men det får tiden avgöra ådet lä man märka nu i vinter sa han.... men tro att har de känsliga luftrör så är de rätt lätt att dra på sig astma med.. det har väll din kille va?både astma å krupp?
    Nej här började det igårkväll. Somnade vid 19 i mitt knä framför tv:n och vid 21 var det kört. Pang bom bara utan minsta förvarning eller "försämring" han blev tokdålig på en gång. Läskigt..
    Så vi satt invirade i duntäcke och mössa på altanen och "tittade på natten" inatt Ibland får man vara klurig med de små Ett tips om Maxen har jobbiga nätter! Hjälper ganska bra faktisgt.
    Ja han har både krupp och astma, började med krupp här också. Hoppas Max klarar sig!
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 11:24:37 följande:
    Usch vad alla är sjuka då Krya på kram till alla sjuka små barn och trötta slitna mammorHemska tider detta med allt som går nu...och helt otroligt, men Maia är inte ens det minsta förkyld Hon har "bara" sina magproblem nu, annars verkar hon må jättebra. Astma, krupp och allergibesvär är hon helt befriad från för tillfället *peppar peppar*. Kaaaaanske hon börjar växa ifrån det *HOPPAS*
    Ååå Hoppas hoppas, hon har ju haft det så himla jobbigt!!
    *håller tummarna*
    ängeln83 skrev 2009-11-19 11:25:31 följande:
    Näääh, jag fungerar lixom inte utan kaffe, speciellt såhär på morgonen, jag vaknar lixom aldrig om jag inte får mina 2-3 koppar morgon kaffe Orkar inte dra iväg till affären heller så jag får snällt vänta tills gubben kommer hem.Det är bra med Meja, o ja hon växer, är ju fortfarande ganska så liten men betydligt större än när hon föddes, skulle tippa på att hon väger runt 3,2 kg nu *stooooora sejjan* Liam är stolt storebror men man märker ju att han testar, men får han bara uppmärksamhet så går det super bra
    Hehe du är som jag, minst två koppar för att ens ta mig till jobbet där jag sätter på bryggaren det första jag gör

Naaw klart han är stolt *gosis* Skönt att det funkar så bra!
    HiHi stora tjejen? Oliwer har aldrig varit så liten Stoor kille redan när han föddes!
  • Fantastiska Skatt
    Greksmurfen skrev 2009-11-19 11:20:00 följande:
    trodde det.... nu till natten så testade jag att bara ge mollipect som ja gett under dagen, vilket var ett stort misstag =S.... han hostade så han höll på att kräkas =(å man hörde där kruppaktiga med =( ävwn om det inte låter lika illa som innan... så det blev till att ge han lepheton.desentholen den hjälpte iaf.. tog ju en stund men sen så fick han iaf sova rätt bra...hur läge har hosta å så hållt i sig på din lillgrabb??.... läkaren när vi var på barnakuten i sön åd han fick inhalera, trodde ev att han kan var på väg attutveckla astma med=S.... men det får tiden avgöra ådet lä man märka nu i vinter sa han.... men tro att har de känsliga luftrör så är de rätt lätt att dra på sig astma med.. det har väll din kille va?både astma å krupp?
    Eller menade du när det började på honom första gången? Isf när han var 1år men denna omgången igår .
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2009-11-19 11:26:41 följande:
    Smakråd tack...har rotat i garderoberna och det enda jag hittar är detta, funkar det på en syskonbild?
    *snabb jag e da*

Ja det tycker jag absolut funkar!! Behagliga färger ihop trots att det är så olika mönster, tror det blir jättebra!
  • Fantastiska Skatt
    Greksmurfen skrev 2009-11-19 12:03:30 följande:
    menade både och iof=)alltid intressant å höra hur andra har haft det å hur det utvecklats... men fick han både kruppen å astman samtidgt lr?? maxen har ju haft kruppen sen han var 5mån å den återkommer ju som sagt varje gång han blir sjuk....
    Januari -08 fick han krupp och sedan tog det kanske 6 mån innan han fick astman?? Men då ganska lindrigt. Märkte att den s.k kruppen förändrades och att han inte svarade lika br apå medecinen längre (konstigt va? var ju fel..) Så för lite mer än ett år sedan tror jag det är som han behövde börja medicinera för astman.
    Jag är Astmabarn och hans pappa kruppbarn - taskiga gener minst sagt...

Men lille vän, 5 månader? Usch måste varit jobbigt när han var så pytte!
    ängeln83 skrev 2009-11-19 12:04:22 följande:
    Visst gör det Tycker printet och ränderna är super läckra ihop, MEN...provade just bodyn på Meja och hon drunknade verkligen i den
    Hmm ojda
    ängeln83 skrev 2009-11-19 12:03:38 följande:
    Haha, o jag brukar ladda bryggaren på kvällen så det bara är att trycka igång den det första jag gör på morgonen Nääh, nu får vi sluta prata kaffe *super sugen*Vad vägde Oliwer? För mej är allt över 3 kg super stort, 2 kg känns med normalt för mej
    Han vägde strax över 4 kg och jag tyckte han va liiiten
    Jösses 2 små nätta kilon
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2009-11-19 12:42:49 följande:
    Ha ha, Liam vägde 4 kg när han var 3 månader
    HaHa det är ju tur att de är så olika de små gullefjunen

Hmm 3 månader, var nog då Oliwer började se ut mer som en fotboll än en liten oskyldig bebis - jisses så rund (& goo) han va
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-11-19 12:45:43 följande:
    Wohooo nu har vi ström igen! VAd händer här? HAr jag missat nåt?
    Jippie!! Hur länge har ni varit utan?

Njä du har nog inte missat ngt, krupp, astma och barnens sjukdomar i största allmänhet har stått på förmiddagens OT lista ... *måste hittta något danskt att flika in med snart*

Hur har ni det? Alicia bättre?
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-11-19 12:56:11 följande:
    Strömmen gick här kl 22.30 igår. Så inte så farligt länge ändå, jämfört med andra gånger.Krupp och astma kan man ju diskutera i evigheter. Har av båda sorterna här hemma.Vissa av oss har det bra här medan vissa mår sämre. Anjelin har nog ingen feber men är rejält förkyld med kruppljud emellanåt. Ja du vet, när man hör att det kommer inatt?Alica mådde ganska bra på dagen igår, men är sämre idag. Pratade med bvc-sköterskan i annat ärende och han så då att A har alla symtom på svininfluensan och minsta lilla att febern stiger eller att hostan blir värre ska vi till läkare. Tycker dock att hon är bättre igen nu...Och så var det nåt danskt att flika in med..... *funderar*KOmmer bara på att jag vill ha hummelrea i massor!
    Inte så farligt?? Jag hade nog fått panik efter en timme eller två *storstadsbarn har kanske inte i skogen att göra?*

Hoppas Anjelin klarar sig undan en jobbig natt!
    Hua håller tummarna att det inte är influensan och OM det är det att det inte blir värre än vad det redan är. Går ju uppenbarligen andra virus som ger samma symtom som svininfluensan .. pust.

Jahapp där gjorde du din dansk-kvot, vad ska jag komma med då? Jag vill ha .. jag vill ha... jag vill ha Molo news
  • Fantastiska Skatt
    Tejja skrev 2009-11-20 16:00:09 följande:
    Så här står det på vårdguiden:

Symtomen på svininfluensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet. Svininfluensan kan också ge diarré och kräkningar. 

Känns himla svårt att skilja influensorna åt då. Jag vill ju veta om vi kan skippa vaccinationen med gott samvete!
    Fast jag tror det enda sättet är att ta ett prov alt. kolla om ni bildat antikroppar (?) om det ä rför sent för provet. Det finns ju virus som ger utslag som svininfluensan. Se bara på Oliwer, flera läkare samt ssk var helt övertygade om att det var svinisen och han sattes t o m på Tamiflu men när provsvaret kom visade det neg. och alla såg ut som frågetecken.
    Det finns ju även mång asom faktisgt har svininfluensan utan att märkt det /tagit det för vanlig förkyldning så för att veta måste man nästan ta provet tror jag.

Hej pölsegummor
    Borde ta ett bokföringsmaraton men det kändes mer lockande att dåsa här en stund

Lillronya -- Krya på lilla E, hoppas så att kvällen och natten blir lugn! Både för hans och mammans skull

Liljan --- skönt att lilla loppan äntligen får må så bra! Hoppas att både astma och krupp håller sig långt borta och att hon fortsätter bajsa (och man fåår vara stolt när hon bajsar själv )

Sänder massa krya på er tankar till alla trådens stackars sjuklingar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15