• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • melizza
    lillronya skrev 2009-11-13 12:17:40 följande:
    Hejj i tråden!Är det vaccinationssnack idag igen? Ringde till vc och kollade  hur det var med vaccination av de små barnen under tre år. Här blir de kallade v 49. Bätte än inte alls iaf...
    bara det inte blir för sent.....
    hos oss så går det redan i skolerna och på högstadieskolan som min äldsta går så har dem haft ca hälften av eleverna sjuka redan innan vaccinet hade kommit så det är ju änna lite sent tycker jag....
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Smultronhjärta
    melizza skrev 2009-11-13 12:22:59 följande:
    bara det inte blir för sent..... hos oss så går det redan i skolerna och på högstadieskolan som min äldsta går så har dem haft ca hälften av eleverna sjuka redan innan vaccinet hade kommit så det är ju änna lite sent tycker jag....
    Här får inte vi icke-riskgrupp börja vaccinera oss förrän tidigast v 49..
    Vad jag längtar tillbaka till Göteborg när jag hör "änna"
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • ChokladMoshin
    melizza skrev 2009-11-13 12:19:32 följande:
    på vår vc så är det drop in från 16-19 varje dag denna och nästa vecka för åldersgruppen 3-5 år  dem stora tjejerna får med vaccin i skolan denna veckan men vi får vänta till vecka 49 för då är det åldersgrupp upp till 40 årnär vi var där i måndags för att vaccinera lilltjejen så fick vi bara vänta i ca 20 min och sen tog det knappt 5 min därinne och sen åkte vi hem....Hon fick inga biverkningar men E som tog spruta igår är idag hemma och har jätteont i armen och fryser och mår illa Konstigt att det är så olika i reaktion från sprutan.....
    Eftersom vc här vaccinerar i alla åldrar riskgrupp eller ej, så var det lång kö när öppnade precis. Annars är det DropIn mellan 13-16.30.
    Var tydligen lång kö, en kompis ringde.
    Ska ringa Bvc och boka tid istället tror jag.

Vi fick alla 4 ont i armen men inget mer tack och lov.
    Jobbigt med  biverkningarna
    Vad vore en dag på salgen........
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 12:27:13 följande:
    Här får inte vi icke-riskgrupp börja vaccinera oss förrän tidigast v 49..Vad jag längtar tillbaka till Göteborg när jag hör "änna"
    vilken sötnos i dem fina moloblommorna {#lang_emotions_kiss}
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • ChokladMoshin

Ooooooh, maken knackade just på köksfönstret och kastade in lite post.
    Fiiiiiinaste posten med hand-i-hand klänning och lammsuit!!!

VARFÖR har jag inte köpt lamm förrän nu???? Dom är ju såååååå fina!!!!!!!!!
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Ooooh, fick mail att jag har DHL paket att hämta, mina salgkläder! Cu!!!!!!!!!
    Vilken bra dag!!!!!!

• lillronya
    melizza skrev 2009-11-13 12:22:59 följande:
    bara det inte blir för sent.....hos oss så går det redan i skolerna och på högstadieskolan som min äldsta går så har dem haft ca hälften av eleverna sjuka redan innan vaccinet hade kommit så det är ju änna lite sent tycker jag....
    Precis!
    Jag frågade om de inte kunde göra undantag eftersom E nästan alltid är sjuk, men just nu frisk. Men det gick INTE.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Zvartaliljan
    Tejja skrev 2009-11-13 12:00:23 följande:
    Ja jag har ju 20kg kvar sen graviditeten med Maia...så det finns ju o ta av
    Skrev in mig på 68 med henne och på 88 nu med lillebror...o nu väger jag 90...(178 lång)

spyr bara av såna där shakers *blä*. Men jag var duktig nu o vispade ihop en pannkakssmet så jag tar det med lite frysta bär så får jag i mig lite nyttigare än Pizza i alla fall Har ju liksom aldrig orken att fixa mat längre...blir mycket snabbt o enkelt nu för tiden...förut lagade jag ordentlig mat (som gratäng, milanesas, grytor, soppor m.m) minst en gång om dagen, nu är nog sambon lycklig om jag gör det en gång i veckan...blir mest pulvermos o falukorv eller liknande nu om kvällarna...
  • Morty
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 12:36:49 följande:
    Ooooooh, maken knackade just på köksfönstret och kastade in lite post. Fiiiiiinaste posten med hand-i-hand klänning och lammsuit!!!VARFÖR har jag inte köpt lamm förrän nu???? Dom är ju såååååå fina!!!!!!!!!Ooooh, fick mail att jag har DHL paket att hämta, mina salgkläder! Cu!!!!!!!!! Vilken bra dag!!!!!!
    Får din make inte var inomhus??? Förvisad till trädgården stackarn.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2009-11-13 12:38:27 följande:
    Precis!Jag frågade om de inte kunde göra undantag eftersom E nästan alltid är sjuk, men just nu frisk. Men det gick INTE.
    Ska jag springa förbi min vc och rycka en dos i farten

Tycker det är larvigt att säga att han itne tillhör riskgruppen.
    Min son som har tendens till astma vinter halvåret och "bara" falsk krupp räknades in som riskgrupp här. Men sen just på vc här så vaccinerar dom alla som sagt oavsett ålder och riskgrupp el. ej
    Att det är så himla olika runt om i landet är orättvist!!!!!
  • ChokladMoshin
    Morty skrev 2009-11-13 12:41:10 följande:
    Får din make inte var inomhus??? Förvisad till trädgården stackarn.
    Inomhus??? Trodde maken bara var som en sån där prydnas tomte man har på tomten
    HAn kom från jobbet tidigt, kom hem och hämtade 2 av barnen och åkte igen
    Näe, posten var det. Att det är så rackarns svårt att slita sig härifrån!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15