Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-08 21:43:51 följande:
    *ASG* Fast nu när ordet nämndes så kan jag säga att jag nog tycker att hela Max dagis luktar gammal mutta- lite skumt unket blandat med matrester
    ängeln83 skrev 2009-12-08 21:41:43 följande:
    Ha ha, barn är då för sköna Liam är även han duktig på att skämma ut sina föräldrar. Gubben hämtade Liam på dagis en dag förra veckan och hade pratat en sväng med mattanten som han hade tyckt luktat lite konstigt och han skulle försöka förklara för mej hur hon luktade och kom till slut fram till att hon luktade gammal mutta, vilket Liam naturligtvis snappade upp så nu går han runt och säger gammal mutta till allt och alla, laaaaaaagom pinsamt
    Sitter här och asflabbar
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 21:46:19 följande:
    Maia använder ju det ordet hela tiden Inte så illa som när hon använde svenska ordet PUTTA (puta på spanska = hora) hela tiden i Argentina när hon skulle knuffa i alla i poolen "Putta Susannah" lät inte så fint när jag sa till henne heller utan att tänka mig för... (susannah är Fs moster)
    Det kan bli lite fel med spåket i bland
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 21:50:29 följande:
    Hihi...språkliga missförstånd är ju alltsom oftast roligt Ikeas skrivbord Jerker bytte t ex snabbt namn i USA Eller Hondas bilmodell vars reklamkampanj löd:"Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje". I Sverige fick samma bil namnet Jazz
    Hahaha...ja, tänk de som döper sina barn till Jerker. Jobbigt när man åker till USA

"my name is Jerker"
  • Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2009-12-08 22:06:50 följande:
    Hihi, ja eller dom som döper sina döttrar till Vendela och åker till Italien
    Kanske inte heller helt lyckat
  • Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2009-12-08 22:14:23 följande:
    Näe, men italienarna tycker det är kuligt!
    Ja, det kan jag tänka mig

Knepigt att tänka vad namn betyder i alla olika länder bara. Tillräckligt svårt att välja ett namn tycker jag
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2009-12-08 22:22:52 följande:
    Haha på tal om roliga felsägningar. I somras kunde inte Milo säga fika utan han sa... FITTA. Å Fikar gör man ju en del på sommaren En kväll hade vi gäster hemma och vi skulle ha lite fika efter middagen. Sambon var mätt och ville inte ha, varpå Milo säger högt och ljudligt: Pappa måste ha fitta! Ja.. Lite pinsamt Han lär få höra det när han blivit gammal nog!
    *ASG* Det är då man vill sjunka genom golvet.

Nä, dags att knoppa nu.

Go natt tjejer!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15