Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

*TUUUUT utttttt tuttttttt ut*

i behov av lurvoverallshjälp! Har hittat den grå med lila kantband Nu hoppas jag bara att stl 86 ska passa, vilket den iof borde göra för sonen är nog typ 80cm lång nu...

blir det jättestort eller kommer det funka??

• Kristyr

1 och 1 är 3 skrev 2009-10-19 15:21:55 följande:

Jag vet inte hur årets overaller är i storlek men jag har grå m cerisa kanter i 80 till T nu, hon va 76 cm för 2 månader sen, så ca 78 nu skulle jag tro.. 86 hänger fortf i garderoben, hon drunknar i den...
    åh nej hoppas inte...

När jag fråga om stl fick jag till svar att de var normala i storlek... *åååhhh*

hoppas på att nån annan vet lite bättre...
  • Kristyr

1 och 1 är 3 skrev 2009-10-19 15:21:55 följande:

Jag vet inte hur årets overaller är i storlek men jag har grå m cerisa kanter i 80 till T nu, hon va 76 cm för 2 månader sen, så ca 78 nu skulle jag tro.. 86 hänger fortf i garderoben, hon drunknar i den...
    har ju en polaris vinteroverall i 86 och sååååå stor är den inte (var den inte när vi provade och köpte den), har iof inte börjat använda den än...
  • Kristyr
    JsN skrev 2009-10-19 15:40:47 följande:
    Jag har 92 till pytte som är 83-84 cm och det går alldeles utmärkt!
    oj!

*hhmm..*
  • Kristyr
    lillronya skrev 2009-10-19 15:43:00 följande:
    Å vår 92 är på gränsen till förliten till 87 cm Emilio Beror ju på vilken säsong den är från också förstås....
    svåååårt!!

men de ränner väl inte längre i stl så lite borde ju han kunna den tycker jag. Men typ 92 är ju omöjligt att få tag på i den färgen jag vill och nu har jag hittat i 86, men nu vet jag inte.. svååååårt. Vill att den ska passa lite i vår med juh...
  • Kristyr
    JsN skrev 2009-10-19 15:47:48 följande:
    JAg har årets. Och tror att 92 funkar även nästa år. Den är för lång i armar och ben men inte groteskt stor i kroppen. Dessutom smal så det blir inte så mycket tyg.
    *blä*

det skiljer 3-4 cm mellan barnen så 86 passar kanske då...
  • Kristyr

äh jag tror jag tar en 86a när jag hittat den färgen jag vill ha... mitt habegär har vaknat

Får hoppas på att den passar i vår med..

• Kristyr

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-19 16:13:53 följande:

Kikar in en snabbis innan det är dags för middags tillredning...Här har vi lekt haj världen å va Bubblis hade skoj   Jag klippte ut pappers hajar som fick burar och en hel värld    Allt är dock i små små bitar nu  Nåja.. Det va skoj iallafall...Posten klättrar verkligen inte uppåt på min favvis skala här... NU kommer posten och dessutom med BIL på vår innergård... Klockan är liksom kvart över fyra och vi bor i Stockholm
    mycket post för den att bära ut

snart är det julkortstider och allt - så de vilar kanske upp sig tills dess om inte annat
  • Kristyr
    Mosen08 skrev 2009-10-19 16:16:05 följande:
    86 sitter bra på min dotter som är drygt 80cm lång, får vika upp benen lite hade jag varit du hade jag köpt en 86:a..
    tack!
  • Kristyr
    Incommunicado skrev 2009-10-19 16:17:11 följande:
    Hejsan! Idag fick Adrian och jag komma hem, de höll oss kvar ett par dar eftersom det var snitt och för tidig födsel. Maken och Damien är och köper pizza så jag tänkte passa på att ladda in lite bilder från BB.
    grattis!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15